Kaliforniya'nın en güzel yerlerinden biri olan Pebble Beach, 1950'den bu yana olduğu gibi bu yıl da dünyanın en gözde klasik arabalarını ağırladı.
Yapılan açık artırmalarda, birbirinden güzel klasikler 5 milyon dolara varan fiyatlarla alıcılarla buluştu. Cnn Money'de yer alan habere ve fotoğraflara göre;
Fotoğrafta görülen araç 1959 model 1959 Ferrari 250 GT LWB. Bu yıl Pebble Beach'te gerçekleştirilen satışlarda en yüksek fiyata satılan araç oldu. Sadece yedi tane üretilen araç, 1959 yılında yapılan Le Mans yarışını beşinci sırada bitirmişti. Fiyatı mı? Tam 4 milyon 950 bin dolar. 1931 model bu Bentley 4 milyon 510 bin dolara satıldı. Lakabı 'yeşil bela' olan araçtan sadece 50 tane üretilmişti. Aracı ünlü İngiliz koleksiyoncu Bill Klein satın aldı. Yine 1959 Ferrari 250 GT LWB. İhalelerde 4 milyon 455 bin dolar ile en pahalı üçüncü araç ünvanına sahip oldu. Bu modelin en büyük özelliği, birçok koleksiyoncu tarafından şimdiye kadar yapılmış en güzel araç olarak değerlendirilmesi. Ayrıca Ferrari'nin en çok sevilen modellerinden biri. Bu araç 1935 Duesenberg SJ Town Cabriolet. Tam 72 yıldır yollarda olan araç 4.4 milyon dolara alıcı buldu. Araç, bir koleksiyoncu için en önemli üç özelliği de içeriyor: Hikayesi var, tarihi var, özel bir tasarımı var... Araçtan sadece 36 adet üretilmişti. Özel tasarımı ile dikkat çeken bir araç daha. Fransız yapımı 1933 model Delage D8S Coupe Roadster. Pebble Beach'te 3 milyon 740 bin dolara satıldı. İhaleye çıkanlar arasında en eski olanı. Tam 123 yaşında. 1884 model DeDion, Doubton et Trepardoux 3 milyon 520 bin dolara satıldı. En eski yolcu taşıma aracı olarak bilinen bu taşıtın, yapılan ihalelerde en yüksek fiyata ulaşamaması sürpriz olarak nitelendirildi. Dünyanın limuzin tipi ilk aracı. Yedi kişilik oturma kapasitesine sahip olan 1912 model Rolls-Royce Silver Ghost Double Pullman Limousine, 2 milyon 970 bin dolara alıcı buldu. Tam bir sanat eseri niteliğinde olan araç, koleksiyoncuların da favorisi. 1937 model Mercedes-Benz 540K Special, 2 milyon 530 bin dolara satıldı. Harika tasarımı ile dikkat çeken araç, Mercedes'in şimdiki konumunun sürpriz olmadığını net bir şekilde ortaya koyuyor. Listedeki diğer Ferrari. 1963 model 250GT/L Lusso Berlinetta, 2 milyon 310 bin dolara satıldı. Şöhretlerin tercih ettiği araba olarak tanınıyor. 1913 model Rolls-Royce Tourer, 1 milyon 870 bin dolara satıldı.
Ender bulunan klasiklerin ya da ulaşılmaz spor otomobillerin replikalarını görmeye alışığız fakat replika otomobillerin 3.5 milyon liraya satılmasına hiç alışkın değiliz! Geçtiğimiz hafta sonu, sadece 4 adet üretilmiş “Aston Martin DB4GT Zagato Sanction II”lardan biri, İngiltere’de düzenlenen açık artırmada yaklaşık 3.5 milyon liraya alıcı buldu. “Zenginin malı, züğürdün…” kısmından ziyade biraz otomobile odaklanalım!
Aston Martin tarihinde 6 silindirli DB’lerin özel bir yeri vardır. DB’lerin en değerlisi ise DB4GT Zagato’dur. Özelidir, güzeldir, artık ne derseniz… 60′lı yılların başında Aston ve Zagato ilk kez masaya oturduğunda 23 adet üretilmesi planlanan bu otomobilden 61-63 yılları arasında ancak 19 tane üretilir.
30 yıl sonra, elde kalan şasilerin her biri 4.2 litrelik motor (Orijinal araçta 3.7 litre), bağımsız süspansiyonlar, disk frenler ve sınırlı kaydırmalı diferansiyelle donatılıp doğruca İtalya’ya yollanır. Zagato’nun el yapımı gövdeleri burada otomobillere montajlanır ve daha sonra iç mekanları hazırlanmak üzere tekrar İngiltere’ye gelen 4 otomobil, orijinal şasi kodlarıyla yollara çıkar. Sondaki Sanction II uzantısı ise otomobile “replika” dememek için seçilmiş güzel bir kelime ve eski terminolojide “Mark” anlamına geliyor.
Derlemedir...