Arama

Proje Çalışmaları - Sayfa 3

Güncelleme: 14 Nisan 2010 Gösterim: 35.075 Cevap: 38
Daisy-BT - avatarı
Daisy-BT
Ziyaretçi
9 Kasım 2009       Mesaj #21
Daisy-BT - avatarı
Ziyaretçi
Bosna Hersek Anıtı Yarışma Projesi 1. Ödül

Sponsorlu Bağlantılar
3939h

Tasarım: Mimar Tülin Hadi - Mimar Cem İlhan
Proje Yılı: 1995
Arsa Alanı: 2000 m2
Kapalı Alan: 600 m2
Proje Tipi: Anıt




Daisy-BT - avatarı
Daisy-BT
Ziyaretçi
10 Kasım 2009       Mesaj #22
Daisy-BT - avatarı
Ziyaretçi
'Peter Weiss / Marat Sade' Tiyatral Mekan Düzenlemesi
Boğaziçi Üniversitesi Oyuncuları

Sponsorlu Bağlantılar

7381t

Tasarım: Mimar Aykut Köksal
Proje Yılı: 1976
Yapım Yılı: 1976
Proje Tipi: Tiyatral Mekan Düzenlemesi

Tasarımcının, Marat-Sade sahnesini kurarken karşısına çıkan ilk olgu, Peter Weiss'ın oluşturduğu metinsel gerçeklikten gelen, ikili (giderek bireşimci) yapı oldu.





Daisy-BT - avatarı
Daisy-BT
Ziyaretçi
10 Kasım 2009       Mesaj #23
Daisy-BT - avatarı
Ziyaretçi
Van Akdamar Kilisesi
Rölöve Restitüsyon ve Restorasyon Projeleri


11222v

Tasarım: Yakup Hazan
Proje Yılı: 2004
Proje Tipi: Kilise - Şapel

Kaynak: Arkiv
Daisy-BT - avatarı
Daisy-BT
Ziyaretçi
11 Kasım 2009       Mesaj #24
Daisy-BT - avatarı
Ziyaretçi
Elazığ Adalet Sarayı

Proje Çalışmaları

Tasarım: Gül Güven
Proje Tarihi: 2006
Proje Tipi: Adliye

Kaynak: Arkiv


Daisy-BT - avatarı
Daisy-BT
Ziyaretçi
12 Kasım 2009       Mesaj #25
Daisy-BT - avatarı
Ziyaretçi
Kadıköy Public Education Center and Evening School - Halk Evi

Proje Çalışmaları


Tasarım: Rüknettin Güney
Proje Yılı: 1939
Proje Tipi: Halk Evi

Rüknettin Güney'in tasarımı, ulusal bir yarışma sonucunda uygulanmıştır. Ters Z şeklindeki planın merkezindeki eklem yerinde ana giriş yer almaktadır ve tamamen cam olan arka duvar deniz manzarasına yöneltilmiştir. İdari fonksiyonlar iki katlı ön kanatta çözülmüştür. Daha yüksek olan arka bölümde ise bir tiyatro salonu, fuayesi ve sahne arkası, spor salonu, kütüphane, sınıflar, atölyeler ve bir misafirhane bulunmaktadır. Binanın ön taraftaki bahçesi faaliyet alanlarını caddeden ayırırken arka bahçeye bir su elemanı yerleştirilmiştir. Bina günümüzde de halk eğitim merkezi olarak kullanılmaktadır ve mimari özelliklerinin çoğunu korumaktadır.

Kaynak. Arkiv
Daisy-BT - avatarı
Daisy-BT
Ziyaretçi
13 Kasım 2009       Mesaj #26
Daisy-BT - avatarı
Ziyaretçi
Bosch Klima Fuar Standı

Proje Çalışmaları

Tasarım: Mimar Emin Balkış - Mimar Elvan Çalışkan - Mimar Arman Akdoğan
Proje Yılı: 2004
Proje Tipi: Stand Tasarımı
Kapalı Alan: 80 m2

Kaynak: Arkiv
Daisy-BT - avatarı
Daisy-BT
Ziyaretçi
13 Kasım 2009       Mesaj #27
Daisy-BT - avatarı
Ziyaretçi
Alaçatı Tatil Köyü - Çeşme

Proje Çalışmaları

Tasarım: Mimar İlhan Selim Kural
Proje Tarihi: 1995 - 1996
Proje Tipi: Tatil Köyü

Alaçatı Tatil Köyü projesinin kurgusu, tipik bir Alaçatı sokağının yeniden canlandırılması teması üzerine kurulmuştur. Çevreyi görsel ve fiziksel olarak bozan monolitik bir otel kütlesi yerine, iki ve üç katlı avlulu evlerden (konaklama üniteleri) oluşan ve yatayda sık dokulu bir Alaçatı sokağı önerilmiştir. Sokak doğu-batı aksında uzanmakta ve böylece sıcak yaz aylarında daima gölgede ve serin kalmaktadır. Evler her iki katta otel odasından oluşmakta, bu odalara sokaktan girilen ve taş döşeli bir avluda yer alan açık bir merdivenden ulaşılmaktadır. Projenin ana amacı, bugünkü turizm karmaşası içinde kaybolmaya yüz tutmuş sosyal ve fiziki çevre değerlerini yeniden yaratarak, geleneksel bir Türk yerleşmesindeki lezzeti yeniden canlandırmaktır. Alaçatı Tatil Köyü projesinde Osmanlı mimarisindeki belirgin olan sivil-kamu ikilemi yakalanmaya çalışılmış, tasarımda bu ikilem, evlerde kullanılan taş, ahşap, sıva, cumba, avlu gibi ögelerin birleşimi ile getirilen domestik ölçeğin yanısıra, kamu yapılarında (sosyal tesisler) kalıcı masif formların, taş duvar ve kemer, kubbe, tonoz gibi mekan hiyerarşisini ifade edici çatı örtülerinin kullanılması ile ifadesini bulmuştur.

Kaynak: Arkiv
Daisy-BT - avatarı
Daisy-BT
Ziyaretçi
13 Kasım 2009       Mesaj #28
Daisy-BT - avatarı
Ziyaretçi
Çuhadaroğlu Yapı 2000 Fuar Standı

Proje Çalışmaları


Tasarım: Mimar Tülin Hadi - Mimar Cem İlhan
Proje Tarihi: 2000
Yapım Tarihi: 2000
Proje Tipi: Fuar Standı
Kapalı Alan: 200 m2

Tüyap'ta gerçekleştirilen Yapı 2000 fuarında kurulan stand özgün tasarımı ile 1. lik ödülü almıştır. Stand firma kimliğini öne çıkarmayı amaçlamış, bunu da aluminyumdan üretilen yapı elemanlarını yine aluminyum profillerle oluşturulan bir mekan içinde düzenleyerek gerçekleştirmiştir. Standı çevreleyen yarı geçirgen bir zar niteliğindeki duvar izleyicilerin her yönden iç mekanı algılayabilmesini sağlamaktadır. Eliptik kule elemanı bir odak noktası olarak standa giren ziyaretçilerin buluşup bilgilenebileceği toplanma mekanını tanımlar.

Kaynak: Arkiv
Daisy-BT - avatarı
Daisy-BT
Ziyaretçi
13 Kasım 2009       Mesaj #29
Daisy-BT - avatarı
Ziyaretçi
Frankfurt İstanbul 2010 Kitap Fuarı Standı Önerisi

Proje Çalışmaları

Tasarım: Mimar Murat Aksu, Mimar Umut İyigün, Alper Böler, Tuncer Tolun
Proje Yılı: 2008
Proje Tipi: Fuar Standı - Çelik
Kapalı Alan: 49 m2

Stand genel itibariyle 7x7x4 m ebatlarında prizmatik kütleden oluşturulmuştur. Standta 4 taraftan giriş ve çıkış oluşturularak fuar alanında tüm ziyaretçiler açısından algılanması sağlanmıştır. Proje oluşturulurken kurulum kolaylığı açısından portatif bir yapı olması göz önünde tutulmuştur.

Mekan sergileme ve sunum işlevleri açısından dönüşümlü olarak kullanılabilmektedir. Öngörülen işlev sunum ise geçitler üzerindeki perdeler kapanarak kapalı bir mekan kolaylıkla elde edilebilmekte, işlev sergiye dönüştürülmek istenirse mevcut perdeler açılarak sürdürebilir mekan olgusuna ulaşılmıştır.Stand bütününde olduğu gibi tefrişinde de portatif elemanlar kullanılmıştır.

Aynı zamanda standın sahip olduğu 4 cephede İstanbul'a hüküm sürmüş ,sürmekte ve sürecek olan 4 dönemin (Bizans Dönemi-Osmanlı dönemi-Cumhuriyet dönemi ve Gelecek) izlerini vurgulamak amacıyla 4 farklı yarı şeffaf doku elemanı ile cepheye anlam kazandırılmıştır. Aynı zamanda her cephede dolu yüzey, yarı dolu yüzey ve şeffay yüzey arası sıralı geçiş sağlanarak görsel algılada monotonluk kaldırılmıştır.

Sağlanılan doğru aydınlatma teknikleri ile stand içi gizemlilik duygusu oluşturulup ziyaretçilerin mekana yönlenmeleri sağlanmıştır.

Fuardaki renkli kalabalıkta kaybolmayacak, aksine tasarımıyla öne çıkacak bir stand kurularak burada İstanbul ile ilgili çok sayıda kitap sergilenmesi hedeflenmektedir.

Kaynak. Arkiv
Rios - avatarı
Rios
Ziyaretçi
13 Kasım 2009       Mesaj #30
Rios - avatarı
Ziyaretçi
villa

Benzer Konular

22 Mayıs 2009 / ThinkerBeLL Mimarlık
9 Mart 2016 / HEYECAN X-Sözlük
13 Kasım 2013 / Misafir elif Soru-Cevap
9 Nisan 2010 / LaSalle X-Sözlük
21 Eylül 2013 / suskunperi Soru-Cevap