Igor Ivanovich Sikorsky

(d. 25 Mayıs 1889, Kiev, Rus Çarlığı - ö. 26 Ekim 1972, Easton, Connecticut, ABD),
Sponsorlu Bağlantılar
Öğrenimi ve ilk çalışmaları.
Sikorsky, hekim olan annesinin Leonardo da Vinci’nin yaşamına ve çalışmalarına duyduğu büyük ilgiden etkilenerek uçan makinelerle ilgili çeşitli deneyler yapmaya başladı. Daha 12 yaşındayken lastikle çalışan ve havada yükselebilen bir helikopter yaptı.
1903’te Petersburg’daki Deniz Akademisine girdi, ama mühendisliğe duyduğu ilgi nedeniyle 1906’da bu okuldan ayrıldı. Paris’te kısa bir süre mühendislik öğrenimi gördükten sonra Kiev Politeknık Enstitüsü’ne girdi. Bir süre sonra buradan da ayrılarak tüm zamanını kendi atölye ve laboratuvarmdaki çalışmalarına ayırdı. 1908 yazında Avrupa’ya yaptığı bir gezi sırasında Wright kardeşlerin başarılı çalışmalarını inceledi, bu arada bir grup AvrupalI mucitle tanıştı. Kiev’e döndükten sonra uçmayı sağlamanın yolunun, Leonardo da Vinci’nin önerdiği gibi, “yukarı doğru hareket” olduğu ve bunun için de bir yatay rotor gerektiği sonucuna vardı. Ocak 1909’da konuyla ilgili daha ayrıntılı çalışmalar yapmak ve hafif bir motor satın almak üzere Paris’e gitti.
Mayıs 1909’da Kiev’e geri dönen Sikorsky, burada bir helikopter yapımına girişti, ama bazı pratik engeller nedeniyle başarılı olamadı. Daha büyük bir motorla donatılmış ikinci helikopterini 1910’da denedi, ama bu aracı da uçuramadı.
Sikorsky daha sonra sabit kanatlı tasarımlar üzerinde çalışmaya karar verdi ve ilk uçağım yapmaya girişti. Çift kanatlı “S-l” uçağını 1910’larm başında denedi. Bu uçağın 15 BG’lik motorunun yetersiz olduğunun ortaya çıkmasına karşın, gövde yapısını yeniden tasarlayarak ve daha güçlü bir motor kullanarak (“S-2”) ilk kısa uçuşunu gerçekleştirmeyi başardı. Kısa süre içinde, her biri ilk uçağının biraz daha geliştirilmiş tipleri olan “S-3”, “S-4” ve “S-5” uçaklarıyla pilotluk deneyimini artırdı. Sonuçta 1911 yazında, 50 BG’lik bir motorla donatılmış “S-5”le 450 m’lik bir yükseklikte bir saatten fazla süreyle uçmayı ve kısa erimli uçuşlar yapmayı başardı. Bu başarı kendisine 64 no’lu Uluslararası Pilot Lisansı’nı kazandırdı.
Sikorsky, daha sonra geliştirdiği “S-6” dizisiyle Rus ordusunun uçak gereksinimini önemli ölçüde karşıladı. Bir süre sonra da pek çok modern bombardıman uçağı ile ticari uçakların atası sayılan, “Le Grand” adlı ilk dört motorlu uçağını yaptı ve bu uçağı 1913’te başarıyla uçurdu. “Le Grand’ m en önemli özelliklerden biri, 1920’lerin ortalarına değin diğer ülkelerde pek benimsenmeyen, tümüyle kapalı pilot ve yolcu kabini idi.
ABD’deki çalışmaları.
1919’da ABD’ye göç eden Sikorsky birkaç yıl sonra aralarında eski Rus subayları da bulunan ortaklarıyla birlikte, Long Island’daki Roosevelt Alanı yakınlarında bir çiftliğin ambarında Sikorsky Aero Engineering Corporation’ı kurdu.
1928’de ABD yurttaşlığına geçti. 1929’da United Aircraft Corporation’m bir bölümü olarak Bridgeport’taki (Connecticut) büyük ve modern bir tesise taşman Sikorsky’nin şirketi çok sayıda iki motorlu “S-38” amfibik (deniz ve karaya inebilen) uçak üretti. 1931’de ilk “S-40 American Clipper”, Pan American World Ainvays’in Antiller ve Güney Amerika’ya posta ve yolcu seferlerine öncülük etti. 1937 yazında Sikorsky dizisinin sonuncusu ve 1913’te yapılan “Le Grand”ın geliştirilmiş bir modeli olan dört motorlu ilk “S-42 Clipper”, Pan American şirketi için okyanus ötesi uçuşlara başladı.

Sikorsky 1957’de şirketinden ayrılmakla birlikte ölümüne değin danışmanlık görevini sürdürdü. Mühendislik ve bilim alanında çok sayıda onursal doktorluk unvanı kazanan Sikorsky, ABD ve Avrupa’daki pek çok bilimsel ve teknik kurumun üyeliğine de seçildi.
kaynak: Ana Britannica
BAKINIZ Önemli İcatlar - Helikopter
Son düzenleyen Safi; 13 Kasım 2016 01:01
Biyografi Konusu: Igor Sikorsky nereli hayatı kimdir.
Tanrı varsa eğer, ruhumu kutsasın... Ruhum varsa eğer!