Arama

Igor Sikorsky

Bu Konuya Puan Verin:
Güncelleme: 13 Kasım 2016 Gösterim: 7.716 Cevap: 2
ThinkerBeLL - avatarı
ThinkerBeLL
VIP VIP Üye
27 Ekim 2009       Mesaj #1
ThinkerBeLL - avatarı
VIP VIP Üye

Igor Ivanovich Sikorsky

Ad:  Igor Sikorsky2.jpg
Gösterim: 1059
Boyut:  43.1 KB

(d. 25 Mayıs 1889, Kiev, Rus Çarlığı - ö. 26 Ekim 1972, Easton, Connecticut, ABD),
Sponsorlu Bağlantılar
helikopteri gelişteren Rus asıllı ABD’li pilot, hava taşıtı tasarımcısı ve yapımcısı.

Öğrenimi ve ilk çalışmaları.


Sikorsky, hekim olan annesinin Leonardo da Vinci’nin yaşamına ve çalışmalarına duyduğu büyük ilgiden etkilenerek uçan makinelerle ilgili çeşitli deneyler yapmaya başladı. Daha 12 yaşındayken lastikle çalışan ve havada yükselebilen bir helikopter yaptı.

1903’te Petersburg’daki Deniz Akademisine girdi, ama mühendisliğe duyduğu ilgi nedeniyle 1906’da bu okuldan ayrıldı. Paris’te kısa bir süre mühendislik öğrenimi gördükten sonra Kiev Politeknık Enstitüsü’ne girdi. Bir süre sonra buradan da ayrılarak tüm zamanını kendi atölye ve laboratuvarmdaki çalışmalarına ayırdı. 1908 yazında Avrupa’ya yaptığı bir gezi sırasında Wright kardeşlerin başarılı çalışmalarını inceledi, bu arada bir grup AvrupalI mucitle tanıştı. Kiev’e döndükten sonra uçmayı sağlamanın yolunun, Leonardo da Vinci’nin önerdiği gibi, “yukarı doğru hareket” olduğu ve bunun için de bir yatay rotor gerektiği sonucuna vardı. Ocak 1909’da konuyla ilgili daha ayrıntılı çalışmalar yapmak ve hafif bir motor satın almak üzere Paris’e gitti.

Mayıs 1909’da Kiev’e geri dönen Sikorsky, burada bir helikopter yapımına girişti, ama bazı pratik engeller nedeniyle başarılı olamadı. Daha büyük bir motorla donatılmış ikinci helikopterini 1910’da denedi, ama bu aracı da uçuramadı.

Sikorsky daha sonra sabit kanatlı tasarımlar üzerinde çalışmaya karar verdi ve ilk uçağım yapmaya girişti. Çift kanatlı “S-l” uçağını 1910’larm başında denedi. Bu uçağın 15 BG’lik motorunun yetersiz olduğunun ortaya çıkmasına karşın, gövde yapısını yeniden tasarlayarak ve daha güçlü bir motor kullanarak (“S-2”) ilk kısa uçuşunu gerçekleştirmeyi başardı. Kısa süre içinde, her biri ilk uçağının biraz daha geliştirilmiş tipleri olan “S-3”, “S-4” ve “S-5” uçaklarıyla pilotluk deneyimini artırdı. Sonuçta 1911 yazında, 50 BG’lik bir motorla donatılmış “S-5”le 450 m’lik bir yükseklikte bir saatten fazla süreyle uçmayı ve kısa erimli uçuşlar yapmayı başardı. Bu başarı kendisine 64 no’lu Uluslararası Pilot Lisansı’nı kazandırdı.

Sikorsky, daha sonra geliştirdiği “S-6” dizisiyle Rus ordusunun uçak gereksinimini önemli ölçüde karşıladı. Bir süre sonra da pek çok modern bombardıman uçağı ile ticari uçakların atası sayılan, “Le Grand” adlı ilk dört motorlu uçağını yaptı ve bu uçağı 1913’te başarıyla uçurdu. “Le Grand’ m en önemli özelliklerden biri, 1920’lerin ortalarına değin diğer ülkelerde pek benimsenmeyen, tümüyle kapalı pilot ve yolcu kabini idi.

ABD’deki çalışmaları.


1919’da ABD’ye göç eden Sikorsky birkaç yıl sonra aralarında eski Rus subayları da bulunan ortaklarıyla birlikte, Long Island’daki Roosevelt Alanı yakınlarında bir çiftliğin ambarında Sikorsky Aero Engineering Corporation’ı kurdu.

1928’de ABD yurttaşlığına geçti. 1929’da United Aircraft Corporation’m bir bölümü olarak Bridgeport’taki (Connecticut) büyük ve modern bir tesise taşman Sikorsky’nin şirketi çok sayıda iki motorlu “S-38” amfibik (deniz ve karaya inebilen) uçak üretti. 1931’de ilk “S-40 American Clipper”, Pan American World Ainvays’in Antiller ve Güney Amerika’ya posta ve yolcu seferlerine öncülük etti. 1937 yazında Sikorsky dizisinin sonuncusu ve 1913’te yapılan “Le Grand”ın geliştirilmiş bir modeli olan dört motorlu ilk “S-42 Clipper”, Pan American şirketi için okyanus ötesi uçuşlara başladı.
Ad:  Igor Sikorsky1.jpg
Gösterim: 1480
Boyut:  106.7 KB
1930’larm sonlarında askeri ve ticari hava taşımacılığı gereksinimlerinin değişmesi ve büyük uçakların devre dışı kalmasıyla birlikte Sikorsky yeniden helikopterler üzerinde çalışmaya başladı. 1910’larda çalışmalarını yarıda bıraktığında eksikliğini duyduğu temel aerodinamik ve yapım teknikleri artık geliştirilmiş durumdaydı. 1939’un başlarında, kendi yönetimindeki iyi eğitimli bir mühendis grubu ile birlikte, “VS-300” helikopterinin yapımına başladı. Başarılı bir çalışma sonucunda “VS-300” ilk uçuşunu 14 Eylül 1939’da gerçekleştirdi. 6 Mayıs 1941’de, kendi yaptığı gelişkin bir helikopterle, 1 saat 32,4 saniye havada kalmayı başararak bu alandaki rekoru eline geçirdi.

Sikorsky 1957’de şirketinden ayrılmakla birlikte ölümüne değin danışmanlık görevini sürdürdü. Mühendislik ve bilim alanında çok sayıda onursal doktorluk unvanı kazanan Sikorsky, ABD ve Avrupa’daki pek çok bilimsel ve teknik kurumun üyeliğine de seçildi.

kaynak: Ana Britannica

Son düzenleyen Safi; 13 Kasım 2016 01:01
Biyografi Konusu: Igor Sikorsky nereli hayatı kimdir.
Tanrı varsa eğer, ruhumu kutsasın... Ruhum varsa eğer!
Safi - avatarı
Safi
SMD MiSiM
13 Kasım 2016       Mesaj #2
Safi - avatarı
SMD MiSiM
SİKORSKY (igor)
rus kökenli amerikalı pilot ve helikokopter yapımcısı
Sponsorlu Bağlantılar
(Kiev 1889 - Easton, Connecticut, 1972).

ilk helikopterini 1909’da yaptı ve ertesi yıl ilk iki kanatlı uçağı denedi. 1919'da ABD'ye göç etti, 1923'te kendi şirketini kurarak "Clipper” nakliye uçağını üretmeye başladı. Sikorsky 1940'tan sonra yalnızca helikopterlerle ilgilendi ve ürettiği pek çok helikopterden biri olan "S-52” 1949'da hız ve yükselti rekorlarını kırdı.

Kaynak: Büyük Larousse
Ad:  Igor Sikorsky3.jpg
Gösterim: 798
Boyut:  75.5 KB

BEĞEN Paylaş Paylaş
Bu mesajı 1 üye beğendi.
SİLENTİUM EST AURUM
Safi - avatarı
Safi
SMD MiSiM
13 Kasım 2016       Mesaj #3
Safi - avatarı
SMD MiSiM

Igor Ivanovich Sikorsky (1889 - 1972)


İlk başarılı helikopterin yaratıcısı, Sikorsky helikopter ve uçaklarının mucidi, üreticisi, mühendis Igor Sikorsky
Doğum: 25 Mayıs 1889, Kiev, Rus İmparatorluğu
Ölüm: 26 Ekim 1972, Easton, Connecticut; ABD
Eğitimi: Rus İmparatorluk Deniz Akademisi, Kiev Ulusal Teknik Üniversitesi
Mesleği: Hava taşıtı tasarımcısı ve pilot

Igor Ivanovich Sikorsky (d.25 Mayıs 1889 - ö.26 Ekim 1972), Kiev'de doğmuş Rus asıllı Amerikalı bilimadamıdır. Hem sabit kanatlı hem de özellikle helikopterler olmak üzere havacılığın bir çok konusunda öncü olmuştur. Yaptığı en önemli havacılık keşifleri 1913 yılında dünyanın ilk çok motorlu uçağı, uçan botlar ve helikopterler olmuştur. ABD'ye göç ettikten sonra 1923 yılında Sikorsky Havacılık Mühendisliği Şirketi'ni (Sikorsky Aero Engineering Corporation) Long Island'daki bir çiftlikte kurdu ve 1930'lu yıllarda Pan American Havayollarına ait uçan tekneleri geliştirdi. 1939 yılında ilk Amerikan güvenilir helikopteri olan ve günümüzdeki helikopterlerlerde kullanılana benzeyen rotor sistemiyle donatılmış Vought-Sikorsky VS-300'yi geliştirdi.

Biyografi
Igor Sikorsky 25 Mayıs 1889’da Kiev’de (Rusya İmparatorluğu) doğdu. Bir doktor ve psikoloji profesörü olan Ivan Alexeevich Sikorsky ile tıp mezunu bir annenin 5 çocuğunun en küçüğüydü. Sikorsky'nin babası İvan, Rus ve Polonyalı bir aileden geliyordu, hem babası hem de dedesi Rus-Ortodoks rahibiydi.
Igor Sikorsky'nin annesi Mariya Stefanova Sikorskaya'nın babası Ukraynalı annesi ise Rustu ve bir doktordu ancak çalışmıyordu. Igor okula gitmiyor ve evde annesi tarafından eğitiliyordu. Eğitim esnasında annesi özellikle Leonardo da Vinci sanatı ve yaşamı olmak üzere sanat konusuna ağırlık veriyor ve Jules Verne'nin öyküleri ile de bunları destekliyordu. Leonarda da Vinci’nin resimlerinden ve Jules Verne’nin hikayelerinden büyülenen Igor, uçan model nesneler tasarlamaya başlamış, 1901 yılında, henüz 12 yaşındayken lastik bant ile çalışan bir küçük helikopter yapmayı başarmıştı.

Kız kardeşinin maddi desteğiyle aerodinamik üzerine eğitim görmek ve helikopterini oluşturacak aksamları satın almak için Paris’e gitti ve 1909’da üç silindirli 25 beygirlik bir Anzani motosiklet motoruyla Kiev’e geri dönerek ilk helikopterini inşa etti. Fakat, bu girişiminde başarılı olamadı. 1910 yılının Şubat ayında, aynı motorları S-1 adlı küçük bir uçak üzerinde kullandı, fakat S-1 de hiçbir zaman havalanmayı başaramadı. S-2 ve ondan daha büyük olan S-3, sadece kısa bir süre için havalanabilse de, 50 beygirlik motoruyla S-5 1911 yılının Mayıs ayında tam anlamıyla havalanmayı başardı. 100 beygirlik Argus motoruna sahip olan S-6 ise 1911 yılının Kasım ayında uçmaya başladı.
Ad:  Igor Sikorsky4.jpg
Gösterim: 575
Boyut:  96.4 KB
1912’de Igor Sikorsky Petrograd’daki Russia Baltic Railroad Otomobil Fabrikası’nın baş mühendisi oldu. Ürettiği S-6-B için Rusya ordusundan küçük bir sipariş aldı ve dört motorlu büyük bir uçak üzerinde çalışmaya başladı. S-21 13 Mayıs 1913’te havalandığında, Igor Sikorsky dünyanın ilk dört motorlu uçak pilotu statüsüne kavuştu. Daha büyük bir model olan S-22, 1913’ün Aralık ayında yolcu taşımaya başladı. Bombardıman uçağı versiyonu da 1914’te faaliyete geçti ve 1915’te Rusya İmparatorluğu Hava Kuvvetleri ile savaşa katıldı. 1918’deki Bolşevik Devrimi nedeniyle hem pozisyonundan hem de vatanından ayrılmak zorunda kalan Igor Sikorsky, 1919’da New York’a yerleşti.

Roosevelt Field, Long Island yakınlarındaki bir çiftlikte kurulan ve hurdalıklara atılmış ordu malzeme ve aksamlarını toplayan Sikorsky, Aero Engineering Corporation’ın Amerika için ürettiği S-29A ilk uçuşunu 1924’te gerçekleştirdi. 1925’te, şirket Sikorsky Manufacturing Corporation adını aldı ve aralarında ileride geliştirilecek amfibi uçak ve deniz uçakları için örnek teşkil eden S-34’ün de bulunduğu pek çok yeni dizaynı hayata geçirdi. Sikorsky’nin helikopter kontrolleri üzerindeki kararlı çalışması, sonunda dünyaya sağlam, kullanışlı, çok yönlü bir uçuş aracı kazandırdı. Igor Sikorsky, mücadeleler ve başarılarla geçen onurlu bir yaşamdan sonra, 1972’de 83 yaşındayken hayata veda etti.

- Derlemedir -
BEĞEN Paylaş Paylaş
Bu mesajı 1 üye beğendi.
SİLENTİUM EST AURUM

Benzer Konular

8 Ocak 2009 / TiglonBoYs Spor ww
11 Ekim 2015 / ahmetseydi Asker ww
28 Kasım 2015 / TiglonBoYs Spor ww
1 Aralık 2015 / TiglonBoYs Spor ww