Arama

2012 Formula 1 Haberleri

Güncelleme: 17 Ocak 2013 Gösterim: 7.176 Cevap: 9
buz perisi - avatarı
buz perisi
VIP Lethe
10 Ocak 2012       Mesaj #1
buz perisi - avatarı
VIP Lethe
Dünyanın en çok izlenen spor organizasyonlarından biri olan Formula 1 Dünya Şampiyonası'nda 2012 sezonu, Jenson Button'ın kazandığı 18 Mart'ta yapılan Avustralya Grand Prix'si ile başladı.
Formula 1'i Türk seyirciler bu sezon D Smart'tan izleyebilecek.


Türkiye yok, ABD ve Bahreyn takvimde

Bu sezon toplam 20 Grand Prix düzenlenirken, Türkiye Grand Prix'si, yeni sezonda takvimde yer almayacak.
Formula 1'de 2012 sezonu, 23-25 Kasım tarihlerinde yapılacak Brezilya Grand Prix'si ile sona erecek.
Geçen sezon ülkedeki karışıklık nedeniyle takvimden çıkarılan Bahreyn Grand Prix'si bu sezon takvime alınırken, ABD de bu sezon F1 yarışlarına sahne olacak.

Geçen sezon Vettel kazandı

Avustralya Grand Prix'sini geçen sezonu şampiyon tamamlayan Red Bull takımının Alman pilotu Sebastian Vettel kazandı.
McLaren Mercedes'in İngiliz sürücüsü Lewis Hamilton'ın ikinci olduğu yarışta, Renault takımının Rus pilotu Vitaly Petrov ise üçüncü sırayı elde etti.

Avustralya'da McLaren 10 kez ilk sırayı aldı
Avustralya'da 1985 yılında sokak pisti şeklinde başlanan yarışlar, 1996 yılında Melbourne kentinde yapılan Albert Park'a alındı.

Çoğu zaman sezonun açılış yarışı olan Avustralya'yı şimdiye kadar McLaren takımı 10 kez kazanırken, Ferrari 6, Williams ise 5 kez zafer yaşadı.
Bu arada Albert Park Pisti'nin en hızlı tur zamanı ise Michael Schumacher'e ait. Alman pilot, 2004'de 1.24.125 ile pistin en hızlı tur zamanını elde etti.
In science we trust.
Mira - avatarı
Mira
VIP VIP Üye
30 Nisan 2012       Mesaj #2
Mira - avatarı
VIP VIP Üye
Rosberg: "Pirelli Lastikleri Spor İçin İyi"
Nico Rosberg'e göre Pirelli lastiklerinin ortaya koyduğu mücadelenin Formula 1 için iyi olduğunu düşünüyor.
534u5
Bu sene Pirelli lastiklerini kullanmadaki güçlükler nedeniyle takımlar birbirlerine daha da yaklaştılar ve ilk 4 yarışta 4 farklı takımın sürücüleri kazandı. Bu sene yarışlarda talihin ön plana çıkıp çıkmadığının sorulması üzerine Rosberg;
"Hayır. Sadece çok farklı bir oyun oluyor. Bu sene çoktan bir durumdan diğerine, bir pistten diğerine ve bir sıcaklıktan farklı bir sıcaklığa farklı durumların olduğunu gördük. Farklı araçlar farklı zamanlarda daha iyi oldular bu yüzden bunun nedenini anlamak, adapte olmak ve en iyi anlamak için büyük bir mühendislik mücadelesi var. Bu sene lastikler kilit nokta olabilir bu yüzden durumu diğerlerinden daha hızlı anlamay için çalışıyoruz.Bana göre bu sezon için harika bir şey. 4 yarışta 4 galip oldu ve her şey karıştı. Formula 1 için daha iyisi olamazdı. Bunun yanında yarışlardaki lastik aşınması ile çok fazla geçiş oldu ve çok heyecanlı yarışlar geçirdik." dedi.
Çin'de ilk galibiytini kazann Rosberg, Mercedes'in lastik çalışma aralığının henüz yeteri kadar iyi olmadığını düşünüyor. Rosberg;
"O açıdan henüz en iyi değiliz bu yüzden çeşitli alanlarda gelişmemiz lazım. Son dönemde çok geliştik. Avustralya'da çok gerideydik. Bahreyn'deki en zor koşullarda bile Mclaren ve Ferrari ile mücadele ediyorduk ve önlere yakındık. Bu yüzden daha iyi görünüyoruz ve doğru yolda ilerliyoruz. Çin'de tüm hafta sonu en hızlı takımdık bu yüzden çok hızlı ilerliyoruz." dedi.

theMira
Mira - avatarı
Mira
VIP VIP Üye
30 Nisan 2012       Mesaj #3
Mira - avatarı
VIP VIP Üye
Liuzzi: Pirelli'nin tebrik edilmesi gerekir.
Vitantonio Liuzzi, Pirelli'nin, kontrolü zor F1 lastikleri ürettiği için, kınanmak bir kenara, tebrik edilmesi gerektiğini söyledi.
pirelli color
Michael Schumacher'in Pirelli lastikleri hakkındaki eleştirilerine değinen Liuzzi, lastiklerden daha iyi verim almanın takımların ve pilotların lastikler üzerindeki çalışmasına bağlı olduğunu ifade etti.

Liuzzi, "Araç ayarlarını ideal bir şekilde yapmak ve araçtan maksimumu çıkarmak hem pilotlar, hem de mühendisler için her zaman zordur" dedi. Liuzzi, "Lastikler patlamıyor. Lastikler kabarcıklanmıyor. Aslında yaptıkları işten dolayı Pirelli'yi takdir etmeliyiz" diye konuştu.

Nico Rosberg de, sezonun ilk dört yarışında çok farklı pistlerde, farklı
sıcaklık koşullarında yarıştıklarını belirterek, bu pistlerin her birinde lastikleri anlamanın zorluğuna değinmiş ve Pirelli'yi savunmuştu.

theMira
Mira - avatarı
Mira
VIP VIP Üye
30 Nisan 2012       Mesaj #4
Mira - avatarı
VIP VIP Üye
Webber Massa'nın yerini alır mı?
Felipe Massa'nın Ferrari'deki geleceğine ilişkin spekülasyonlar her ortamda devam ediyor. Son olarak da Red Bull pilotu Mark Webber'in, gelecek yıl Brezilyalı pilotun yerini alabileceği şeklinde oldu.
felipe massa face 4
İddiayı ortaya atan İspanyol El Confidential gazetesi, Ferrari'nin Webber'i uzun süreli düşünmediğini, asıl amacının Sergio Perez'i takıma alıncaya kadar Webber'le yarışmak olduğunu ileri sürdü.Gazetede yayınlanan habere göre, Ferrari içindeki kaynaklar, Perez'in şu an Ferrari'de yarışmak için yeterli tecrübeye sahip olmadığı, dolayısıyla Webber'in gelecek sezon bir yıllığına Ferrari'ye gelebileceğini söylüyor. Gazete, Flavio Briatore'nin Mark Webber için önemli bir isim olduğunu belirterek, bu yıl birçok kez Ferrari merkezini ziyaret eden Briatore'nin İtalyan yönetimiyle arasının iyi olduğunu belirtti. Tüm bu söylentileri Massa'nın sezonun geri kalanında ortaya koyacağı performans gösterecek. Ancak Massa kendinden beklenen form grafiğini ortaya koyamadığı takdirde bu spekülasyonların gerçeklik payı artacak.

theMira
Mira - avatarı
Mira
VIP VIP Üye
5 Mayıs 2012       Mesaj #5
Mira - avatarı
VIP VIP Üye
Hamilton: İspanya Grand Prix'inde favori yok
Formula 1'deki beklenmeyen sezon başlangıcından memnuniyetini dile getiren Lewis Hamilton, gelecek İspanya Grand Prix'i için kimsenin favori olmadığını belirtti.
lewis hamilton face 2
Lewis Hamilton, McLaren'in üç yarışta da sıralamalrda ilk çizgiyi elde etmesine rağmen dört farklı galip gördüğümüz sezonda, gelecek yarışın bir favorisi olmadığını düşünüyor.
"Kış testlerinde Barselona'daki performansımız oldukça iyiydi. Ancak okunması çok güç bir sezon yaşıyoruz ve gelecek hafta kimin daha önde olacağını kestirmek çok güç."

"Öte yandan geçen yıl burada harika bir yarış çıkardık ve Sebastian Vettel'i finişe kadar zorladım. Bana kalırsa geçen yıla göre daha güçlü bir arabaya sahibiz ve burada bir kez dah güçlü bir performans göstereceğimizi umuyorum."
Geçen yıl Hamilton'un zafer şansı, vites oranı tercihleri nedeniyle Vettel'i DRS alanında yakalayacak yeterli maksimum hıza ulaşamaması nedeniyle suya düşmüştü.
Geçiin yine zor olacağı bir yarış bekleyen Hamilton, karmaşık lastik stratejileri, sıralama ve yarış arasındaki dengeyi tutturma gibi konuların önemine değindi.
"Bu sene ne kadar geçiş olacağını görmek ilginç olacak. Geçen yıl da gördüğümüz üzere burada geçiş her zaman zor olmuştur. Bu yıl DRS ve KERS-Hybrid bileşiminin bunu daha kolay kılmasını umuyorum."

"Buranın takvimdeki geçiş yapmanın en zor pist olduğunu düşünüyorum. Bu yüzden sıralamada mümkün olan en iyi dereceyi elde edip, mümkün oldukça hızlı olmaya ve pozisyonumu korumaya çalışacağım."
Takım patronu Martin Whitmarsh ise Barselona'nın sezonun geri kalanı için takımların durumu hakkında daha net bir bilgi vereceği görüşünde.
"Barselona tüm takımlara tipik Avrupa'nın iklim koşullarında lastiklerin nasıl davrandığını gösterecek bir pist. Fakat yine de öğrenecek çok fazla şey var."

theMira
Mira - avatarı
Mira
VIP VIP Üye
7 Mayıs 2012       Mesaj #6
Mira - avatarı
VIP VIP Üye
''Mercedes F1'den çekilmenin eşiğinde''
Mercedes'in Formula 1'den ayrılacağına ilişkin yeni iddialar gündeme geldi. Buna göre Mercedes, F1'den çekilmenin "eşiğinde" bulunuyor.
mercedes gp logo 2
Saygın F1 muhabiri Kevin Eason, The Times gazetedeki makalesinde, Mercedes'in Formula 1'den nasıl çekileceğine ilişkin bir araştırma gerçekleştirdiğini ileri sürdü. Eason makalesinde, Formual 1'in Singapur borsasında halkı arzı öncesinde Ferrari, McLaren ve Red Bull'dan birer direktör ataması yapılacağı ancak Mercedes'ten böyle bir talepte bulunulmadığına dikkat çekti.

Eason yazısının devamında, Ecclestone'ın, "Niçin Mercedes'le, diğerleriyle yaptığımız anlaşmayı yapalım ki?
Formula 1'de ne yaptılar? Bir yarış kazandılar. Hepsi o kadar!" sözlerine yer verdi. Ecclestone'ın bu yaklaşımının Mercedes'i "Formula 1'den ayrılmanın eşiğine" götürdüğü yorumunda bulunan Eason, dahası Mercedes'in F1'den çekilip çekilmeme konusunda titiz bir araştırma gerçekleştirdiğini yazdı. Eason ayrıca, Ecclestone'ın; Mercedes'in ayrılmasının halka arzda fiyatı düşüreceği yönündeki görüşü ise "alaylı bir şekilde" karşıladığını ifade etti.

theMira
tekinfsm - avatarı
tekinfsm
Ziyaretçi
7 Mayıs 2012       Mesaj #7
tekinfsm - avatarı
Ziyaretçi
YARIŞA 6 GÜN KALDI

İSPANYA GP
ispanya
1991'den beri Barselona'nın Catalunya pistinde düzenlenen İspanya Grand Prix'si takvimin en ünlü pistlerinden ve en fazla test yapılan noktalarından birisidir.

Fazlasıyla test yapılmasına rağmen, pist pilotlar için oldukça zorlu bir yapıya sahiptir. Hızlı ve yavaş dönülen virajların karışımına bir de tümsekli zemin eklenince hem fiziki hem de mekanik açıdan zorlayıcı bir yarışa sahne olur. Lastik aşınma oranları oldukça yüksektir. Sürekli yön değiştiren rüzgar da kusursuz bir ayar yapılmasını engeller.

Seyirciler için Elf virajındaki tribünler en güzel noktadır çünkü en çok geçiş burada yaşanır. İki tane şikandan oluşan bu kısım pilotlar için zor bir noktadır.

Şu ana kadar pistin en başarılı ismi 6 galibiyet ile Michael Schumacher oldu. Fernando Alonso, Felipe Massa ve Mark Webber de bu pistte galibiyeti bulunan diğer pilotlar olarak tarihe geçtiler.
ispanya
tekinfsm - avatarı
tekinfsm
Ziyaretçi
14 Mayıs 2012       Mesaj #8
tekinfsm - avatarı
Ziyaretçi
Maldonado, İspanya'da Willams'ı zirveye taşıdı

Müthiş bir yarış sonrasında son pit stoplarda Alonso'yu geride bırakan Pastor Maldonado, yarışın sonuna dek liderliğini sürdürmeyi başardı ve kariyerinin ilk Grand Prix galibiyetine uzandı.

pastor maldonado bahreyn gp 2012

Son turlara çok yakın giren Williams ve Ferrari yarış boyu çok küçük farklarla birbirlerini takip ettiler.
Ancak son turlarda lastikleri iyice aşınan Alonso farkı kapatmayı başaramadı ve Maldonado zirveye adını yazdırmayı başardı.
Yarışın ilk virajında Maldonado'yu geçmeyi başaran Alonso ilk turun sonrasında rakibiyle arasındaki farkı 3s'ye kadar çıkarmayı başardı.
Ancak Charles Pic'e tur bindirirken zaman kaybeden Alonso, sonrasında pitstoplar'ın ardından pozisyonunu kaybedip liderliği yeniden Maldonado'ya bıraktı.
Aradaki farkı yeniden 4.2's'ye indiren Alonso, sol arka lastiği takılırken sorun yaşayan Maldonado'ya birkez daha çok yaklaştı, ve Maldonado, Raikkonen, Alonso üçlüsü yeniden çok yakın bir mücadeleye giriştiler.
Raikkonen'in pite gelmesiyle Maldonado'yu zorlamaya başlayan Alonso farkı DRS açabilecek aralığa kadar çekse de, Ferrari'nin lastikleri bu baskıya daha fazla dayanamadı vehem temiz hava avantajına sahip olan, hem de lastiklerini daha iyi koruyan Malonado, farkı yeniden güvenli seviyeye çekmeyi başardı.
Pit çıkışında Maldonado ile arasında 21.5s fark olan Raikkonen ise kalan 15 turda elinden geleni yaptı ve yarışı Alonso'nun yalnızca 0.6s gerisinde üçüncü sırada tamamlamayı başardı.
Grosjean rahat bir dördüncülük alırken, Kamui Kobayashi alışıldık riskli ataklarıyla beşinci sırayı elde etmeyi başardı.
Srı bayrak ihlali gerekçesiyle pitten geçe cezası alarak gerilere düşen Vettel, son bölümde iyi bir performans göstererek, Hamilton ve Rosberg'i geride bıraktı ve altıncı sırayı elde etti.
Rosberg ise son tura Hamilton'un baskısıyla girmesine rağmen yerini korudu ve yedinci sırada yer aldı. Yarışa 24. sıradan başlayan Hamilton ise beklediği hızı bulamamasına rağmen takım arkadaşını da geçerek başarılı bir sekizincilik elde etti. Gün boyu zorlandğı gözlenen Button ise ancak dokuzuncu oldu.
Günün son puanları ise Force India'dan Nico Hulkenerg'in oldu. Alman pilot son turlarda Webber'e karşı çok iyi savunma yaparak puanı hak etti.
Webber 11. olmasına karşın, ön kanadını değişirmek için fazladan br pit stopla gerilere düşmesine rağmen iyi bir yükseliş gerçekleştirdi.
İki Toro Rosso ve Foce India geri kalan ozisyonların sahibi olurken, Felipe Massa iyi başladığı sonunu getiremeyerek bir kötü gün daha geçirdi.
Sarı bayrak ihlali nedeniyle pitten geçen diğer isim olan Massa ancak 15.sırayı alabildi.
Pitten yeni çıkmış daha hızlı Michael Schumacher ile henüz pite girmemiş Bruno Senna ise ilk virajda kaza yaparak yarış dışı kalırlarken, Perez'de bir diğer yarış dışı kalan pilot oldu.
İspanya Grand Prixi Sonuçları: 1. Maldonado Williams-Renault 1h39:09.145 2. Alonso Ferrari + 3.195 3. Raikkonen Lotus-Renault + 3.884 4. Grosjean Lotus-Renault + 14.799 5. Kobayashi Sauber-Ferrari + 1:14.641 6. Vettel Red Bull-Renault + 1:17.576 7. Rosberg Mercedes + 1:27.919 8. Hamilton McLaren-Mercedes + 1:28.100 9. Button McLaren-Mercedes + 1:25.20010. Hulkenberg Force India-Mercedes + 1 lap11. Webber Red Bull-Renault + 1 lap12. Vergne Toro Rosso-Ferrari + 1 lap13. Ricciardo Toro Rosso-Ferrari + 1 lap14. Di Resta Force India-Mercedes + 1 lap15. Massa Ferrari + 1 lap16. Kovalainen Caterham-Renault + 1 lap17. Petrov Caterham-Renault + 1 lap18. Glock Marussia-Cosworth + 2 laps19. De la Rosa HRT-Cosworth + 3 lapsEn hızlı Tur: Grosjean, 1:26.250Yarış/Klasman dışı:Perez Sauber-Ferrari 38Pic Marussia-Cosworth 36Karthikeyan HRT-Cosworth 23Senna Williams-Renault 13Schumacher Mercedes 13Takım ve Marka Şampiyonasında son durum 1. Vettel 61 1. Red Bull-Renault 109 2. Alonso 61 2. McLaren-Mercedes 98 3. Hamilton 53 3. Lotus-Renault 84 4. Raikkonen 49 4. Ferrari 63 5. Webber 48 5. Williams-Renault 43 6. Button 45 6. Mercedes 43 7. Rosberg 41 7. Sauber-Ferrari 41 8. Grosjean 35 8. Force India-Mercedes 18 9. Maldonado 29 9. Toro Rosso-Ferrari 610. Perez 22 11. Kobayashi 19 12. Di Resta 15 13. Senna 14 14. Vergne 4 15. Hulkenberg 3 16. Schumacher 2 17. Massa 2 18. Ricciardo 2
kucukorfoz - avatarı
kucukorfoz
Ziyaretçi
26 Mayıs 2012       Mesaj #9
kucukorfoz - avatarı
Ziyaretçi
F1 bahislerimde hepsibahis.com en iyi oranları yayınlıyormuş, yine Hamilton uçar heralde.. ayrıca Michael Schumacher in de hala yayındayız, GP yarışı oranları da çok yüksek
_EKSELANS_ - avatarı
_EKSELANS_
Kayıtlı Üye
17 Ocak 2013       Mesaj #10
_EKSELANS_ - avatarı
Kayıtlı Üye
Brezilya Grand Prix'sini Jenson Button kazandı
  • fileashx?FileID654214&ampWidth292&ampHeight0&ampBlackWhiteFalse&ampQuality80

Formula 1'de sezonun 20. ve son yarışı olan Brezilya Grand Prix'sini, McLaren Mercedes'in Büyük Britanyalı pilotu Jenson Button kazandı. Yarışı 6. sırada tamamlayan Red Bull-Renault'dan Alman Sebastian Vettel, üst üste 3. kez şampiyon oldu.



Brezilya'nın Sao Paolo şehrindeki 4 bin 309 metre uzunluğundaki Jose Carlos Pace Pisti'nde, 71 tur üzerinden koşulan ve yağmur altında başlayan yarışı, ikinci cepten başlayan McLaren-Mercedes'in Büyük Britanyalı pilotu Jenson Button kazandı.

İkinciliği, yarışa 7. sıradan başlayan Ferrari'den İspanyol Fernando Alonso alırken, yarışa 5. cepten başlayan Ferrari'nin Brezilyalı pilotu Felipe Massa ise podyumun son basamağına çıktı.

Yarışın başında Williams-Renault'dan Bruno Senna'nın aracının çarpmasıyla gerilere düşmesine rağmen yarışı 6. sırada tamamlamayı başaran Red Bull-Renault'nun Alman pilotu Sebastian Vettel, puanını 281'e yükselterek, Alonso'nun 3 puan önünde şampiyon oldu.

Üst üste 3. şampiyonluğunu elde eden 25 yaşındaki Vettel, bu başarısıyla hem Brezilyalı Ayrton Senna'ya ait "en genç Formula 1 şampiyonu" unvanını aldı hem de Arjantinli Juan Manuel Fangio ve vatandaşı Michael Schumacher'den sonra üst üste 3 kez şampiyonluk yaşayan üçüncü pilot olarak tarihe geçti.

Notlar

Yağmur nedeniyle birçok kazanın yaşandığı yarışın 56. turunda, yarışı 2. sırada götüren Force-India Mercedes'in Alman pilotu Nico Hulkenberg, McLaren Mercedes'ten Büyük Britanyalı Lewis Hamilton'ı geçmeye çalışırken aracının kayması sonucu çarptığı Hamilton'ın aracının ön süspansiyonunun kırılmasına neden oldu.

Hamilton yarış dışı kalırken, Hulkenberg, pitten geçme cezası almasına rağmen yarışı 5. sırada tamamladı.

Güvenlik aracı, 23. turda kaza yapan araçların pistte bıraktığı parçaların temizlenmesinin yanı sıra 70. ve sondan ikinci turda Force India-Mercedes'ten Paul di Resta'nın kazasından ötürü 2 kez piste girdi.

Yarışı ilk 10 sırada bitiren pilotlar şöyle:

1. Jenson Button (McLaren-Mercedes)
2. Fernando Alonso (Ferrari)
3. Felipe Massa (Ferrari)
4. Mark Webber (Red Bull-Renault)
5. Nico Hulkenberg (Force India-Mercedes)
6. Sebastian Vettel (Red Bull-Renault)
7. Michael Schumacher (Mercedes-AMG)
8. Jean Eric Vergne (STR-Ferrari)
9. Kamui Kobayashi (Sauber-Ferrari)
10. Kimi Raikkonen (Lotus-Renault)

Pilotlar klasmanı

Formula 1'de Brezilya Yarışı'nın ardından pilotlar klasmanı da şöyle oluştu:

1. Sebastian Vettel (Almanya) 281 puan
2. Fernando Alonso (İspanya) 278
3. Kimi Raikkonen (Finlandiya) 207
4. Lewis Hamilton (Büyük Britanya) 190
5. Jenson Button (Büyük Britanya) 188
6. Mark Webber (Avustralya) 179
7. Felipe Massa (Brezilya) 122
8. Romain Grosjean (Fransa) 96
9. Nico Rosberg (Almanya) 93
10. Sergio Perez (Meksika) 66
11. Nico Hulkenberg (Almanya) 63
12. Kamui Kobayashi (Japonya) 60
13. Michael Schumacher (Almanya) 49
14. Paul di Resta (Büyük Britanya) 46
15. Pastor Maldonado (Venezuela) 45
16. Bruno Senna (Brezilya) 31
17. Jean-Eric Vergne (Fransa) 16
18. Daniel Ricciardo (Avustralya) 10
-Markalar klasmanı-
1. Red Bull-Renault 460 puan
2. Ferrari 400
3. McLaren 378
4. Lotus-Renault 303
5. Mercedes-AMG 142
6. Sauber 126
7. Force India 109
8. Williams 76
9. Scuderia Toro Rosso 26

Formula 1'de 2013 sezonu, 17 Mart'da başlayacak. İlk yarış, Avustralya'da koşulacak.

Benzer Konular

26 Nisan 2012 / 1sYaNCı qéNc Arşive Kaldırılan Konular
30 Ocak 2015 / _EKSELANS_ Arşive Kaldırılan Konular