Arama

Mimarlık ile İlgili Kitap ve Yayınlar

Bu Konuya Puan Verin:
Güncelleme: 21 Ağustos 2011 Gösterim: 32.999 Cevap: 69
Daisy-BT - avatarı
Daisy-BT
Ziyaretçi
3 Eylül 2010       Mesaj #1
Daisy-BT - avatarı
Ziyaretçi

Mimarlık bir akademik eğitimdir ve her eğitimde olduğu gibi araçları vardır. Bu araçlar sadece çizim araçları ve görsellerle sınırlı değildir. Eğitimin büyük bir bölümünde mimarlıkla ilgili kitaplar, yayınlar, periyodik dergiler ve benzeri dökümanlar kullanılır.
Sponsorlu Bağlantılar

Ayrıca mimarlık eğitiminin sadece lisans eğitimi ile bitmeyeceği, gündemi takip etmek, artan insan ve mekan ihtiyaçlarını, eski akımlar kadar yenileri de, gelişen ekonomiyi, kültürel gereksinmleri, yasaları, kuralları, inançları, kısaca çağı ve yaşamı yakalamak gerektiği düşünülürse yayınlara da ne kadar ihtiyaç olduğu anlaşılır.

İletişim araçları bu kadar gelişmeden de çağın mimarları gündemi izleme ve yetenekleri sayesinde kültürel yaşama hizmet etmede çok başarılıydılar. Çağımızda gelişen iletişim araçları sayesinde eskiden farklı olarak diğerlerinin yaptıklarını, yarattıklarını, nasıl başardıklarını izlemek ve bir anlamda mimarlıkta da globalleşebilmek çok daha kolay hale gelmiştir.

Gelişen mimarlık, kitap ve her türlü yayına eskisinden daha çok ihtiyaç duymaktadır. Gerek mimarlık eğitiminde gerekse mimarlık mesleğinde kitaplar ve her türlü yazılı-basılı yayın kalıcı ve uzun süreli kullanılabilme özelliği başta olmak üzere yerini ve önemi korumaktadır ve korumaya devam edecektir.

Bu konu başlığı altında çeşitli kitap ve basılı yayınla ilgili bilgi vereceğiz. Telif haklarına olan saygımızdan dolayı kitap ya da yayınların tümü sitemizde yer almayacaktır.

Yayın tanıtımlarında kaynak bilgi verilmesine de özen gösterilecektir.

Frankfurt Kitap Fuarı’nda Mimarlık Yayınları

Ad:  fuar1.jpg
Gösterim: 965
Boyut:  72.8 KB

Daisy-BT - avatarı
Daisy-BT
Ziyaretçi
3 Eylül 2010       Mesaj #2
Daisy-BT - avatarı
Ziyaretçi

Ad:  mfg.jpg
Gösterim: 821
Boyut:  52.1 KB
Sponsorlu Bağlantılar

Yazar: Prof. Dr. Esen Onat
Yayınevi: Efil Yayınevi

Prof. Dr. Esen Onat bu kitabında; geometrinin üç boyutlu asal formlarını kullanarak ve bu formları işleyerek mimari formlar üretmedeki temel teknikleri ve yaklaşımları, belirli bir sistematik içinde ortaya koymakta ve örneklemektedir.
Kitlesel form, mimarlık ürününün fiziksel ve toplumsal çevresiyle ilişkilerini belirleyen işlevsel, mekânsal, tinsel, simgesel, anlamsal vb. yüklemler taşıyan çok yönlü bir olgudur. Bu nedenle de mimarın en duyarlı olduğu problem alanlarından biridir.

Tüm formların geometrik asal formlardan elde edilebileceği düşünüldüğünde, öncelikle herkesin tanıdığı saf, asal geometrik formları işleme ve kullanma tekniklerini tanıtmak, ayrıca geçmişteki ve günümüzdeki değişik ihtiyaçlara, teknolojilere ve eğilimlere karşın geometrik asal formların, hemen her dönemde, benzer tekniklerle kullanıldıklarını örneklemek, bu çalışmanın başlıca amacı olmuştur.


(Tanıtım Bülteninden)
Kaynak. Mimdap


Daisy-BT - avatarı
Daisy-BT
Ziyaretçi
3 Eylül 2010       Mesaj #3
Daisy-BT - avatarı
Ziyaretçi

Ad:  konut3.jpg
Gösterim: 687
Boyut:  47.8 KB

Yayınevi: Yapı-Endüstri Merkezi

“Projeler/Yapılar” dizisinin ilk kitabı “Konutlar”, Türkiye’den ve dünyadan önemli mimarların seçkin konut projelerinden oluşan bir derlemedir. Kitap, son 4 yılda, 34 mimar/mimarlık grubu tarafından Türkiye’nin ve dünyanın 21 şehrinde gerçekleştirilen toplu konutlardan tek evlere, apartman dairelerinden tatil evlerine toplam 38 yapıyı “Evlerden Oluşan Siteler”, “Tek Evler”, “Toplu Konut ve Apartmanlar” bölümleri altında sunuyor.
Kitapta müelliflerinin izniyle yayımlanan projeler, kuşkusuz onların en iyi yapıtları olmak iddiasını taşımıyor. Ancak YAPI dergisinde de yayımlanmış bazı projelerden yola çıkılarak hazırlanan bu seçki, bina tipolojisi, modern ve geleneksel yapı malzemesi kullanımı, modern yapım teknikleri, topografyaya uyum vb. konularda başarılı örnekleri bir araya getiriyor.

Kitapta bulunan konutlar, özel çekilmiş renkli fotoğraflar, vaziyet ve kat planları, kesitler, görünüşler ile aksonometrik çizimlerin yanısıra projeyi anlatan açıklama metinleri ile veriliyor.
“Konutlar”, mimarlar, mühendisler, şehir plancıları, içmimarlar, peyzaj mimarları için bir referans kitabı olmasının yanısıra mimarlık ve tasarım öğrencilerine de Türkiye ve dünyadan seçilmiş projeleri inceleyerek kendi tasarım çalışmalarında yararlanabilecekleri değerli bir kaynak sağlıyor.

Kitap, 500′e yakın renkli fotoğraf ve çizim içeriyor.


Kaynak. Mimdap

Daisy-BT - avatarı
Daisy-BT
Ziyaretçi
3 Eylül 2010       Mesaj #4
Daisy-BT - avatarı
Ziyaretçi

Ad:  adim_adim.JPG
Gösterim: 769
Boyut:  20.7 KB

Yayınevi: Yapı-Endüstri Merkezi
Kategori: Tasarım
Baskı Tarihi: Mayıs 2010
Basım Dili: Türkçe
Çevirmen: Volkan Atmaca

"Adım Adım" dizisi, mimarlık öğrencilerine yönelik olarak hazırlanmış temel bir başvuru kaynağıdır. Amacı, mimarlık disiplinindeki farklı faaliyet ve uzmanlık alanlarında yaşanan süreçleri adım adım takip ederek, bu süreçlerde karşılaşılan temel sorunları, süreçlere etki eden faktörleri ve çözüme ilişkin geliştirilen belli başlı yaklaşım ve ilkeleri, anlaşılması kolay açıklamalar ve ufuk açıcı önerilerle ayrıntılı bir şekilde ortaya koymaktır. Dizinin ilk kitabı olan Tasarım Fikirleri, mimari tasarım sürecinin başlangıç aşamasına odaklanarak, tasarımcıların bir tasarım problemini çözmeye yönelik fikirler üretmesine yardımcı olacak öneriler ve ipuçları sunmaktadır.

Daisy-BT - avatarı
Daisy-BT
Ziyaretçi
3 Eylül 2010       Mesaj #5
Daisy-BT - avatarı
Ziyaretçi

Ad:  tarih.jpg
Gösterim: 968
Boyut:  112.6 KB


Yazar: Michel Ragon
Yayınevi: Kabalcı Yayınevi

On üç yıllık bir çalışmanın ürünü olan Modern Mimarlık ve Şehircilik Tarihi (1800-1991), tarih, teknoloji, sosyoloji ve estetik gibi alanların iç içe girdiği çetrefil bir konuda, yaklaşık iki asırlık bir zaman dilimini kuşatan başarılı bir sentez sunuyor. Yazar Michel Ragon, sanayi devrimi öncesinde bir düzenleme sanatı olan şehirciliğin geçirdiği dönüşümleri, şehirli işçi sınıfının doğuşu ve konut sorunlarını ele alıyor; modern şehirciliğin, sanayi uygarlığıyla birlikte gelen büyüme krizine bir çözüm üretme çabası içerisinde nasıl şekillendiğini anlatıyor.


Mimarlık ile şehirciliğin birbirinden ayrılamayacağı kanısıyla kaleme alınan kitapta, metal, betonarme gibi yeni yapı malzemelerinin kullanımıyla ortaya çıkan yeni estetik ve mimari yöntemler; Walter Gropius, Mies van der Rohe, Le Corbusier gibi kuramcı mimarlar; Bauhaus, işlevselcilik ve uluslararası üslup gibi akımlar proje ve icraatlarıyla birlikte ele alınmakta.

Kronolojik tablolarla, fotoğraflarla ve çizimlerle zenginleştirilmiş eserde Barselona, Moskova, Viyana,Chicago, Paris ve Brasilia’ya gibi şehirlerdeki mimarlık ve şehircilik serüvenlerini, başarıları ve başarısız-lıklarıyla birlikte gözler önüne seriliyor.



Kaynak: Mimdap

Daisy-BT - avatarı
Daisy-BT
Ziyaretçi
3 Eylül 2010       Mesaj #6
Daisy-BT - avatarı
Ziyaretçi
Ad:  mutfak_tasarım_süreci.jpg
Gösterim: 748
Boyut:  11.7 KB

Yayınevi: Literatür Yayıncılık
Kategori: İç Mimarlık
Baskı Tarihi: Mart 2010
Basım Dili: Türkçe

Yaşam ve iletişim merkezine dönüşen mutfak, bugün evin odak noktasında yer almaktadır. Yapısı gereği çok sayıda işlevi içerisinde barındırdığı için doğru kurgulanmış bir tasarım süreci gerektirir. Mutfak tasarımına metodik bir yaklaşım getiren bu kitap, ölçü alınmasından planlamaya tüm aşamalarda tasarımcılara yol göstermeyi amaçlıyor. Fiziksel koşulların analizi, bütçe öngörüsü, stil, malzeme ve renk seçimi konularını kapsayan bölümlerin ardından aktivite alanlarının belirlenmesi, plan tipine karar verilmesi gibi adımları içeren planlama süreci; geleceğin mutfak donanımları 160 fotoğraf ve 17 teknik çizim eşliğinde ele alınıyor.

Kitabın sonunda doğru verilere ulaşılmasında tasarımcıların işini kolaylaştıracak ölçülendirme ve soru formları da yer alıyor. Uzun soluklu bir araştırma, uygulama deneyimi ve profesyonel birikimin ürünü olan Mutfak Tasarım Süreci: Analiz, Karar, Planlama, Türkçe'de bu kapsamda hazırlanan ilk kitap niteliğindedir.

İçindekiler;
  • İyi Bir Mutfak Nasıl Tasarlanır?
  • Fiziksel Koşulların Analizi ve Bütçenin Belirlenmesi
  • Yaşam Tarzının Belirlenmesi ve Stil Biçimi
  • Malzeme Seçimi
  • Aktivite Alanlarının Planlanması
  • Mutfak Plan Tipine Karar Verilmesi
  • Cihaz, Eviye ve Armatür Seçimi
  • Aydınlatma Elemanı Seçimi
  • Mutfak Projesinin Hazırlanması
  • Mutfak Montajı
  • Geleceğin Mutfakları

Daisy-BT - avatarı
Daisy-BT
Ziyaretçi
3 Eylül 2010       Mesaj #7
Daisy-BT - avatarı
Ziyaretçi

Ad:  9780632057719.jpg
Gösterim: 868
Boyut:  11.9 KB

Kategori / Konu: Mimarlık / Mimarlık Genel
Dili: İngilizce
Yazarı: Ernst Neufert
Yayınevi: Blackwell Science


Almanaya 'da 1936 daki ilk basımından beri 35 baskı ve pek çok çevirisi yapılan
eşsiz mimari referans kaynağı olan bu kitap her mimar ve mimarlık öğrencisinin önemli kaynak kitaplarından biri olarak üst sıralardaki yerini korumaktadır.

Daisy-BT - avatarı
Daisy-BT
Ziyaretçi
3 Eylül 2010       Mesaj #8
Daisy-BT - avatarı
Ziyaretçi

Ad:  201257b.jpg
Gösterim: 693
Boyut:  36.2 KB


Özgönül Aksoy, YEM Yayın’dan yeni çıkan kitabı “Biçimlendirme”de şu soru üzerine düşünüyor, düşündürüyor: Biçimlendirilmiş bir dünyada kendi biçimlendirdiği dünyanın sorumlusu (mimarı) olarak insan, kültürleri ve uygarlıklarıyla “kaosu mu kozmosa çeviriyor, yoksa kozmosu mu kaosa?”Anadolu’daki ilk “mimarlık bölümü”nü KTÜ’de Erdem Aksoy ile birlikte kuran Özgönül Aksoy’un 1977 yılında Bina Bilgisi alanında yaptığı profesörlük çalışması olan bu kitap, Türkiye’de mimarlık düşüncesi ve öğretimine yapılmış değerli katkıları belgeleme amacıyla YEM Yayın tarafından okurların ilgisine sunuldu.

Özgönül Aksoy, insanın içine doğduğu biçimlendirilmiş dünyanın yine insan tarafından biçimlendirildiği fikrinden yola çıkıyor. “Biçimlendirme”de yapıp edilenlerin, üretilenlerin, tutum, davranış ve duyguların, yalnızca mimarlık yapılarının değil, toplumsal-kültürel ilişkilerin biçimleri üzerinde düşünüyor ve düşündürmeyi amaçlıyor.

Kitap, tasarlama faaliyetine bir biçim verme işi olarak bakabildiğimiz ölçüde mimarinin nesnesi “bina” ile öznesi “tasarımcı”yı ilişkilendirebileceğimizi gösteriyor. Burada “biçimlendirme faaliyeti” aracılığıyla hem üretim süreci, hem de “ürün” olarak tasarımın insan ve tasarımcı merkezli yönünün altı çiziliyor. Özgönül Aksoy 1970’lerin ikinci yarısındaki bu çalışmasıyla bize, daha sonra 1980’lerin başında bilimsel olarak ilk kez ortaya konulacak olan “tasarımın zihinsel etkinlik boyutu”nun aslında ayrılmaz bir parçası, “biçimlendirme etkinliği” üzerine bir temel bilgi sunmuş oluyor. Bütün bunların ötesinde kitap, onun tasarımı bir kültür ürünü, herkese ait beşeri bir etkinlik, şiir, öykü ve belki de oyun gibi gördüğünün kanıtı.

Mimdap
Daisy-BT - avatarı
Daisy-BT
Ziyaretçi
3 Eylül 2010       Mesaj #9
Daisy-BT - avatarı
Ziyaretçi

Ad:  Bir_mimarliga_dogru.jpg
Gösterim: 862
Boyut:  6.8 KB

Yazar: Le Corbusier
Yayınevi: Yapı Kredi Yayınları
Kategori: Mimarlık Tarihi
Baskı: 6. Baskı
Baskı Tarihi: Şubat 2010
Basım Dili: Türkçe
Çevirmen: Serpil Merzi

Hayatı boyunca tutkuyla bağlandığı mimarlığın ardında yatan gerçekliğe ulaşmak için bıkıp usanmadan çalışan ve yaşamını coşku dolu bir serivene dönüştüren, 20. yüzyılın mimarlık ustası Le Corbusier'den modern mimarlığa ışık tutan bir başyapıt! Bir manifesto niteliğindeki bu yapıtında Le Corbusier, mimarlardan, kendisinin birer yalan olarak nitelediği biçemleri yadsımalarını ve tüm yaşamsal özlerinden boşaltılmış eski modelleri kopya etmeyi bırakmalarını istiyor. Büyük bir coşkuyla, onları, mimarlığın -temel ilkeleri çoğunlukla unutulan ya d agöz ardı edilen- canlı kaynaklarına, yalın asal geometrik biçimlere dönmeye çağırıyor.(Arka kapaktan)

Bir Mimarlığa Doğru, 1923 yılında yayımlandığında uluslararası çapta inanılmaz bir etki yarattı. Le Corbusier bu kitapla, Sanayi Devrimi sonrası geçiş dönemini yaşayan ülkelere bu dönemin artık bittiğini, yeni bir mimarlığın doğduğunu haber veriyor; kendi mimarlık anlayışını hem estetik açıdan hem de yapım yöntemleri açısından tümüyle ortaya koyuyordu. Metnin aslı L’Esprit Nouveau isimli dergide yayımlanan makalelerden oluşur. Bu nedenle dili kamuoyu yaratmaya yönelik, zaman zaman şiirsel, kışkırtıcı, anlaşılması kolay ve akıcıdır. Ele alınan konular yalnızca mimarlara değil herkese seslenir. Le Corbusier, öylesine büyük bir coşkuyla yazmıştır ki, okur şimdi bile, mimarlığa böylesine bir tutkuyla bağlanan birinin duygularını, onunla aynı düşüncede olmasa bile paylaşır, kendini aynı coşkuya kaptırabilir. Kitapta bize aşırı gelen öneriler ve yorumlar olabilir ama unutmamak gerekir ki, 20. yüzyılın başında Sanayi Devrimi’ne sahne olmuş ülkelerde herkes, değişim ve dönüşümlerle dolu bir dönemi yaşıyordu. Eskinin mutlak değerleri yerlerini yavaş yavaş yeninin göreli değerlerine bırakıyordu. Newton’ın görelilik kuramından etkilenen mimarlar mekânın, göreli konumun değişimine ve devinime göre değerlendirilmesi gerektiğini savunuyorlar, zaman-mekân sürekliliğini sağlamaya çalışıyorlardı.

Merkezi Almanya’da olan öncü (avangard) sanatçılar grubu, Avrupa’da o zamana değin rastlanmamış canlılıkta tartışmalara, değişik yaklaşımlara yol açan son derece yaratıcı, deneysel ve gelecekçi bir dönem yaratmışlardı. Çok dağınık olmakla beraber, geçiş dönemi sancılı ancak verimliydi. Le Corbusier’nin Bir Mimarlığa Doğru kitabı ile ondan bir yıl sonra yayımlanan ve birlikte bir bütün oluşturan Urbanisme (Kentbilim) ve L’Art Décoratif D’Aujourd’hui (Günümüzde Dekoratif Sanatlar) isimli kitapları bu dağınıklığın toparlanmasına büyük ölçüde yardım etti.

Kitap öncelikle Fransız okuyucu için yazıldığından zaman zaman Fransa’nın o yıllarda güncel olan mimari olaylarına değiniyorsa da içeriği genelinde evrensel bir nitelik taşımaktadır. Le Corbusier 20. yüzyılın en etkili olmuş, en yetenekli, anlaşılması en güç mimarlık ustasıdır. O, Michelangelo ve Leonardo da Vinci gibi, sanatsal açıdan bir dahiydi. Mimari biçime hükmetmesini biliyordu. Sonsuz bir yaratma yeteneğine sahipti. Yaratmanın sabırlı bir arayış olduğuna inanıyordu. Bu niteliklere sahip biri olarak 1920’li yıllardan ölümüne kadar (1965) sürekli saldırılara uğramış, aynı zamanda savunulmuş, uluslararası çapta en geniş biçimde tartışma konusu olmuş bir mimardır. Bir Mimarlığa Doğru ile ilk defa kendi mimarlık anlayışını tanımladı. Mimarlığın her şeyden önce soylu bir sanat olduğuna, bağrında plastik yaratıyı, entelektüel düşünceyi ve yüksek matematiği barındırdığına ve işlevsel gereksinimlerin ve biçemlerin çok ötesinde, ruhun saf yaratısı olduğuna inanıyordu. Onun, ‘Mimarlık ışık altında bir araya getirilen kütlelerin ustalıklı, doğru ve görkemli bir oyunudur’ tanımı yontusal bir mekân nasıl yaratılır diye düşünen bir yontucunun yaklaşımıyla aynıdır. Biçimlerin duygusal bir gücü olduğu konusundaki inancı, ressam Matisse’in veya Van Gogh’un renkleri duygularla özdeşleştirmelerine benzer. Fakat bunların yanı sıra, mimarlığın Sanayi Devrimi sonucu değişen yaşam tarzına bir yanıt getirmesi gerektiğini de savunur. Kendisi, bu sanayi ve teknoloji çağının yarattığı çalkantıya, us ve şiir aracılığıyla uyum kazandırmaya çalışır. Le Corbusier’nin bu kitabı yayımlamaktaki amacı, yeni bir biçemin temellerini atmak değil, tam tersine tüm biçemleri yadsıyıp, her an değişebilen, esnek, yaratıcı bir mimari tasarım anlayışı yaratmaktı. Fakat yapıt sadece modern mimarlığın tasarım ilkelerinin belirlenmesinde değil, hızla yaygınlaşıp etkilerini dünya çapında kırk yıl boyunca (1925-1965) sürdüren Uluslararası Mimarlık biçeminin oluşmasında da çok önemli bir rol oynamıştır.

Le Corbusier 20. yüzyıl mimarlığının oluşmasına ve gelişmesine katkıda bulunduğu gibi estetik anlayışın da iki kez değişmesine neden olmuştur: Pürizm 1918, Brütalizm 1950. Modern mimarlığın oluşmasına katkıda bulunan diğer önemli ve büyük güç, Walter Gropius başkanlığında kurulan Bauhaus’ tur. Fakat bu güç birçok kişinin ortaklaşa katkısından oluşuyordu. Oysa ki Le Corbusier’nin arkasında, Alman öncü sanatçılarının kurduğu Deutscher Werkbund gibi bir kuruluşun desteği, işbirliği yaptığı arkadaşları yoktu. Onun katkısı kişisel oldu. Uluslararası modern hareketin görüşlerini aklından çıkarmadan Fransa’da tek başına, geleneksel mimari tarzları kopya edenlere saldırdı. Değerlendirmelerini kişisel yargılarının tutarlılığına dayanarak yaptı. Bir Mimarlığa Doğru bu saldırının ve yargıların temellerini açıklaması açısından da önemlidir. Bugün modern mimarlık akımının, insanın yaşadığı çevreyi ve konutu bayağılaştıran dev bir sisteme dönüştüğü söylenmektedir. Oysaki bu akımın başlangıçta, metinde açıklandığı gibi düşülküsel amaçları vardı. Le Corbusier o sıralarda yaşanan toplumsal çalkantının nedenini, Sanayi Devrimi’nin yarattığı yeni yaşam biçimiyle bunun gereksinmelerine yanıt getiremeyen konut mimarisi arasındaki çelişkide görüyordu. ‘Konut, içinde yaşamak için bir makinedir’ derken, sürekli büyüyen somut gerçekler üzerinde usa yatkın bir denetim sağlama arzusunu dile getiriyordu. Bu sorunlara çözüm getirebileceğini düşündüğü ‘usçul konut’ örneklerinin arkasında, yeni bir fiziksel çevre yaratarak insanlığın özgürleşmesine insan olarak katkıda bulunma anlayışı yatar. Tüm bu iyi niyetli amaçlar savunulurken sonradan yüksek kâr politikası güdülerek ‘usçul konutun’ minimum konuta dönüştürülebileceği gerçeği ve pazar ekonomisinin yasaları önceden kestirilememiştir. Bu nedenle metnin içeriği ikili bir nitelik kazanır. Bir taraftan kendi çağının gerçeklerini yansıtırken bir taraftan da düşülküsel olma eğilimindedir.

Bir Mimarlığa Doğru kuramsal açıdan taşıdığı önemin yanı sıra bunca yıl içerisinde daha farklı anlamlar kazanmıştır. Örneğin Le Corbusier’nin mimari yapıtlarını çözümleme konusunda bizlere ışık tutar. Metinden onun kendi çağını tarihi bilgilerin ışığında anlamak için çaba gösterdiğini, arkasına kendi kültürünü aldığını, geleneği kendinin bir parçası gibi duyumsayıp özgürce kullandığını ve yeni bağlamlarda yeni biçimlere uyarladığını, geleneği gelişimin önünde bir engel değil, gerektiğinde başvurulacak bir bilgi deposu olarak gördüğünü anlarız. Le Corbusier’nin mimari yapıtlarında sürekli öne çıkan üç eğretileme (metafor) vardır: Parthenon, buharlı gemi, insanoğlunun özünde var olan yalnızlık. Metin bunların nereden geldiğini ve niçin önemli olduğunu anlamamıza yardım eder. Parthenon soyut, yontusal biçimiyle, Le Corbusier’nin, mimarlığın her şeyden önce sanat olduğu, kendine bakanla arasında mimari öğeleri aracılığıyla bir ilişki kurduğu konusundaki inancını yansıtır. Buharlı gemi O’nun için kendi kendine yetmenin, kendi içinde bir bütün olma duygusunun, farklı sistemleri kendi içinde bütünleştirmenin, tasarım araçlarının ekonomik bir anlayışla kullanımının simgesi, makine estetiğinin gerçek yansımasıdır. İnsanoğlunun özünde var olan yalnızlık eğretilemesine gelince, onun yansımasını eski Yunanlılar’ın evreni yorumlayan felsefesinde, konuksevmez doğaya karşı dikilen mimarilerinde bulur.

(Çevirmenin Önsözü)



Daisy-BT - avatarı
Daisy-BT
Ziyaretçi
3 Eylül 2010       Mesaj #10
Daisy-BT - avatarı
Ziyaretçi


Ad:  cid_63af42a2-eac8-43e2-85e4-e879c1afce5b.jpg
Gösterim: 920
Boyut:  69.6 KB

İlk kez 1976 yılında çıkan ve her baskısında içeriği yeniden gözden geçirilip genişletilerek bugüne kadar 10 baskı yapan Ansiklopedik Mimarlık Sözlüğü, Türkiye’de mimarlık terminolojisinin yerleşmesi ve gelişmesine yaptığı eşsiz katkıyla mimarlar için vazgeçilmez bir başvuru kaynağıdır. Sözlük, mimari ve yapısal terimleri, yeri geldiğinde kavramsal ve tarihsel arka planlarını da vererek, somut ve yalın bir dille açıklamaktadır. Bu yönüyle, Türkiye’de doğru, tutarlı ve anlaşılır bir mimarlık dili oluşturma çabalarına öncülük etmiştir. Doğan Hasol, kırk yıla yayılan yoğun ve titiz bir çalışmanın ürünü olan bu ansiklopedik sözlüğün özünü damıtıp farklı bir anlayışla yorumlayarak yepyeni bir sözlük hazırladı: Mimarlık Cep Sözlüğü. Taşınabilir boyutlarıyla kolay kullanım olanağı veren cep sözlüğü, maddeleri mimarlar ve öğrenciler kadar mimarlığa ilgi duyanlar ve ilgili meslek dallarında çalışanların da rahatlıkla yararlanabileceği şekilde, kapsayıcı ve yoğun bir içeriğe sahip. Yaklaşık 3.000 maddeden oluşan sözlükte açıklamaları desteklemek amacıyla 438 adet siyah-beyaz çizim ve fotoğraf bulunuyor.


Mimdap


Benzer Konular

22 Aralık 2010 / melile Cevaplanmış
24 Şubat 2014 / unknownxboy Bilgisayar
14 Ocak 2014 / kahraman365 Genel Mesajlar
27 Nisan 2013 / asla_asla_deme Taslak Konular