Telekomdan MsXLabs.com a yapılan açıklama:
Son 10 gündür yaşanan internet bağlantısı Adsl sorunları hakkında
msxlabs.com genelinden aldığım ve bana yöneltilen sorunları Turktelekom a ilettim.
Yetkilerin duyarlılığını takdir ettiğimi; Öncelikle ilgilenmeleri, konuyu takip etmeleri telefon trafiğiyle bilgi vermeleri dışında aşağıdaki metnide maille tarafıma bildirmeleri beni ve MsX Ailesini memnun etmiştir.
Sorun yaşayan üye/abonelere ışık tutması açısından sizlerin bilgisine sunuyorum :
ADSL Hız Problemleri Hakkında MsX Ailesine yapılan Açıklama
Yaşanan hız problemleri ilgili mailinize cevaben bir bilgilendirme yapmak gerekirse:
Hız sorunları santral mesafesi uzak müşterilerimizde (4-5 km den sonra) yaşanabiliyor. Örneğin 4MB 4 km mesafeden sonra çalışmıyor yada kopmalara neden oluyor. Buna çözüm olarak saha tipi cihazlar ile mahallelere saha dolabı şeklinde cihazlar kurulup hizmete verilmektedir. Fakat biz uzak mesafeli müşterilerin hızını çalışmıyor ise hızını düşürerek hizmet alabilir hale getiriyoruz. Müşterininde bu durumda çalıştığı hızdaki alt tarifelere geçmek için başvurması gerekir.(Hız arttımından sonra yeni hızı ile hizmeti hiç alamayanlar hızı düşürülerek otomatikman yeni tarifesine geçirildi). Modemlerin arayüzünde modemin buluşma hızı görülebilmektedir. Tarife hızınızla buluşma hızını modem arayüzünden bakarak karşılaştırabilirsiniz.
Müşterilerin santralden sonra fiberle taşınan linklerindeki trafik durumları sürekli izlenmekte ve yoğunluklar oluştukça trafik dengelemesi yapılmaktadır.Yurtdışı çıkışlarına yeni yatırımlar devam ediyor ve çok ziyaret edilen yurt dışı siteleri için mirror serverlar kurulmaktadır. Yinede sorunun sizinle ilgil olmadığını düşünüyorsanız arıza kaydı burakmalısınız. Fiziksel hattaki sorunlar sinyal/gürültü oranını bozan arızalar mesafe sorunu yoksa ekiplerimizce giderilebilir.
Kullanıcı sistemi kaynaklı hız sorunlarıda oluşabiliyor. Virüs trojan bulaşmış bir PC'de virüsler tarafından oluşturulan internet trafiği kullanıcının bant genişliğini doldurup hızını yavaşlamış olarak görmesine neden oluyor. PCdeki virüsten haberi olmayan kullanıcı sorunun Telekomdan olduğunu düşünebiliyor.Ayrıca wireless modem kullanan kişiler modemlerinde şifrelendirme yapmazlarsa başka kişiler tarafından kullanılabilen hattını haberi olmadan paylaşarak kullanıyor ve hızı düşüyor. Speedtest yaparken paylaşım programları gibi download/upload yapan tüm programlar kapalı olmalıdır yoksa alınan sonuç yanıltıcı olabiliyor. Yurtdışı serverlarında tutulan speedtest uygulamalarından alınan test sonuçları yada yapılan bir download sırasında alınan sonuca göre hızı değerlendirmek herzaman doğru değildir. Biz download yaparken karşı taraftaki serverin gönderim (upload) kapasiteside önemlidir.Örnegin youtube da izlenen videolar 30MB internet bağlantılı sistemlerde bile takılarak çalışabiliyor bu youtube upload kapasitesi ile ilgili veya o videonun serverının yurtdışında nerede olduğu, yurtdışındaki operatörün linklerinde sorun olup olmaması gibi birçok faktörden etkilenebiliyor. Bunu izlenen bazı videoların hızlı kesintisiz stream olması bazılarının ise kesintili yavaş izlenmesi ile açıklayabiliriz.
Turktelekom A.Ş.