Arama

Hyundai FX Coupe

Güncelleme: 8 Temmuz 2016 Gösterim: 24.224 Cevap: 2
RuffRyders - avatarı
RuffRyders
Kayıtlı Üye
20 Mart 2008       Mesaj #1
RuffRyders - avatarı
Kayıtlı Üye
Hyundai FX Coupe

Sponsorlu Bağlantılar
Genel Bilgiler
Yenilenen görünümüyle artık daha sportif görünen Hyundai FX Coupe sert süspansiyon, başarılı fren sistemi ve tatminkar performansıyla sportif coupe meraklıları için ilginç bir alternatif. Ancak yüksek satış fiyatı rakipleri karşısındaki şansını azaltıyor.
Türkiye´de Accent ve ticari araç üreten Koreli Hyundai´ın sportif coupesi FX Coupe geçtiğimiz aylarda makyajlandı. İlk kez 1996 yılında Cenevre Otomobil Fuarı´nda tanıtılan FX Coupe aynı yılın eylül ayından itibaren Türkiye´de satışa sunulmuştu. 1.6 litre 114 HP, 1.8 litre 132 HP ve 2.0 litre 139 HP´lik motorlarla üretilen FX Coupe´nin Türkiye´ye sadece 2.0 litre motorlu versiyonu ithal ediliyor.

Ad:  hyundai-coupe-fx-20-cars-catalog-specs-features-photos-videos-review_d4ef9.jpg
Gösterim: 1798
Boyut:  34.8 KB

Karoser, iç mekan
Hyundai´ın orta sınıftaki temsilcisi Elantra´nın platformunu kullanan FX Coupe kaslı görüntüsüyle ve gülümseyen yüzüyle ilgi çekmişti. 430 mm uzunluğundaki FX Coupe yollara çıkışından üç yıl sonra makyajlandı. Teknik olarak her hangi bir yenilik yapılmayan FX Coupe´nin ön ve arka görünümüyle kokpitinde önemli değişiklikler var. Daha önce yukarıya doğru çekik farları ve yine yukarı doğru bombe yapan çamurluklarıyla pek de saldırgan görünmeyen FX Coupe birbirlerinden ayrı yerleştirilmiş çift yuvarlak farlarıyla çok daha iddialı görünüyor. Yeni motor kaputunda çamurluğun bombesinden daha yüksek bombeler de saldırgan görünüme katkıda bulunuyor. Bu bombeler kullanım sırasında otomobilin köşelerinin tahmin edilmesini de kolaylaştırıyor. Hyundai amblemi daha kısa ancak biraz daha geniş ızgaranın üzerine taşınmış. Motor kaputu gibi tamponun da tasarımı değiştirilmiş. Arkadaysa D harfini hatırlatan formda stop lambaları kullanılmış. Bununla birlikte tampon ve arka panelin de tasarımı yenilenmiş ve daha yükseğe konumlandırılmış. Böylece geri manevralarda otomobilin bittiği yer kolayca anlaşılabiliyor. Hyundai, FX Coupe´nin iç mekanında oldukça ilginç tasarımlı kumanda düğmeleri kullanmış. Genel hatları eskisiyle aynı olan kokpitte kapı içinden başlayarak orta konsolu da içine alan ve sürücüyü çevreleyen bölümde ayrı bir renk kullanılmış. Alüminyum görünümü sağlayan bu gri renkli plastik çok kaliteli görünmüyor. Orta konsolda CD çalarlı radyo-teypin üzerindeki dairesel havaladırma kumandalırında da alüminyum görünümlü plastik kullanılmış. Orta konsolla gösterge tablosu arasına yerleştirilen yuvarlak düğmeden arka cam rezistansı ve sabit hız kontrol sistemi kumanda ediliyor. Oval göstergelerden oluşan gösterge tablosu kolay okunuyor. Elektrikli cam ve ayna kumandası eskisinde olduğu gibi kapı kolunda kolayca ulaşılır şekilde yerleştirilmiş. İç dikiz aynasının üzerindeki açılır-kapanır gözlük cebi çok pratik. FX Coupe´nin 362 litrelik bagajının yükleme eşiği çok yüksek olduğu için kullanımda zorluk yaratıyor. Bagaj arka koltuklar yüzde 50/50 oranında yatırılarak genişletilebiliyor.

Motor, performans
FX Coupe´nin 1975 cc´lik motoru üstten çift egsantrikli, çok noktadan enjeksiyonlu ve 16 supaplı. Motor içi sürtünmeyi azaltan bilyeli supap iticileri gibi özellikleri bulunan motor eski versiyondan aynen taşınmış. 6000 d/d´de 139 HP güç üreten motorun maksimum torku 4900 d/d´de 182 Nm. Güç konusunda modern 2.0 litrelik motorlardan aşağı kalmayan Hyundai motoru maksimum torkun elde edildiği devir konusunda çok başarılı değil. Maksimum torka 4900 d/d gibi yüksek bir devirde ulaşılıyor. Ancak motorun kolay devirlenebilmesi, iyi ayarlanmış vites oranları bunu fazla hissettirmiyor. Rölantide biraz sarsıntılı ve üst devirlerde de gürültülü çalışan motor özellikle orta devirlerden itibaren gaz pedalından gelen emirlere hemen yanıt veriyor. Motorun bu özelliği FX Coupe´nin sportif kullanımını destekliyor. Ancak motor sesinin sportiflikten uzak olması otomobil tasarımıyla hiç bağdaşmıyor. Fabrika verilerine göre boş ağırlığı 1320 kg olan FX Coupe testimizde 0´dan 100 km/s´ye 9.2 sn´de ulaştı. Bu değer fabrika verisinden (8.6 sn) 0.6 sn düşük; ancak test otomobilimizi teslim aldığımızda henüz 35 km´de olduğunu hatırlatmakta fayda var. Ekonomi ve performansı birlikte vemeye yönelik bir son dişliyle (3.84:1) donatılan FX Coupe´nin ara hızlanma değerleri başarılı sayılır. 90-120 km/s hızlanmada 4´üncü viteste elde edilen 6.5 sn, 5´inci viteste de 9.0 sn´lik değerler motorun yüksek devirlerdeki istekli tavrına da işaret ediyor. 60-100 km/s hızlanmadaysa 4´üncü viteste 9.1 sn, 5´inci vitesteyse 12.0 sn´lik değerler elde edildi. Hyundai FX Coupe, yaptığımız test boyunca 100 km mesafede ortalama 9.5 litre yakıt tüketti. 2.0 litre motorlu bir otomobil için bu tüketim miktarı makul. FX Coupe´nin 55 litrelik deposuyla menzili 578 km´ye ulaşıyor.

Kullanım, konfor
Sportif bir otomobile yakışır sertlikteki süspansiyon sistemi pek fazla konfor sunamıyor. Düzgün satıhlı yollarda sorunsuzca ilerleyen FX Coupe yayvan kasislerde hiç salınıma girmiyor. Ancak bozuk zeminli yollarda yoldaki tüm çukur ve tümsekleri omurganızda hissedebiliyorsunuz. Bu yönüyle safkan bir sportif coupe olan FX Coupe düzde olduğu kadar virajlarda da başarılı. Ancak virajlarda özellikle düşük viteslerde gaz pedalına yüklenildiğinde önden kaymaya başlayan Coupe, sürücüsünü korkutabiliyor. Ani gaz pedalı hareketlerinden kaçınarak girilen virajlarda arkasını kontrollü bir şekilde hafifçe bırakıyor. Ancak bu durum hiç sorun yaratmıyor. Yüksek süratlarde bile sert rüzgarlardan çok az etkilenen Coupe´nin hidrolik direksiyon sistemi yüksek hızlarda biraz daha ağırlaşsaydı daha iyi olurdu. Direksiyon sistemi hız ve devir arttıkça ağırlaşıyor ancak hafif hareketlere bile tepki vermesi bazen huzursuz edebiliyor. FX Coupe´nin sportif koltukları virajlarda vücudun koltuk dışına kaymasını engeleyecek kadar iyi yan yükseltilere sahip. Sürücü koltuğu ve direksiyon simidinde yükseklik ayarı bulunmasını olumlu bir özellik. Ancak koltuk en düşük, direksiyon en yüksek pozisyona getirildiğinde bile uzun boylular araca giriş çıkışta sorun yaşayabiliyor. Kullanımda da direksiyon simidi biraz aşağı indirildiğinde bacaklara sürtebiliyor. Daha küçük çaplı bir direksiyon simidi kullanılsaydı bu sorun daha az hissedilirdi. FX Coupe´nin vitesleri biraz kemikli ve yolları uzun. Buna karşılık sportif kullanımda bile önemli bir sorun yaratmıyor. FX Coupe´nin en başarılı yönlerinden biri frenleri. Normal kullanımda kolay dozlanan fren sistemi önde hava kanallı, arkada dolu disklerden oluşuyor. ABS destekli fren otomobili 100 km/s hızla giderken yapılan panik frenlerde 39 metrede durdurdu...

Son düzenleyen Jumong; 8 Temmuz 2016 08:55 Sebep: Kırık resim güncellendi.
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
20 Mart 2008       Mesaj #2
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
Hyundai FX Coupe
wwwresimcitycom hyundai fx coupe

Sponsorlu Bağlantılar
Son düzenleyen Jumong; 8 Temmuz 2016 08:56 Sebep: Kırık link.
Jumong - avatarı
Jumong
VIP VIP Üye
8 Temmuz 2016       Mesaj #3
Jumong - avatarı
VIP VIP Üye
Ad:  2007_Hyundai_Coupe_FX_028_6220.jpg
Gösterim: 1676
Boyut:  84.6 KB
🌘 🚀