Jack Bresenham
Vikipedi, özgür ansiklopedi
Bilgisayar grafikleri konusunda çok bilinen Bresenham çizgi algoritmasını bulmuştur. Bu algoritması 1962 yılında IBM'de çalışırken geliştirmiştir. 27 yıllık çalışmadan sonra IBM'den emekli olmuş, 10 yıl boyunca da Winthrop Üniversitesi'nde öğretim görevliliği yapmıştır ve beş patent sahibidir.
Bresenham'ın çizgi algoritması, 1960'lı yıllarda IBM için doğrunun bilgisayar ekranına çizimi için geliştirdiği bir algoritmadır.
Bresenham Algoritması DDA'ya göre daha hızlıdır, çünkü DDA'nın aksine ondalıklı sayılarla (float) işlem yapılmaz. Bresenham algoritması tam sayılarla(int) toplama, çıkarma ve ikiyle çarpma işlemlerini içerir. İkiyle çarpma işlemi shift operasyonu ile Assembler düzeyinde çok hızlı yapılabildiğinden, Bresenham algoritması oldukça verimli bir algoritmadır.
Vikipedi, özgür ansiklopedi
Sponsorlu Bağlantılar
Jack Elton Bresenham (d. 1937), ABD'li bilgisayar bilimcisidir.
Bilgisayar grafikleri konusunda çok bilinen Bresenham çizgi algoritmasını bulmuştur. Bu algoritması 1962 yılında IBM'de çalışırken geliştirmiştir. 27 yıllık çalışmadan sonra IBM'den emekli olmuş, 10 yıl boyunca da Winthrop Üniversitesi'nde öğretim görevliliği yapmıştır ve beş patent sahibidir.
Bresenham'ın çizgi algoritması, 1960'lı yıllarda IBM için doğrunun bilgisayar ekranına çizimi için geliştirdiği bir algoritmadır.
Bresenham Algoritması DDA'ya göre daha hızlıdır, çünkü DDA'nın aksine ondalıklı sayılarla (float) işlem yapılmaz. Bresenham algoritması tam sayılarla(int) toplama, çıkarma ve ikiyle çarpma işlemlerini içerir. İkiyle çarpma işlemi shift operasyonu ile Assembler düzeyinde çok hızlı yapılabildiğinden, Bresenham algoritması oldukça verimli bir algoritmadır.
Son düzenleyen Safi; 15 Ekim 2015 17:51
Biyografi Konusu: Jack E. Bresenham nereli hayatı kimdir.
Tanrı varsa eğer, ruhumu kutsasın... Ruhum varsa eğer!