Ziyaretçi
Bogoto’da “çiçek ağaçlar” altında
Sponsorlu Bağlantılar
Bahçeler ziyaretçileri çekmek için genellikle bitkilerden ve çiçeklerden daha fazlasına gereksinim duyarlar.
Kolombiya’da, Medellin’de Orquideorama Botanik bahçesinde imal edilen çelik ve ahşap kanopi, çiçek ve ağaç adıyla dikkat çekiyor.
Orquideorama 2008 yılında bir yerli firma olan Plan:b arquitectos tarafından yenilendi.
Ağaç Çiçeklerin altında…
Felipe Mesa ve Alexander Bernal Plan: B de 14 adet birbirine bağlı modüler strüktür oluşturdular. Ve “çiçek ağaç” ismini verdiler.
Bunu çok farklı amaçlarla kullanmayı düşünüyorlar bunlar arasında davet etkinlikleri ve kelebek sığınağı var.
Fikir bir organik ortam oluşturmaktı. Mimarlar her bir çiçek ağacının (flor-arbol) bir diğerinin yanında yer almasını istedi. Tıpkı bahçedeki çiçekler ya da ormanda büyüyen ağaçlar gibi.
Altıgen biçimleri bir diğeri ile mükemmel uyumlarını sağladı. Üst kısımlar ise tıpkı lifli bitkiler gibi tasarlandı.
Plan:b arquitectos olarak çizgimiz:
.Biz biçimleri ve ilişkilerini karşılıklı gerçekler olarak kabul ediyoruz.
.Ekip çalışmasını ve geçici kısmı birliktelikleri seviyoruz.
.Çok sık olarak şu cümleleri tekrar ediyoruz: simültane, kısmı, dokunan, yeniden yönlendirici ve açık.
.Biz açık mimarlıkla ilgileniyoruz, bir şey geçici olarak kullanılan bir geçiş olayı olabilir.
.Mimarlığın dışında biz biyoloji, ağaçlar, hayvanlar ve grafik tasarımla ilgileniyoruz.
.Biz telgraf konuşmalarını seviyoruz, kısa paragraf ve satırlar tercihimiz.
.Biz farklı teknikleri bir arada kullanmayı seviyoruz ve onu çiziyoruz.
.Farklı seçenekleri, kuralları son derece çekici buluyoruz.
.Düzenli olmayan bir grup olarak biz yarışmalar ve devam eden işlerle büyüdük.
.Ofisimiz Medelin’de Bogota’da, Hem düz hem de dağları olan bir kent.
.Biz mimariyi bir yaşam tarzı olarak benimsedik.
.Biz avan gardla ilgilenmiyoruz. Biz gereksinim duyulan mimari ile ilgileniyoruz.
.Biz “zorunluluk” kelimesini mimaride kullanmaktan nefret ediyoruz.
.Biz mimarinin bir sosyal ve politik sorumluluklar taşıdığına inanıyoruz ve projelerimizde bunu yansıtmaya çalışıyoruz.
.Biz ekolojik paradigmalara ve onun sosyal entelektüel girişimlerine inanıyoruz.
.Dogmatik mimari yerine riskler alan bir mimariyi tercih ederiz.
.Bizim mimari duyularımız var. Bu düşündüğümüzden daha az önemli.
.Vernaküler mimariyi seviyoruz.
.Biz proje alanının özel şartlarının projeyi şekillendirmesine, tanımlamasına ve boyutlandırmasına olanak sağlamaya çalışırız.
.Çok sayıda eskiz yaparız, her zaman çalışma masalarımızda bir yada iki eskiz defteri bulunur.
.Mimarlık disiplini yaşadığımız şekliyle, mükemmel olmama ve çelişkili durumlara yol açmaktadır.
.Yeşil evleri seviyoruz. Botanik bahçeler, süpermarketler, kiliseler ve gökdelenleri de.
.Biz mimari projelere eko-sosyal biçimlendirmeler olarak bakıyoruz.
.Biz sürekli ısrarlı, tekrar eden uzun süreli mimari keşiflere inanıyoruz.
.Bizim için bir projenin gücü özgün inşaat detaylarından daha çok onun ilişkilerindedir,
.Biz doğal ve yapay arasındaki sınırları silen mimariyi seviyoruz.
.İnşaatta, karma tekniklere bağlıyız. Hem el yapımı, hem dijital, mekanik ve organik araçları seviyoruz.
.Tüm bu özellikleri diğerlerine açıyoruz.
Plan:b arquitectos
Ağaç Çiçeklerin altında…
Felipe Mesa ve Alexander Bernal Plan: B de 14 adet birbirine bağlı modüler strüktür oluşturdular. Ve “çiçek ağaç” ismini verdiler.
Altıgen biçimleri bir diğeri ile mükemmel uyumlarını sağladı. Üst kısımlar ise tıpkı lifli bitkiler gibi tasarlandı.
.Biz biçimleri ve ilişkilerini karşılıklı gerçekler olarak kabul ediyoruz.
.Ekip çalışmasını ve geçici kısmı birliktelikleri seviyoruz.
.Çok sık olarak şu cümleleri tekrar ediyoruz: simültane, kısmı, dokunan, yeniden yönlendirici ve açık.
.Biz açık mimarlıkla ilgileniyoruz, bir şey geçici olarak kullanılan bir geçiş olayı olabilir.
.Mimarlığın dışında biz biyoloji, ağaçlar, hayvanlar ve grafik tasarımla ilgileniyoruz.
.Biz telgraf konuşmalarını seviyoruz, kısa paragraf ve satırlar tercihimiz.
.Biz farklı teknikleri bir arada kullanmayı seviyoruz ve onu çiziyoruz.
.Farklı seçenekleri, kuralları son derece çekici buluyoruz.
.Düzenli olmayan bir grup olarak biz yarışmalar ve devam eden işlerle büyüdük.
.Ofisimiz Medelin’de Bogota’da, Hem düz hem de dağları olan bir kent.
.Biz mimariyi bir yaşam tarzı olarak benimsedik.
.Biz avan gardla ilgilenmiyoruz. Biz gereksinim duyulan mimari ile ilgileniyoruz.
.Biz “zorunluluk” kelimesini mimaride kullanmaktan nefret ediyoruz.
.Biz mimarinin bir sosyal ve politik sorumluluklar taşıdığına inanıyoruz ve projelerimizde bunu yansıtmaya çalışıyoruz.
.Biz ekolojik paradigmalara ve onun sosyal entelektüel girişimlerine inanıyoruz.
.Dogmatik mimari yerine riskler alan bir mimariyi tercih ederiz.
.Bizim mimari duyularımız var. Bu düşündüğümüzden daha az önemli.
.Vernaküler mimariyi seviyoruz.
.Biz proje alanının özel şartlarının projeyi şekillendirmesine, tanımlamasına ve boyutlandırmasına olanak sağlamaya çalışırız.
.Çok sayıda eskiz yaparız, her zaman çalışma masalarımızda bir yada iki eskiz defteri bulunur.
.Mimarlık disiplini yaşadığımız şekliyle, mükemmel olmama ve çelişkili durumlara yol açmaktadır.
.Yeşil evleri seviyoruz. Botanik bahçeler, süpermarketler, kiliseler ve gökdelenleri de.
.Biz mimari projelere eko-sosyal biçimlendirmeler olarak bakıyoruz.
.Biz sürekli ısrarlı, tekrar eden uzun süreli mimari keşiflere inanıyoruz.
.Bizim için bir projenin gücü özgün inşaat detaylarından daha çok onun ilişkilerindedir,
.Biz doğal ve yapay arasındaki sınırları silen mimariyi seviyoruz.
.İnşaatta, karma tekniklere bağlıyız. Hem el yapımı, hem dijital, mekanik ve organik araçları seviyoruz.
.Tüm bu özellikleri diğerlerine açıyoruz.
Plan:b arquitectos
Kaynak: Mimdap
Kaynak: Plan:b arquitectos
Çeviri ve uyarlama: Mimdap
Kaynak: Plan:b arquitectos
Çeviri ve uyarlama: Mimdap