Arama

Pilot

Güncelleme: 13 Ağustos 2018 Gösterim: 33.659 Cevap: 2
Pollyanna - avatarı
Pollyanna
Ziyaretçi
3 Ekim 2006       Mesaj #1
Pollyanna - avatarı
Ziyaretçi
PİLOT
Ad:  pilot.jpg
Gösterim: 5536
Boyut:  27.0 KB


Sponsorlu Bağlantılar
TANIM
Yolcu veya yük taşıyan hava taşıtını (helikopter ve uçağı) kullanan kişidir.

GÖREVLER

- Uçuş programında belirtilen görevin özelliğine göre gerekli hazırlıkları yapar, harita ve raporları inceleyerek uçuş planı hazırlar,
- Yakıt ve zaman hesaplamaları yapar, iniş meydanı ve yedek meydanların özelliklerini raporlardan inceler,
- Uçuştan belli bir süre önce hava meydanında bulunarak hava durumunu inceler, kısıtlayıcı faktörlere göre uçuş planını gözden geçirir ve uçuş planını ilgili birime verir,
- Kalkış saatinden önce uçağın yanına gelerek uçuş ekibini kontrol eder, teknik donanımların uçuşa hazır olup olmadığını inceler,
- Uçağın yüklenmesini kontrol eder,
- Kalkış zamanına uygun olarak uçuş kulesinden telsizle izin alıp motoru çalıştırır ve bütün teknik kontrolleri yapar,
- Kalkış, rota, alçalış ve inişleri planladığı şekliyle ve zorunluluk halinde gerekli değişiklikleri yaparak uygular,
- İniş sonu uçağı park edip, emniyete aldıktan sonra görevini tamamlamış olur.

KULLANILAN ALET VE MALZEMELER
- Uçak pilotu ise uçaklar (jet, yolcu vb.),
- Helikopter pilotu ise helikopterler,
- Uçak veya helikopterin içindeki donanımlar (uçuş cihazları, lövye, telsiz, iniş takımları vb.),
- Teknik yayınlar, hava durumu ve havaalanına ilişkin raporlar.

MESLEĞİN GEREKTİRDİĞİ ÖZELLİKLER
Pilot olmak isteyenlerin;
- Normalin üstünde genel akademik yeteneğe sahip,
- Mekaniğe karşı ilgi duyan ve bu alanda başarılı,
- Uyarıcıları çabuk algılayıp hemen tepki verebilen,
- El ve gözü eşgüdümle kullanabilen,
- Bedence çok sağlam ve dayanıklı,
- Soğukkanlı ve dikkatli,
- Sabırlı, sorumluluk sahibi ve kurallara aynen uyan,
- Yükseklik korkusu olmayan
kimseler olmaları gerekir.

ÇALIŞMA ORTAMI VE KOŞULLARI

Pilotlar uçuş öncesinde bilgi almak amacıyla uçuş ofislerinde, uçuş sırasında ise uçak idare kabininde görev yaparlar. Özellikle uçuşta gürültülü bir ortam söz konusudur. Pilot çalışırken uçuş mühendisleriyle, teknisyenlerle, hosteslerle, hava trafik kontrolörleri ve meteoroloji görevlileri ile iletişim halindedir.

ÇALIŞMA ALANLARI VE İŞ BULMA OLANAKLARI
- Anadolu Üniversitesi Pilotaj Eğitimi programını bitirenler Ulaştırma Bakanlığı’na bağlı ve Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü’ne bağlı kuruluşlarda veya özel havacılık şirketlerinde görev alabilirler. Pilotlar, yük ve yolcu taşıyan uçaklar yanında ilaçlama veya keşif gibi amaçlarla kullanılan uçakları ve helikopterleri de idare ederler.
- Özel havacılık şirketlerinde ve yabancı hava yolu şirketlerinde görev alabilirler.
- Türk Kuşu pilotları ise pilot öğretmenliği yapar ve zirai ilaçlama işinde çalışırlar.

MESLEK EĞİTİMİNİN VERİLDİĞİ YERLER
Ülkemizde pilotluk eğitimi; Hava Harp Okulu, Kara Harp Okulu, Türk Hava Yolları, Türk Hava Kurumu, Anadolu Üniversitesi Sivil Havacılık Yüksek Okulu ve özel havacılık şirketlerinde verilmektedir.

MESLEK EĞİTİMİNE GİRİŞ KOŞULLARI
a) Hava Harp Okulu; Türk Hava Kuvvetleri’nin subay kaynağını oluşturur. Okula her yıl “Hava Pilot Adayı Subay” yetiştirilmek üzere komutanlık tarafından saptanan miktarda kız ve erkek öğrenci alınmaktadır. Okul yatılı ve parasızdır, okula girişten mezun oluncaya kadar öğrencilerin yeme, yatma, giyim ve her türlü eğitim-öğretim masrafları devlet tarafından karşılanır. Öğrencilere ayrıca sınıflarına göre harçlık verilir. Hava Harp Okulu öğrencilerini Üniversite Öğrenci Seçme Sınavı (ÖSS) puanına göre almaktadır.
b) Kara Harp Okulunda dört yıllık lisans düzeyinde bir eğitimle; Kara Kuvvetlerine bütün sınıflarda (Deniz Piyade ve Deniz İstihkam sınıfında, Hava İstihkam sınıfında, Jandarma sınıfında) subay yetiştirilmektedir. Kara Harp Okulu yatılı ve parasızdır. Okula girişten mezun oluncaya kadar öğrencilerin yeme, yatma, giyim ve her türlü eğitim-öğretim masrafları devlet tarafından karşılanır. Öğrencilere ayrıca sınıflarına göre harçlık verilir. Kara Harp Okulu öğrencilerini Üniversite Öğrenci Seçme Sınavı (ÖSS) puanına göre almaktadır.

EĞİTİMİN SÜRESİ VE İÇERİĞİ
- Kara ve Hava Harp Okullarında lisans eğitiminin süresi 4 yıldır. Pilot adayı öğrenciler bu süre içerisinde uçuş eğitimine de tabi tutulmaktadırlar.
- Türk Hava Yolları’nda ve Türk Hava Kurumu’nda 4 yıllık üniversite mezunu öğrencilere yaklaşık 1,5 yıl süren uçuş eğitimi yaptırılmaktadır.
- Anadolu Üniversitesi Sivil Havacılık Yüksekokulundaki eğitim süresi 4 yıldır.
- Pilot yetiştirilmesine yönelik programlarda; Havacılık Tıbbı, Trafik Kontrolörlüğü Kuralları, Hava Alanı Koşulları-Yapısı, Motorlar, Uçak Elektriği, Hava İngilizcesi, Meteoroloji, Uçak Teorisi, Uçak Tesisat ve Teçhizatı konularında eğitim verilmektedir.

MESLEKTE İLERLEME
- Yardımcı pilotluktan ikinci pilotluk ve kaptan pilotluğa yükselirler (uçuş ve çalışma süresine bağlı olarak).
- Pilotluk görevini tamamlayanlar havacılık şirketlerinde veya kurumlarında idari görev yapabilirler.

BENZER MESLEKLER: Gemi kaptanlığı, uçak mühendisliği.

BURS, KREDİ VE ÜCRET DURUMU
- Askeri okullar yatılı ve parasız eğitim yapmaktadır. Okula girişten mezun oluncaya kadar öğrencilerin yeme, yatma, giyim ve her türlü eğitim-öğretim masrafları devlet tarafından karşılanır. Öğrencilere ayrıca sınıflarına göre harçlık verilir.
- Anadolu Üniversitesi Sivil Havacılık Yüksekokulunda ise öğrenciler burs alabilir, Kredi Yurtlar Kurumu’nun vermiş olduğu öğrenci kredisinden yararlanabilirler.
- Türk Hava Yolları’nda öğrencilere harçlık verilmektedir.
- Türk Hava Kurumu’nda ise Amatör, Ticari, Kıdemli Ticari, Hava Yolları Nakliye Pilot Lisansları alabilmek için öğrenciler her uçuş eğitiminin saatine dolar kuru üzerinden ücret ödemek zorundadırlar.
- Askeri pilot yaklaşık asgari ücretin 10 katı, THY pilotu 20 katı, THK pilotu ise 4 katı net ücret almaktadır.

DAHA AYRINTILI BİLGİ İÇİN BAŞVURULABİLECEK YERLER
- İlgili Eğitim Kurumları,
- Türkiye İş Kurumu Genel Müdürlüğü Ankara Meslek Danışma Merkezi,
- Bünyesinde Meslek Danışma Merkezi Bulunan Türkiye İş Kurumu İl Müdürlükleri.

BAKINIZ Pilot Nedir?
Son düzenleyen Safi; 13 Ağustos 2018 01:43
fadedliver - avatarı
fadedliver
Ziyaretçi
22 Ekim 2009       Mesaj #2
fadedliver - avatarı
Ziyaretçi
Pilot olmak için birçok aşamadan geçmek gerekiyor. Siviller için öncelikle gerekli her türlü eğitim bitirildikten sonra PPL(Private Pilot Licence) adı verilen özel pilot yetkisi alınıyor. Bunun bir üst yetkisi ise tüm dünyada CPL(Commercial Pilot Licence) olarak bilinen ticari pilot lisansını gerektiriyor. Havayolu pilotu olmak için ise ATPL(Airline Transport Pilot Licence) Havayolu Nakliye Pilot Lisansı`na sahip olmak gerekiyor. Havayolu pilot lisansı almanın kotaları bununla sınırlı değil. Ayrıca uçağın tip eğitimleri için de bir dizi son derece masraflı ve yoğun tempolu eğitimler gerekiyor. Pilotlar ne kadar eski ve tecrübeli olurlarsa olsunlar yeni bir uçak modeli kullanacakları zaman mutlaka o tipin eğitimini de başarıyla vermiş olmalılar. Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü`nün şubatta çıkadığı yönergede tanımlanan detaylı kurallar bulunuyor. Yine THY`de kaptan pilot olabilmek için minimum 4 bin 500 saat uçuş ve en az dört yıl havayolu pilotluğu tecrübesi aranıyor. Ayrıca şirketin kendi iç kurallarına göre 43 yaşından sonra THY`ye giren pilotların kaptan olma şansı bulunmuyor. Bu kurala göre Atilla Öksüz`ün en iyimser tahminle bile THY`de kaptan pilot alması mümkün değil.

Sponsorlu Bağlantılar

THY başvuru şartları


Kaptan Pilot Adaylarında Aranan Şartlar

Genel Özellikler
  • T.C. Vatandaşı olmak.
  • İlan tarihi itibariyle 30 yaşını doldurmuş 60 yaşından gün almamış olmak.
  • Lisans eğitimini tamamlamış olmak.
  • SHGM (Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü)’den uçuş kusuru veya disiplinsizlik nedeniyle herhangi bir yazılı ceza almamış olmak.
  • Adli sicil ve Arşiv kaydı bulunmamak. (Taksirli trafik suçları hariç)
  • Askerlik hizmetini tamamlamış olmak. (Erkek adaylar için)
  • Ortaklığın göstereceği yeri base olarak kabul edip orada ikamet etmek.
Teknik Özellikler
  • Halihazırda havayolu nakliye uçaklarından birinde Kaptan olarak geçerli lisansa sahip olmak.
  • Toplam uçuş süresi 7.000 saat olmak.
  • Airline uçuşları F/O ve Kaptan olarak minimum 3.000 saat olmak (bu süre azami kalkış ağırlığı 27.000 Kg.’ın üzerinde olan uçaklarda olmalıdır.)
  • En az 3 yıl Airline’da uçmuş ve toplam 2.000 saat Kaptanlık tecrübesine sahip olmak.
Sağlık Şartları:
  • Sağlık şartları Uluslararası Sivil Havacılık Teşkilatının (ICAO) Annex-1’deki ve JAR FCL 3’deki Havayolu Nakliye Pilotu şartlarına uygun olmak. (Adaylar bu raporu, daha sonra duyurulacak tarihte belirtilecek hastanelerden kendi imkanları ile temin edeceklerdir.)
Yabancı Dil (İngilizce) Şartları:
  • İyi derecede ingilizce bilmek ve gerek duyulduğunda THY A.O. tarafından belirlenecek kurumda yapılacak yabancı dil (İngilizce) sınav ve / veya mülakatında başarılı olmak.

II. Pilot (F/O) adaylarında aranan şartlar

Genel Özellikler
  • T.C. Vatandaşı olmak.
  • İlan tarihi itibariyle 21 yaşını doldurmuş 50 yaşından gün almamış olmak.
  • Lisans eğitimini tamamlamış olmak.
  • SHGM (Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü)’den uçuş kusuru veya disiplinsizlik nedeniyle herhangi bir yazılı ceza almamış olmak.
  • Adli sicil ve Arşiv kaydı bulunmamak. (Taksirli trafik suçları hariç)
  • Askerlik hizmetini tamamlamış olmak. (Erkek adaylar için)
Teknik Özellikler:
  • Minimum Frozen ATPL sahibi olmak.
  • Üniversite kaynaklı Pilotlar için Ortaklık filosundaki uçak tiplerinde veya diğer airline uçak tiplerinde Type Rating eğitimi alarak (Simulatör eğitimi hariç) 500 saat ve üzerinde uçmuş olmak.
  • Silahlı Kuvvetler Kaynaklı Pilotlar için Uçuş Okulu hariç 5 yıl ve 750 saat uçuş tecrübesi olmak.
  • Son 1 yıl içinde uçuşlarına 6 aydan fazla ara vermemiş olmak.
  • Müracattan itibaren katılacağı her türlü sınav, simulatör ve mülakatta başarılı olmak.
Sağlık Şartları:
  • Sağlık şartları Uluslararası Sivil Havacılık Teşkilatının (ICAO) Annex-1’deki ve JAR FCL 3’deki Havayolu Nakliye Pilotu şartlarına uygun olmak. (Adaylar bu raporu, daha sonra duyurulacak tarihte belirtilecek hastanelerden kendi imkanları ile temin edeceklerdir.)
Yabancı Dil (İngilizce) Şartları:
  • İyi derecede ingilizce bilmek ve gerek duyulduğunda THY A.O. tarafından belirlenecek kurumda yapılacak yabancı dil (İngilizce) sınav ve / veya mülakatında başarılı olmak.
Başvuru Şekli ve İzlenecek Yol:
  • Yukarıdaki şartları taşıyan adayların, ilana internet üzerinden başvurmaları gerekmektedir. İnternet başvurusu dışında herhangi bir şekilde başvuru kabul edilmeyecektir.
  • Adaylara, başvurularını eksiksiz olarak tamamlayıp onayladıktan sonra sistem tarafından aday numarası verilecektir. Adayların, alım süreci boyunca katılacakları tüm aşamalara ait bilgi ve sonuçları bu aday numarası ile takip etmeleri gerekecektir. Bu nedenle söz konusu aday numarasının özenle korunması gerekmektedir.

Son düzenleyen Safi; 13 Ağustos 2018 00:54
asla_asla_deme - avatarı
asla_asla_deme
VIP Never Say Never Agaın
6 Nisan 2010       Mesaj #3
asla_asla_deme - avatarı
VIP Never Say Never Agaın

Pilot olmak için aranan şartlar nelerdir?


Pilot olmak için:
  • T.C. uyruklu olmak,
  • Üniversitelerin öncelikle mühendislik bölümlerinden lisans düzeyinde mezun olmak
  • Son 2 yıl içinde TOEFL (Test of English as a Foreign Language) sınavından asgarı 530 puan,
  • IELTS için (International English Language Testing System) sınavından asgari 6.0 puan
  • Veya KPDS için (Kamu Personeli Dil Sınavı) 80 ve üstü puan almış olduğunu belgelemek,
  • 28 yaşından gün almamış olmak,
  • Boy 1.65 cm'den kısa, 1.90 cm'den uzun olmamak
  • Ve boy-kilo oranı beden/kitle endeksine uygun olmak,
  • sağlık şartları, Uluslararası Sivil Havacılık Teşkilatı'nın (ICAO) Annex-1 ve JAR-FCL 3'e göre Class 1 Havayolu Nakliye Pilotu şartlarına uygun olmak,
  • Askerlik hizmetini tamamlamış olmak şartları aranmaktadır.
Madde 28-Hususi Pilot lisansı almak genel şartlar:
a) En az 18 yaşından gün almış olmak,
b) Uluslarası anlaşmalara uygun olarak geçerli 2.nci sınıf sağlık şartlarına sahip olmak,
c) Bakanlıkça yetkilendirilmiş eğitim kurumlarında gerekli uçuş ve teorik eğitiminibaşarıyla tamamlamış olmak,
d) Teorik sınav ve uçuş kontrollarında başarılı olmak gereklidir.

Madde 35-Ticari pilot lisansı almak için genel esaslar:

a)En az 18 yaşından gün almış olmak.
b)Uluslararası anlaşmalara uygun olarak geçerli 1.nci sınıf sağlık şartlarına sahip olmak.
c)Bakanlıkça yetkilendirilmiş eğitim kurumlarında gerekli uçuş ve teorik eğitimini tamamlamış olmak.
d)Teorik sınav ve uçuş kontrollarında başarılı olmak.
e)Bu yönetmelikte belirtilen uçuş tecrübesine sahip olmak

Madde 44-Hava yolu nakliye pilotu lisansı almak için genel esaslar:
a)En az 22 yaşından gün almış olmak.
b)Uluslararası anlaşmalara uygun olarak geçerli 1.nci sınıf sağlık şartlarına sahip olmak.
c)Bakanlıkça yetkilendirilmiş eğitim kurumlarında ATPL için gerekli uçuşve teorik eğitimini tamamlamış olmak.Bu düzeyde alınmayan eğitimler için farkeğitimlerini tamamlayarak çok pilotla işletilen uçaklarda 2nci pilot olarak uçuyor olmak.

(NOT:Bu yönetmelik yürürlüğe girdiğinde halen çok pilotla işletilen uçaklarda 2nci pilot olarak uçmakta olan ticari pilot lisanslı pilotlar fark eğitimlerini
tamamlamadan ATPL sınavına katılamazlar.)

d)ATPL Teorik sınav ve uçuş kontrollarında başarılı olmak.Bu uçuş kontrolü pilotların yıllık teknik kontrol uçuşları ile birleştirilebilir,ancak teorik sınavlardan önce yapılan uçuş kontrolları ATPL uçuş testiyerine sayılmaz.Teorik sınavlar İngilizce yeterlilik sınavı ve teorik sınav şeklinde yapılır.
e)Bu yönetmelikte belirtilen uçuş tecrübesine ve 2 pilot ileişletilen bir uçakta geçerli ticari pilot lisansına sahip olmak.

SİVİL HAVACILIK GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Son düzenleyen Safi; 13 Ağustos 2018 02:09
Şeytan Yaşamak İçin Her Şeyi Yapar....

Benzer Konular

13 Temmuz 2011 / Misafir Cevaplanmış
18 Mayıs 2012 / Mira Mühendislik Bilimleri
18 Şubat 2013 / Misafir Soru-Cevap
13 Ağustos 2018 / Safi X-Sözlük