Arama

Türk Pop Müziği hakkında bilgi verir misiniz?

En İyi Cevap Var Güncelleme: 8 Şubat 2018 Gösterim: 200.660 Cevap: 4
Ziyaretçi - avatarı
Ziyaretçi
Ziyaretçi
13 Aralık 2008       Mesaj #1
Ziyaretçi - avatarı
Ziyaretçi
Türk Pop Müziği hakkında bilgi verir misiniz?
EN İYİ CEVABI Keten Prenses verdi
Türk Pop Müziği
ya da diğer adı olan Popüler Türk Müziği, alaturka ve halk müziği kalıpları üzerine modern müzik kalıplarının monte edilmesiyle oluşturulmuş Türk müziği çeşididir.
Sponsorlu Bağlantılar
Batı Avrupa sound'ları baz alınarak geliştirilmiştir. Türk Pop Müziği'nin temellleri 1970'lere dayanır. 1970'lerde Türk Pop Müziği, batıda ses getirmiş parçaların Türkçe aranjmanlarının yapılması şeklinde gelişmeye başlamış ve 1980'lere kadar gelişme göstermiştir. 1980-1990 arası durgun bir dönem geçirmiştir. 1990'lı yıllarda teknolojide meydana gelen gelişmeler ve Türk ekonomisinin gelişmesiyle müzik piyasasını etkilemesi Türk Pop Müziği'nin birden gelişmesine ve Pop Müziği arz ve talebinin artmasına neden olmuştur. 2000li yıllarla birlikte Pop Müziğinin tekrar durgunlaştığı görülmektedir.
Türk Pop Müziği'nin gelişmesine katkıda bulunmuş en önemli olay Eurovision'dur. Özellikle 1970 ile 1980 arası Pop müziğinin lokomotifi olmuştur.
Türk Pop Müziği, günümüze kadar Türk Halk Müziği ve Türk Sanat Müziğinden oldukça beslenmiştir. Ancak pop müziğin evrensel çizgilerinden ayrılmamıştır. Evrensel çizgilerden uzaklaştıkça başka müzik türleri ortaya çıkmıştır (arabesk, fantezi, rock, rap) ve bu tür müzikler Popüler müzik kapsamına girmezler. Popüler müziğin en önemli özelliği sade ve ağdalı olmayan ritmler üzerine kurulu olmasıdır.
Dönüm noktaları:
  • Yonca Evcimik'in Abone şarkısı ve albümü 1990lı yıllarda en çok satan kaset olarak belirtilmektedir.
İlk dönemler
1970'lerde doğan Türk Pop Müziği'nin öncü isimleri şunlardır: Erol Evgin, Erol Büyükburç, Tanju Okan, Sezen Aksu, Nilüfer, Kayahan, Nükhet Duru, Ajda Pekkan, Zerrin Özer, Semiha Yankı, MFÖ.

Canlanmaya Başlaması
1980'li yılların sonu 1990'lı yılların başlarında Popüler Türk Müziği'ne katkıda bulunmuş sanatçılardan bazıları şunlardır:
  • Hakan Peker (1989),
  • Aşkın Nur Yengi (1990),
  • Yonca Evcimik (1991),
Emel Müftüoğlu, Erdal Çelik, Ozan Orhon, İzel, Ercan Saatçi, Çelik, Oya-Bora, Grup Vitamin.

1990'lı Yıllar: Zirve
1990'lı yılların ortalarında Pop müzik tekrar canlanmaya başladı. Pek çok sanatçı bu dönemde müzik piyasasına girmiş ve bu döneme damgasını vurmuştur. Bu döneme katkıda bulunan isimler ve popüler müziğe giriş yılları (ilk albüm) şunlardır:
  • Tarkan Tevetoğlu (1992),
  • Nazan Öncel (1992),
  • Fatih Erkoç, (1992),
  • Sibel Tüzün, (1992),
  • Sertab Erener (1992),
  • Seden Gürel, (1992),
  • Suat Suna, (1993),
  • Bendeniz (1993),
  • Deniz Arcak, (1993)
  • Yeşim Salkım (1993),
  • Kenan Doğulu (1993),
  • Levent Yüksel (1993),
  • Reyhan Karaca (1993),
  • Eda Özülkü, (1993),
  • Burak Kut (1994),
  • Serdar Ortaç (1994),
  • Ajlan Büyükburç (1994),
  • Mustafa Sandal (1994),
  • Gökhan Kırdar, (1994),
  • Bora Öztoprak, (1995),
  • Pınar Aylin, (1995),
  • Mirkelam (1995),
  • Yaşar (1996),
  • Ege (1996),
  • Candan Erçetin,(1996),
Kerim Tekin, Taner Olgun, Harun Kolçak, Çelik, Ferda Anıl Yarkın Metin Özülkü, Akın, Doğuş, Atilla Taş
Türk Pop Müziği 1990 yılı ve 2000 yılına kadar büyük patlamalarla ilerlemiştir.

2000'li yıllar
2000'li yıllarda pop müzik canlanmaya devam etmiştir ancak 2005'ten sonra tekrar duraklama dönemine girdiği görülmektedir. Bu dönemde popüler müziğe girip katkıda bulunan isimlerden bazıları şunlardır:
  • Emre Altuğ, (1999)
  • Hande Yener, (2000)
  • Nil Karaibrahimgil, (2003)
Murat Boz, Gökhan Özen, Grup Hepsi, Tan, Yalın, Keremcem, Ziynet Sali, Demet Arslan, 4 yüz.
Son düzenleyen Safi; 8 Şubat 2018 04:36
Keten Prenses - avatarı
Keten Prenses
Kayıtlı Üye
13 Aralık 2008       Mesaj #2
Keten Prenses - avatarı
Kayıtlı Üye
Bu mesaj 'en iyi cevap' seçilmiştir.
Türk Pop Müziği
ya da diğer adı olan Popüler Türk Müziği, alaturka ve halk müziği kalıpları üzerine modern müzik kalıplarının monte edilmesiyle oluşturulmuş Türk müziği çeşididir.
Sponsorlu Bağlantılar
Batı Avrupa sound'ları baz alınarak geliştirilmiştir. Türk Pop Müziği'nin temellleri 1970'lere dayanır. 1970'lerde Türk Pop Müziği, batıda ses getirmiş parçaların Türkçe aranjmanlarının yapılması şeklinde gelişmeye başlamış ve 1980'lere kadar gelişme göstermiştir. 1980-1990 arası durgun bir dönem geçirmiştir. 1990'lı yıllarda teknolojide meydana gelen gelişmeler ve Türk ekonomisinin gelişmesiyle müzik piyasasını etkilemesi Türk Pop Müziği'nin birden gelişmesine ve Pop Müziği arz ve talebinin artmasına neden olmuştur. 2000li yıllarla birlikte Pop Müziğinin tekrar durgunlaştığı görülmektedir.
Türk Pop Müziği'nin gelişmesine katkıda bulunmuş en önemli olay Eurovision'dur. Özellikle 1970 ile 1980 arası Pop müziğinin lokomotifi olmuştur.
Türk Pop Müziği, günümüze kadar Türk Halk Müziği ve Türk Sanat Müziğinden oldukça beslenmiştir. Ancak pop müziğin evrensel çizgilerinden ayrılmamıştır. Evrensel çizgilerden uzaklaştıkça başka müzik türleri ortaya çıkmıştır (arabesk, fantezi, rock, rap) ve bu tür müzikler Popüler müzik kapsamına girmezler. Popüler müziğin en önemli özelliği sade ve ağdalı olmayan ritmler üzerine kurulu olmasıdır.
Dönüm noktaları:
  • Yonca Evcimik'in Abone şarkısı ve albümü 1990lı yıllarda en çok satan kaset olarak belirtilmektedir.
İlk dönemler
1970'lerde doğan Türk Pop Müziği'nin öncü isimleri şunlardır: Erol Evgin, Erol Büyükburç, Tanju Okan, Sezen Aksu, Nilüfer, Kayahan, Nükhet Duru, Ajda Pekkan, Zerrin Özer, Semiha Yankı, MFÖ.

Canlanmaya Başlaması
1980'li yılların sonu 1990'lı yılların başlarında Popüler Türk Müziği'ne katkıda bulunmuş sanatçılardan bazıları şunlardır:
  • Hakan Peker (1989),
  • Aşkın Nur Yengi (1990),
  • Yonca Evcimik (1991),
Emel Müftüoğlu, Erdal Çelik, Ozan Orhon, İzel, Ercan Saatçi, Çelik, Oya-Bora, Grup Vitamin.

1990'lı Yıllar: Zirve
1990'lı yılların ortalarında Pop müzik tekrar canlanmaya başladı. Pek çok sanatçı bu dönemde müzik piyasasına girmiş ve bu döneme damgasını vurmuştur. Bu döneme katkıda bulunan isimler ve popüler müziğe giriş yılları (ilk albüm) şunlardır:
  • Tarkan Tevetoğlu (1992),
  • Nazan Öncel (1992),
  • Fatih Erkoç, (1992),
  • Sibel Tüzün, (1992),
  • Sertab Erener (1992),
  • Seden Gürel, (1992),
  • Suat Suna, (1993),
  • Bendeniz (1993),
  • Deniz Arcak, (1993)
  • Yeşim Salkım (1993),
  • Kenan Doğulu (1993),
  • Levent Yüksel (1993),
  • Reyhan Karaca (1993),
  • Eda Özülkü, (1993),
  • Burak Kut (1994),
  • Serdar Ortaç (1994),
  • Ajlan Büyükburç (1994),
  • Mustafa Sandal (1994),
  • Gökhan Kırdar, (1994),
  • Bora Öztoprak, (1995),
  • Pınar Aylin, (1995),
  • Mirkelam (1995),
  • Yaşar (1996),
  • Ege (1996),
  • Candan Erçetin,(1996),
Kerim Tekin, Taner Olgun, Harun Kolçak, Çelik, Ferda Anıl Yarkın Metin Özülkü, Akın, Doğuş, Atilla Taş
Türk Pop Müziği 1990 yılı ve 2000 yılına kadar büyük patlamalarla ilerlemiştir.

2000'li yıllar
2000'li yıllarda pop müzik canlanmaya devam etmiştir ancak 2005'ten sonra tekrar duraklama dönemine girdiği görülmektedir. Bu dönemde popüler müziğe girip katkıda bulunan isimlerden bazıları şunlardır:
  • Emre Altuğ, (1999)
  • Hande Yener, (2000)
  • Nil Karaibrahimgil, (2003)
Murat Boz, Gökhan Özen, Grup Hepsi, Tan, Yalın, Keremcem, Ziynet Sali, Demet Arslan, 4 yüz.
Son düzenleyen Safi; 8 Şubat 2018 04:38
Quo vadis?
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
17 Nisan 2011       Mesaj #3
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
Pop müzik tarihçesi
Pop müzik, genellikle popüler müzik gününde ve zamanında hit olan, tutulan müzik yerine kullanılsa da aslında popüler müziğin bir alt grubudur. Dünyada 1940'lara dayanan bir tarihi vardır. Günümüzde birçok Rock, Hip Hop, R&B ve Country türlerine de dokunan pop müzik, tam olarak tanımlanmakta zorluk çekilen bir kavramdır. 1980 öncesi pop müzikte yer alan isimler; Seyyal Taner, Neco, Atilla Atasoy, Coşkun Demir, Güzin ile Baha örnek verilebilir. Besteci olarak ise; Melih Kibar, Çiğdem Talu, ve Zeynep Talu önde gelen isimlerdendir.

1980 sonrası Türkiye'de her yapılan çalışma pop olarak adlandırılmaya başlandı. Her anlamda yozlaşan ve gerilemeye başlayan toplumsal kurumlar arasında şüphesiz sanat çevresi de vardı. Susturulan sanatçılar, bir şekilde bir şeyler üretmek zorundaydılar. Bu ürettikleri de 12 Eylül cuntasının getirdiği dikta yönetimin baskısı altında idi. Bu şekilde piyasaya hitap eden, ticari amaçlı, söyleyecek bir şeyi olmayan boş ve yoz bir müzik ortaya çıktı.Bu durum doksanların sonuna kadar devam etti. 2000'li yıllardan itibaren dünya müziğiyle takipte olan, genç sanatçı bir nesil ortaya çıktı. Bu nesil Türk Pop Müziğine yeni bir soluk ve nitelik kazandırdı.

Pop müziğin zirve yaptığı yıllar 1990'lardı. 2000'lerden sonra Rock, Metal ve Rap müziğin kalitesinin artmasından ve dinleyici kitlesinin genişlemesinden dolayı düşüş içerisindedir.

Popun Kralı olarak Michael Jackson gösterilir. Kraliçesi ise Madonna'dır. 80li yıllarda Çıkışını yakalayan Jackson Tüm dünyada King Of Pop olarak bilinir.Gerek dansı gerekse müziği bu tezi doğrular niteliktedir. Günümüzde Türkiye'de pop müziğin önde gelen isimlerine Tarkan, Gülben Ergen, Hande Yener, Serdar Ortaç örnek olarak gösterilebilir.
Son düzenleyen Safi; 8 Şubat 2018 04:39
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
1 Aralık 2013       Mesaj #4
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
Türk Pop Müziği
Türkiye'de 1945'lere dayanan bir tarihi olan Pop müzik genellikle popüler müzik yerine kullanılsa da aslında popüler müziğin bir alt grubudur. Günümüzde birçok rock Hip Hop R&B ve country türlerine de dokunan pop müzik tam olarak tanımlanmakta zorluk çekilen bir kavramdır
1980 sonrası Türkiye'de her yapılan çalışma pop olarak adlandırılmaya başlandı. Bunun sebebi pop söyleyen kişilerin Arabesk şarkılar söylemesi pop bestecisi olduğunu söyleyen kişilerin arabeskçilere şarkı vermesi sayılabilir.Bu çalışmalar Arabesk-pop müzik dediğimiz kavramı meydana getirdi.1990 sonrası bu akım yaygınlaştı. Günümüze kadar ulaştı.

Pop Müziğin Türleri

1- Soul
2- Funk
3- Disco
4- Reggae

Türk Pop Müzigi Çalgıları Nelerdir?

renk saz olarak adlandırılan doğu sazlar
vurmalı çalgılar
yaylı ve üflemeli grupları
gitarlar, synth sesler
Piyano
org.
Son düzenleyen Safi; 8 Şubat 2018 04:39
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
8 Aralık 2014       Mesaj #5
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
Türk Halk Müziği örnekleri genelde sözlü olmakla beraber, sözsüz dans müziklerini de içerir.
Halk türkülerinin ölçülü olanına kırık hava, ölçüsüz olanına uzun hava denir. Uzun havalar Anadolu'nun değişik bölgelerinde bozlak, türkmani, maya, hoyrat, divan, ağıt gibi adlarla anılır. Bunlar genellikle Karacaoğlan, Ruhsati,Sümmani ve daha birçok tanınmış halk ozanının deyişleri üzerine yakılmıştır.
Kırık havalar ise koşma, yiğitleme, güzelleme, taşlama, ninni ve daha başka adlar altında kümelenir. Bunlar da genellikle gurbet, ayrılık, sıla hasreti, ölüm, askere gidiş, yiğitlik, düğün, çocuk sevgisi, kız kaçırma gibi köye has toplumsal bir olayı konu alır, sadelik, içtenlik, duygululuk gibi özellikler gösterir,yerel renkler taşır. Türk Halk Müziği'nin melodi yapısı incelendiğinde bu melodilerin ses genişlikleri bakımından bir oktav (sekiz ses sınırı) tamamlayan dizi ve tonaliteyi kesin şekilde belirtmeyen ikili ile beşli aralıkları içinde yapılandırılmış olduğu görülür. Bununla birlikte dizi ve tonaliteyi belli eden sekizli ve daha geniş sınırlı melodiler de çoktur. Basit ve birleşik ölçülerden başka aksak ölçüleri içeren Türk Halk Müziği, ezgiler ve formlardan oluşur.

Klasik Türk müziği
Osmanlılar yalnız musiki sanatına değil musiki ilmine de büyük önem verdiler. Türk müziğinin Arap, Acem, eski Yunan veBizans asıllı olduğunu ileri sürenler vardır. Ancak Klasik Türk Müziği genel nitelikleri bakımından Türk asıllıdır. Osmanlı uygarlığı her alanda büyük bir sentez geliştirdiği gibi, Türk müziği potasında yerel pek çok renk bu müziğin parçası haline gelmiş ve bunun karşılığında da Osmanlı musikisi devletin kapsadığı topraklar ve ötesine büyük etkilerde bulunmuştur.
İstanbul'un alınmasından sonra Topkapı Sarayında kurulan Enderun Musiki Mektebi ve özel meşkhanelerde eğitime geçilmesiyle daha belirli olarak kurallaşan ve klasik bir müzik niteliği kazanan Klasik Türk Müziği altı dönemde incelenir. Birinci dönem; hazırlayıcı dönemdir ve başlangıcından Meragalı Abdülkadir'e (1360-1435) kadar uzanan dönemdir. İlk klasik dönem, ikinci klasik dönem, yeni klasik dönem gibi dönemlerden günümüze gelir. Yeni klasik dönem oldukça önemlidir ve Dede Efendi'den Zekai Dede'ye (1825-1897) kadar uzanan kapsayan dizi, makamlar, usuller ve şekiller'den oluşur.

Klasik Batı müziği
Türkiye'de Cumhuriyet Döneminde girişilen devrim hareketleri sanat konularına da yöneldi. Daha çok Klasik Batı müziğine önem verilirken, 1924'de Ankara'da Musiki Muallim Mektebi kuruldu. Osmanlı sarayındaki müzik topluluğu başkente getirilerek Riyaseti Cumhur Filarmoni Orkestrası adıyla konserler vermesi sağlandı ve yetenekli gençlerin gelişmiş Avrupa ülkelerine gönderilip yetiştirilmesi hareketi başladı. İstanbul'da çalışmalarını sürdüren Darrültalimi Musikiadlı okul yeni bir yönetmelikle konservatuvar haline getirildi.
Çok sesli sanat müziğinde sesini Batı'da ilk duyuran Türk sanatçı Cemal Reşit Rey oldu. Öğrenimlerini devlet adına yurtdışında yapan Ulvi Cemal Erkin, Hasan Ferit Alnar, Ahmet Adnan Saygun, Necil Kazım Akses dönüşlerinde Ankara Musiki Muallim Mektebi'nin öğretmen kadrosuna katıldılar. Bu sanatçılar Türk Sanat Tarihinde Türk Beşleri olarak anıldılar. Eserlerinde genellikle batı müziği ilkeleri halk müziğinden gelen ögelerle birleştirilmiştir. Ahmet Adnan Saygun'unÖzsoy adlı bir perdelik operası 1924'de Ankara Halkevi'nde sahnelendi. Aynı bestecinin ikinci eseri Taşbebek de 1934'de başarı ile oynandı. Opera ve bale temsillerini gerçekleştirmek amacı ile Ankara Devlet Konservatuvarı'na bağlı birTatbikat Sahnesi 1940 yılında çalışmalarına başladı. Yetenekli gençlerin seçimi ile eğitime geçildi. İzleyen yıllarda Ahmet Adnan Saygun' un Kerem, Nevit Kodallının Van Gogh ve Gılgamış, Sabahattin Kalender'in Nasrettin Hoca, Ferit Tüzün'ünÇeşmebaşı eserleri sergilendi. Ankara'dan sonra İstanbul ve İzmir'de kurulan devlet konservatuvarları eğitime başladı.

1940 yılından bu yana genç yetenekler için uygun bir ortamın doğuşu yurtdışında da ün ve ilgi derleyen yorumcuların yetişip gelişmesini sağladı. Soprano Leyla Gencer, bariton Orhan Günek bu hareketin öncüleri oldular. Onları bas yorumcusu olarak Ayhan Baran, soprano Ferhan Onat ve soprano Suna Korat izlediler. Enstrüman yorumcusu olarak piyanist Ergican Saydam, kemancı Ayla Erduran, Suna Kan, piyanist Ayşegül Sarıca, İdil Biret, Hülya Saydam ve Verda Erman yurt içinde olduğu kadar yurt dışında da büyük ilgi gördüler.

Türk pop folk müziği

Türk pop folk müziği iki kısımda incelenir: Anadolu rock ve Anadolu pop. Türkülerin batı enstrümanları ile söylenmesi sonucu oluşmuş müzik türüdür. En önemli temsilcisi Modern Folk Üçlüsüdür. Selda Bağcan bu akımda önemli bir yer tutar. Kubat, Ayşegül, Orhan Hakalmaz ve Yavuz Bingöl bu akımda yer alan diğer günümüz sanatçılarıdır. Pop folk olarak adlandırılan Balkan ve Orta Doğu müziği etkili Arabesk müzikten tamamen ayrışmıştır.
Türkü, hece ölçüsüyle yazılmış, sözleri ezgi eşliğinde söylenen Türk halk şiiridir. Kelime anlamı, Türki yani Türk'e ait olan manasındadır
Türk halk edebiyatı nazım şekli ve türüdür. Ezgisi yönüyle diğer halk şiiri türlerinden ayrılır. Türküler genellikle anonimdir. İsimleri bilinen saz şairlerinin söyledikleri de giderek halka mal olmuş ve bunlar da anonimleşme eğilimine girmi
Son düzenleyen Safi; 8 Şubat 2018 04:39

Benzer Konular

24 Kasım 2016 / Ziyaretçi Cevaplanmış
8 Ocak 2013 / Misafir Cevaplanmış
9 Nisan 2012 / Ziyaretçi Soru-Cevap
10 Ocak 2014 / Ziyaretçi Soru-Cevap
11 Kasım 2016 / misafir Cevaplanmış