Ziyaretçi
KRİZ YÖNETİMİ
Sponsorlu Bağlantılar
Kriz yönetimi, bir yöneticinin muhtemel tehlike durumlarında kendi amaçlarını kabul edilebilir bir maliyetle karşılamaya çalışması sürecidir. Kriz durumlarında etkili bir yönetim, işletmenin kayıp ve kazançlarının büyüklüğüyle yakından ilişkilidir. Yani işletmenin karşı karşıya kaldığı fırsat ve tehlikeler, kriz yönetiminde belirleyici rol oynar.
Şirketinizin içine düştüğü bunalım aslında sizin için, tüm piyasaya ne denli güçlü olduğunuzu göstermeye yarayacak bir fırsattır. Hayatta kalabilmek için krizin boyutlarını tahmin etmeli, nakit para bulundurmalı, zaman kazanmalı, fevkalade durum halinde tatbik edecek stratejileri saptamalı ve bir yenileme ve ilerleme planı uygulamaya sokmalısınız.
Bir belirsizlik ortamında yapılacak en iyi hareket, daima bir krize hazırlıklı olmaktır. Yöneticiler her zaman şirketlerini bir krize en çabuk cevap verecek şekilde manen ve maddeten hazırlamalıdır. En alttan en üste kadar tüm çalışanlar en kuvvetli darbelerden sonra bile hemen ayağa kalkmayı becerebilmelidir. Bunun için de 'senaryo geliştirme' tekniği kullanılmalıdır. Her olasılığı göz önüne alarak üretebildikleri kadar senaryo üretmelidirler. Kriz geldiği zaman senaryolardan en uygun ve en etkili olanı uygulanmalıdır.
Hayatta kalabilmek için, kaçmaktan sakınmak gerek. Eğer ekonomi, bölgeniz, endüstriniz veya şirketinizin verimliliği konularında kuşku içindeyseniz bu bir gerilim yaratacaktır. Sinyalleri görmemezlikten gelirseniz kaybedersiniz. Mırıltıları ve fısıltıları bir kenara bırakın yine kaybettiniz. Çözüm bulmaktan çok sizi pohpohlayan çalışanlara yemekler düzenleyin ve yine kaybettiniz. Kısacası böyle durumlarda tam teşekküllü bir savaşa hazırlanmadığınız sürece, yakın zamanda üzerinde kafa patlatacak bir şirketiniz olmayacak demektir. Unutulmamalıdır ki hiçbir şirket fazla önlem aldığı için iflas etmez.
KRİZ SENARYOLARI
1. Ürün Eskimesi: Eğer şirketiniz finans kurumları, sağlık hizmetleri veren kuruluşlar, sermayeye dayanan üreticiler veya tüketicilere bir servis sağlıyor veya bir ürün satıyorsa, ürün veya servisiniz çok çabuk güncelliğini yitirebilir. Ya başka piyasalarda pazarlayabileceğiniz ürün ve servisler geliştirin ya da şu anki müşterileriniz için daha ucuz ürün veya hizmet çaba sarfedin.
2. Bölgesel Felaket: bölgenizde işsizlik oranı %25'e çıksa ne olur? Bunu önlemek için yeterli önlem alınmış mı? Bu durumda atacağınız adım, bölgenin önemli iş adamlarını bir toplantıyla biraraya getirmektir. Bölgenizi sarsabilecek felaketler üzerine tahminler yapın. Bölgenin güçlü ve zayıf yönlerinin dürüst bir analizini yapın. Sonra da acil tedbirler almaya başlayın.
3. Endüstri Bunalımı: olası bir ekonomik kriz endüstrinizi şiddetli bir şekilde sarsabilir. Bunun sonuçlarını tahmin etmek mümkün mü?, bu tür bir krizde başka bir sektöre yayılma imkanı var mı?, ihracata yönelik çalışmalar yapılabilir mi? gibi sorularla karşı karşıya kalınabilir. Bu durumda sadece yapılan işten sağlanacak paraya bağlı kalmamak için diğer iş alternatiflerini değerlendirmek gerekir.
4. Ekonomik Durgunluklar . Bunalım Ve Enflasyon:İşte krizin asıl nedenlerinden biri. Hatta en önemlisi. Şu anda da Türkiye'nin içindeki durumu anlatıyor.
TERSİNDEN KRİZ
· En büyük servetler zor zamanlarda yapılır.
· Krizi daha yüksek başarılara ulaşmak için bir atlama tahtası olarak kullanın.
· Şirketinizin bir kriz anında ayakta kalmasını istiyorsanız şunları yapın.
& Krizin etkilerini önceden tahmin edin.
& Savaş arkadaşlarınızı iyi seçin.
& Gerçek likidite yaratın.
& Zaman kazanın.
& Masrafları kısın.
& Sokak kavgası taktiklerini öğrenin.
& Bir yenile ve ilerle planı geliştirin.
& Planınızı uygulamaya koyun.