TED İlköğretim Okulu
TARIHÇEMİZ Bugün yurt yüzeyine yayılmış ve Milli Eğitim Bakanlığından sonra, eğitim ve öğretim alanında en güçlü kuruluş Türk Eğitim Derneği 'dir. Türkiye 'de, büyük işler başarmış olan her kurum gibi Türk Eğitim Derneği de Atatürk 'ün eseridir. Atatürk 'ün yurt sorunlarını çözmekteki engin görüşü ve düşünüşü eğitime büyük hizmet veren bir derneğin doğmasına neden olmuştur.
Cumhuriyetin ilk yılları pek çok alanda olduğu gibi eğitim alanında da bir reform ve modernizasyon çalışması gerektiriyordu. Türk Eğitim Derneği böyle bir girişimde kamu ve özel kesimin çabalarını birleştiren, eğitim sisteminde reformun uygulayıcısı bir kurum olacaktı. Böylesi bir atılımda özel sektörün ve şahısların katılımının önemini Cumhurbaşkanı Kemal Atatürk 1 Kasım 1925 'de meclisin açılışında yaptığı konuşmada açıkça dile getiriyordu. Atatürk, Devletin eğitim sisteminin gelişmesi için azami çabayı gösterdiğini, özel girişimlerin de bu konuda yer almasının önemini vurguluyordu.
Atatürk 'ün eğitim alanında belirttiği bu çözüm şekli özel teşebbüsün kendi imkanları ile devlete yardımcı olmasına yol açıyor ve kısa bir süre sonra Türk Maarif Cemiyeti'nin (Türk Eğitim Derneği) kuruluş hazırlıkları başlıyordu.
İlk olarak, şimdi müze haline sokulan ve o zaman Cumhuriyet Halk Fırkası Merkezi olan eski Büyük Millet Meclisi binasında bütün Milletvekilleri, üst düzey yöneticiler ve ileri gelen işadamlarının katıldığı bir toplantı yapıldı. Türk Eğitim Derneği'nin kurucuları adını alan ve içinde bir başbakan, dokuz bakan, iki yüz iki milletvekili, Genel Kurmay Başkanı ve ikinci başkanı, iki Danıştay üyesi, on üç bakanlık Genel Müdürü, bir tüccar, bir gazeteci ve bir Dernek Genel Sekreterinin bulunduğu bu kurul, Trabzon Milletvekili Hasan Saka'nın başkanlığında, inceleme ve görüşmelere başlıyor. Sonuç olarak Atatürk 'ün direktifini en iyi şekilde gerçekleştirecek çözüm yolu olan Türk Eğitim Derneği 'nin kurulmasında birleşiliyordu. Ve böylece hazırlanmış olan Dernek Ana Tüzüğü bu kurulda madde madde görüşülerek oybirliği ile ve alkışlarla kabul edildi.
Bu suretle 31 Ocak 1928 tarihinde kurulan Türk Eğitim Derneği, eserin yaratıcısı Büyük Atatürk 'ün himayesine alınmış ve ana tüzüğümüzde yer alan "Cumhurbaşkanı, Türk Eğitim Derneği'nin yüksek koruyucusudur.", hükmü ile bu yöndeki düşüncesi kendinden sonraki Cumhurbaşkanlarımıza da iletilmiştir.
İlk adı "Türk Maarif Cemiyeti" olan Derneğin, 1934 yılında adının öztürkçeleştirilmesi kararlaştırılmış ve 1936 yılında bir süre "Türk Kültür Cemiyeti" adı kullanılmıştır. 1946 yılı haziran ayından itibaren de "Türk Eğitim Derneği" adı kabul edilmiştir.
1929 yılının Mart ayında da, beş yıldızlı ve meşaleli amblem bugünkü şekil ve renkleri ile Dernek amblemi olarak seçilmiştir.
Türk Eğitim Derneği ana Tüzüğünün ilk kabul edilen şekline göre bütün üyelerin katıldığı Genel Kurul, Genel Merkez Kurulunu ve Genel Merkez Kurulu da Yönetim Kurulu'nu seçmekte ve Dernek Genel Başkanlığı da Başbakan tarafından ifa edilmektedir. Türk Eğitim Derneği'nin ilk Genel Başkanı İsmet İnönü olmuştur.
VİZYONUMUZ
Özel TED Gaziantep İlköğretim Okulu, görev tanımında belirtilen işlevleri aşağıdaki temel ilkeler ve ana hedefler çerçevesinde gerçekleştirir.
TED Gaziantep Koleji'ndeki eğitim ve öğretim sisteminde, Cumhuriyet'in temel ilkelerine ve Atatürk Devrimlerine bağlılık esastır.
TED Gaziantep Koleji'ndeki Atatürk ilkelerine bağlı, çağdaş, demokratik, laik ve bilimsel bir eğitim anlayışı esastır.
TED Gaziantep Koleji , insan hak ve özgürlüklerine saygılı, ulusal ve evrensel değerlerle donanmış bireyler yetiştirmeyi hedefler.
TED Gaziantep Koleji , bilimsel düşünme gücüne sahip, teknolojiyi kullanmayı yaşam biçimi haline getiren bireyler yetiştirmeyi hedefler.
TED Gaziantep Koleji , öğrencilerin sosyal zekalarını geliştirebilecekleri uygun ortamı oluşturmayı hedefler.
TED Gaziantep Koleji , bilgi üreten ve ürettiği bilgiyi kullanan bireyler yetiştirmeyi hedefler.
TED Gaziantep Koleji , yönetici, öğretmen ve veli dayanışmasıyla öğrencinin eğitimi ve öğretiminde sürekli gelişmeyi sağlayan bir eğitim ortamı yaratmayı amaçlar.
TED Gaziantep Koleji , araştıran, sorgulayan, akılcı, yaratıcı ve yeniliklere açık bir eğitim ve öğretim kadrosuna sahip olmak için yöneticilerin ve öğretmenlerin sürekli gelişimlerini sağlamayı hedefler.
TED Gaziantep Koleji , ana dilini sözlü ve yazılı olarak iyi kullanan, geliştiren ve koruyan bireyler yetiştirmeyi hedefler.
TED Gaziantep Koleji , ağırlıklı olarak İngilizce eğitimi ve bunun yanı sıra İspanyolca eğitimi ile öğrencilerin en az iki yabancı dili etkin bir biçimde kullanmasını hedefler. Bu sayede, evrensel gelişmeleri izleyebilmeleri ve uluslar arası düzeyde başarılı olabilmeleri için gerekli alt yapıyı oluşturmayı hedefler.
TED Gaziantep Koleji , eğitim ve öğretimde çoklu zeka kuramını temel alır ve bu doğrultuda farklı yöntem ve teknikler kullanmayı hedefler.
TED Gaziantep Koleji , bilginin kalıcılığını sağlamak için yaşayarak ve yaparak öğretme anlayışını temel alır ve bu doğrultuda bir eğitim ve öğretim ortamı oluşturmayı hedefler.
TED Gaziantep Koleji , ülke eğitimine yön verecek eğitim programı oluşturmayı ilke edinen Türk Eğitim Derneği'nin bu programı uygulayan okullarından biri olmayı hedefler.
TED Gaziantep Koleji , köklü bir kurum olan TED'in misyonunu Gaziantep'in sosyal, kültürel ve ekonomik yapısıyla bütünleştirmeyi ve bu anlamda Gaziantep'teki diğer okullara model olmayı hedefler.
MİSYONUMUZ
T.C Anayasası ve Atatürk ilkeleri doğrultusunda çağdaş, laik, demokratik, bilimsel düşünmenin temellerinin atıldığı bir ortam yaratarak en iyi eğitim ve öğretim yöntem ve tekniklerini uygulayarak gelişmiş ve çağdaş ülkelerin standartlarına uygun bir okul ortamı oluşturup; özgüveni yüksek, değişime ayak uyduran, bu davranışlarını hayata geçirebilen, özgür, barışçıl, çevre ve doğa dostu, ahlâki alışkanlıklarla takım ruhunu benimsemiş bireyler yetiştirmektir. Bunun sonucunda da yetiştirilen bireylerin hem bir üst öğretim kurumuna hem de iş, meslek ve toplum hayatına hazırlanmasını sağlamayı ve düşünce yapısı gelişmiş aydın bireyler yetiştirmeyi ilke edinir.