Arz ve Talep
MsXLabs.org
Talep Kanunu (The Law of Demand) : Bir malın fiyatı ile talebi arasındaki ters yönlü ilişkiye talep kanunu denir. Bir malın fiyatı arttıkça o maldan satın alınmak istenen miktar azalmakta, bir malın fiyatı azaldıkça o maldan alınmak istenen miktar artmaktadır. Bu ters yönlü ilişkinin mal piyasasındaki diğer değişkenlerin sabitmiş gibi kabul edilerek kurulduğunu unutmayınız.
Fiyat, bir malı satın almak isteyen tüketicinin önünde bir engeldir. Bundan dolayı fiyatın tüketici grubu üzerinde çeşitli davranış etkileri vardır. Bunlardan birisi ikame etkisidir(substutition effect) Kullanım amacı aynı olan farklı iki marka mal düşünelim. Herhangi birindeki fiyat düşüşü tüketiciyi X malı kullanımından vazgeçirip Y malı kullanımına sevkedebilir. Buna ikame etkisi denmektedir. Böyle bir davranışın nedeni tüketicinin satın alma gücünü yükseltmesinden kaynaklanmaktadır.
Ekonomi ve MBA derslerinin ortak konularından biri olup serbest piyasadaki ürünlerin istek ve sunulan ürün miktarına göre düzenlenmiş ve Eqilubrium Point (denge noktası) yani arz ve talep eğrilerinin kesiştiği nokta olan denge fiyatının oluşmasını sağlayan teori olarak bilinir.
Arz eğrisinin değişmesi için fiyat dışındaki sabitlerin (ceteris paribus) değişmesi gerekir.Arz miktarının değişmesi için ise fiyatın değişim göstermesi gerekmektedir.Talep için de aynısı geçerlidir.Talep eğrisinin kayması (değişmesi) için fiyat dışındaki sabitlerin değişmesi gerekir.Talep miktarının değişmesi için de fiyatın değişmesi gerekir.
MsXLabs.org
Mikroekonomi teorisinde, arz ve talep arasındaki karşılıklı dengeye dayanan ekonomi modeli, rekabet içindeki pazarlardaki ürünlerin fiyatlarını ve satışlarını tanımlamak, açıklamak ve tahmin etmek için, Alfred Marshall tarafından geliştirilmiştir. Model sadece, belirsiz bir pazarı tanımlamak için kullanılan ilk yaklaşımdır.Arz ve talep teorisi, her fiyattaki ürün mevcudiyeti (arz) ve satın alma gücü ile oluşan isteğin (talep) ortaya çıkardığı denge sonucunda, ürün fiyatlarının nasıl değiştiğini tanımlamaktadır. Şekildeki grafik, talebin D1'den D2'ye çıkması sonucunda, fiyat ve miktarın artmasını ve böylece S eğrinin sağlanmasıyla, pazarda yeni bir arz-talep denge noktasının oluşmasını göstermektedir.Sponsorlu Bağlantılar
Talep Kanunu (The Law of Demand) : Bir malın fiyatı ile talebi arasındaki ters yönlü ilişkiye talep kanunu denir. Bir malın fiyatı arttıkça o maldan satın alınmak istenen miktar azalmakta, bir malın fiyatı azaldıkça o maldan alınmak istenen miktar artmaktadır. Bu ters yönlü ilişkinin mal piyasasındaki diğer değişkenlerin sabitmiş gibi kabul edilerek kurulduğunu unutmayınız.
Fiyat, bir malı satın almak isteyen tüketicinin önünde bir engeldir. Bundan dolayı fiyatın tüketici grubu üzerinde çeşitli davranış etkileri vardır. Bunlardan birisi ikame etkisidir(substutition effect) Kullanım amacı aynı olan farklı iki marka mal düşünelim. Herhangi birindeki fiyat düşüşü tüketiciyi X malı kullanımından vazgeçirip Y malı kullanımına sevkedebilir. Buna ikame etkisi denmektedir. Böyle bir davranışın nedeni tüketicinin satın alma gücünü yükseltmesinden kaynaklanmaktadır.
Ekonomi ve MBA derslerinin ortak konularından biri olup serbest piyasadaki ürünlerin istek ve sunulan ürün miktarına göre düzenlenmiş ve Eqilubrium Point (denge noktası) yani arz ve talep eğrilerinin kesiştiği nokta olan denge fiyatının oluşmasını sağlayan teori olarak bilinir.
Arz eğrisinin değişmesi için fiyat dışındaki sabitlerin (ceteris paribus) değişmesi gerekir.Arz miktarının değişmesi için ise fiyatın değişim göstermesi gerekmektedir.Talep için de aynısı geçerlidir.Talep eğrisinin kayması (değişmesi) için fiyat dışındaki sabitlerin değişmesi gerekir.Talep miktarının değişmesi için de fiyatın değişmesi gerekir.
Gerçekçi ol imkansızı iste...