Arama

Fiyat Nedir?

Güncelleme: 21 Ağustos 2011 Gösterim: 10.534 Cevap: 1
Daisy-BT - avatarı
Daisy-BT
Ziyaretçi
31 Temmuz 2011       Mesaj #1
Daisy-BT - avatarı
Ziyaretçi

Fiyat

Sponsorlu Bağlantılar

Alım ya da satımda bir şeyin para birimiyle ölçülen değişim değeri; eder.

Serbest piyasa ekonomisinde fiyatlar, bir serbest pazarda, mallarını üretenler ile bu malları herhangi bir anlamda tüketecek olan kimselerin, karşılıklı olarak, bir tarafın mallarını arz etmesi, bir tarafın da bu malları talep etmesiyle oluşur. Bir yanda mal arz edenler ile diğer yanda talep edenler, arz (sunu) ve talebin (istem) denge durumuna geldiği noktada anlaşmış olurlar. Arz ve talebin birleştiği bu denge noktası o malın fiyatıdır. Bu fiyat eşyanın maliyet değerine uygun bir satış fiyatı ise buna "doğal fiyat" denir.

Girişimcinin piyasada elde etmek istediği ve alıcıya önerdiği fiyata "virtüel fiyat" adı verilir. Pazarlık sonunda satıcının satmaya ve alıcının almaya razı olduğu fiyata da "efektif fiyat" ya da "fiilî fiyat" denir. Malların elde edilmesi için yapılan giderlerin toplamına "maliyet fiyatı" ve malların satışında, gelir ve giderler arasında en yüksek farkı sağlayan değişim değerine "en elverişli fiyat" ya da "optimal fiyat" denir. Arz ile talep arasındaki uyum, fiyat mekanizmasıyla sağlanır. Talep değişmeden arz artarsa, fiyat düşer. Bir başka deyişle, piyasada çok para olursa, talep artar, fiyatlar yükselir. Fiyatların artması para değerinin düşmesine, sonuçta enflasyona yol açar. Bu durumda fiyatlar narhla belirlendiği zaman da çift fiyat oluşması sonucunda karaborsa olayı ortaya çıkar.

MsXLabs.org & Morpa Genel Kültür Ansiklopedisi

tokiohotel - avatarı
tokiohotel
VIP ''Ölü Gelin''
21 Ağustos 2011       Mesaj #2
tokiohotel - avatarı
VIP ''Ölü Gelin''
FİYAT

Sponsorlu Bağlantılar
Vikipedi, özgür ansiklopedi

İktisat ve işletmede fiyat, bir mal, servis veya varlığın sayısal para değeridir. Fiyat kavramı mikroiktisatta temel kavramdır ve kaynak dağılımı teorisinin (fiyat teorisi olarak da adlandırılır) en önemli değişkenlerinden biridir.
Fiyat ayrıca pazarlamada da temel kavramlardandır ve işadamlarının pazarlama planı yaparken kullandıkları dört değişkenden bir tanesidir.

Fiyatlandırmayı etkileyen faktörler



İçsel Faktörler
  • Pazarlama hedefleri ve stratejileri Örneğin: Pazarlamaya fazla maliyet ayrılmışsa ürün fiyatı pahalı olabilir.
  • Hammaddenin ve tedarikçinin maliyeti
  • Örgütün itibarı veya ünü.

Dışsal faktörler
  • Pazardaki talep durumu Örn: ürüne fazla talep varsa ürünün fiyatı fazla olabilir.
  • Rakiplerin fiyatları
  • Ülkenin veya pazarın ekonomik koşulları.Örneğin: O sektöre ilişkin piyasada kriz varsa sektörün ürün fiyatı düşük olarak belirlenebilir.
  • Hükümetin koyduğu fiyatlandırma ile ilgili yasal hükümler. Örn: Ekmeğin fiyatının belirlenmesi.

BEĞEN Paylaş Paylaş
Bu mesajı 1 üye beğendi.
''Boşver''

Benzer Konular

12 Ekim 2014 / Misafir eslim Cevaplanmış