Arama

Robert Schumann

Bu Konuya Puan Verin:
Güncelleme: 2 Haziran 2016 Gösterim: 10.486 Cevap: 4
KisukE UraharA - avatarı
KisukE UraharA
VIP !..............!
31 Ocak 2007       Mesaj #1
KisukE UraharA - avatarı
VIP !..............!
Robert Alexander Schumann (1810-1856)

Sponsorlu Bağlantılar
Robert Schumann, Almanya’daki Romantik hareketin öncülerinden birisi olan Alman besteci, eleştirmendir.

8 Haziran 1810’da Almanya’nın Zwickau kentinde doğan Robert Schumann, kitap satıcısı Friedrich August Schumann ile Johanna Christiane Schnabel’in beş çocuğundan en gencidir. Gençliğinde babsının kitaplığındaki Lord Byron ve Sir Walter Scott’un romantik hikayelerini okuyan Robert, şair olmayı hayal ederdi. Müziğe de yeteneği olan Robert, küçük yaşta piano dersleri aldı ve babasının teşviğiyle küçük parçalar bestelemeye başladı. Edebiyat ve müzik, Schumann için sanatsal yaratıcılığının ortaya koymada kullanabileceği iki ayrı araçtı ve ileriki yıllarda piano çalma olanağını yitirince yeteneklerinin çift yönlü gelişmesinin büyük faydasını gördü.

Schumann, 1826’da babasının ölümünden sonra şiir yerine müziğe ağırlık vermeye karar verdiyse de annesi onun ticarete yönelmesini istiyordu. 1821’de annesinin ısrarıyla hukuk öğrenimi için Leipzig’e gitti fakat orada zamanını müzik, edebiyat ve çeşitli sosyal faaliyetlerle geçirdi. Piano dersleri aldı ve besteler yaptı. Zamanla annesini hukuk değil, pianist olarak kariyer yapması konusunda ikna etti. Piano öğretmeni Friedrich Wieck’in ailesinin Leipzig’deki evine taşındı ve yoğun bir çalışma sonucu pianoda virtüöz seviyesine ulaştı. 1832’ye kadar önemli piano eserlerinin bir kısmını yazdı. Fakat kısa bir süre sonra ellerindeki bir sakatlık sonucu piano çalamaz oldu. İddialara göre elindeki problem, parmaklarını güçlendirmek için kullandığı bir makineden kaynaklanmıştı; başka bir iddiaya göre frengili bir yaranın iyileşmesi için uygulanan tedavinin sonucuydu. Sağ elinin orta parmağını kullanamaz olunca besteci-pianist yerine besteci-eleştirmen kimliğine büründü ve kararlılıkla beste yapmayı sürdürdü.
1834’de, 19.yy’ın en önemlilerindne birisi haline gelecek bir müzik gazetesi çıkardı (Neue Zeitschrift für Musik) 10 yıl boyunca gazetenin editörlüğünü ve baş yazarlığını yaptı. Çağdaşları Frederick Chopin, Hector Berlioz, genç Johannes Brahms ve Franz Schubert’i tanımak için büyük gayret sarfetti. Eleştirilerini zaman zaman Eusebius ve Florestan gibi takma adlarla yayınladı. Bu iki isim onun içinde taşıdığı biri dalgın, hülyalı, diğeri ise coşkun, ateşli iki farklı karakteri yansıtıyordu. Bu ikili ruh, sadece yazılarında değil, bestelerine de ortaya çıkıyordu.
Gönül ilişkileri Schumann’ın hayatında önemli bir yer oynadı. En büyük aşkı, Friedrich Wieck’in kızı Clara idi. Clara çok yetenekli bir besteci idi. Friedrich Wieck, gençleri birbirinden ayırmak için elinden geleni yaptı. 1837’de sözlenseler de uzun süre bir araya gelemediler ve Robert Schumann, bu yüzden çok acı çekti. 1838-1839 yıllarında Clara’nın çalması için çok başarılı bir piano eseri besteledi (C Major Arabesk, Op. 18). 1840’da yasal engelleri aşarak evlendiler. Evlilikten sonra Schuman, şarkılar bestelemeye başladı. 140 şarkı (lied) besteleyen Schumann, bu türün en güzel örneklerini verdi. Bu türdeki eserlerinin en ünlüsü Dichterliebe ‘dir. Bir pianist-besteci olan Schumann, şarkılarındaki duyugunun anlatımında pianoya büyük rol verdi.
1840’a kadar enstrümental müziğin vokal müzikten daha üstün olduğunu savunan Schumann’ın, fikir değiştirererek vokal eserler bestelemeye başlamasının arkasında Dichterliebe’in şairi Heinrich Heine’a duyduğu hayranlık ve gün ışığına çıkardığı besteci Schubert’in eserlerini onun şarkılarından etkilenmesi vardır. Ayrıca Clara’ya söylemek istediklerini şarkılarla doğrudan söyleyebilmek için şarkı bestelmeyi seçmiştir. Ancak piano alanındaki yeteneği ile besteciliğini birleştirerek insan sesi ile pianonun eşit önemde olduğu eserler besteledi. Bu yaklaşım, Schumann’ın lied türüne en büyük katkısı oldu.
Schumann, 1850’de Dusseldorf şehri müzik direktörlüğü pozisyonuna getirildi, ancak 1854’te gençliğinden beri zaman zaman ortaya çıkan; son yıllarda ise ilerleyen ruhsal hastalığı nedeniyle görevinden alındı. Delirmekten her zaman korkmuş olan Schumann’ın bu korkusu halüsinasyonlarının artması sonucu iyice büyüdü ve sonuda 1854’te bir intihar girişiminde bulundu. Başarısız olan bu girişimden sonra bir akıl hastanesine yatırıldı ve 29 Temmuz 1856’da orada öldü.


Ad:  200px-Schuhmann.jpg
Gösterim: 394
Boyut:  10.9 KB

BEĞEN Paylaş Paylaş
Bu mesajı 1 üye beğendi.
Son düzenleyen KisukE UraharA; 6 Temmuz 2008 20:06
Biyografi Konusu: Robert Schumann nereli hayatı kimdir.
Gerçekçi ol imkansızı iste...
RoSSoRoSe - avatarı
RoSSoRoSe
Ziyaretçi
6 Temmuz 2008       Mesaj #2
RoSSoRoSe - avatarı
Ziyaretçi
Robert&ampClaraSchumann

Sponsorlu Bağlantılar
Efulim - avatarı
Efulim
VIP VIP Üye
5 Eylül 2012       Mesaj #3
Efulim - avatarı
VIP VIP Üye
Robert Schumann (1810 Zwickau / Saksonya-1856 Endenich)
MsXLabs.Org &Morpa Genel Kültür Ansiklopedisi

Alman besteci. Leipzig Üniversitesi'nde hukuk öğrenimine başladıysa da 1830'da fikir değiştirerek küçüklüğünden beri ilgilendiği müzik konusuna eğildi. Friedrich Wieck ve Heinrich Dorn'un öğrencisi oldu. Konser piyanisti olmak için yaptığı aşırı egzersizler sırasında parmaklarından birini sakatlayınca kendini besteciliğe verdi. Dorn ve J. S. Bach'ın yapıtlarını çözümleyerek kendi kendine kontrapuan ve armoni çalıştı. Ailesindeki ölüm olayları ve öğretmeni Wiek'in kızı Clara'ya duyduğu umutsuz aşk sinirlerini yıprattı. Arkadaşı Mendelsshon'un kurduğu Leipzig Konservatuvarı'nda ders verdi (1843). Kurucusu olduğu "Neue Zeitschrift für Musik"te (Yeni Müzik Dergisi), çağının bestecilerini ve müzik akımlarını eleştirdi (1835-1844). Dresden'de korolar yönetti ve Düsseldorf kentinin müzik yönetmenliğini yaptı (1850-1854). Ruhsal sıkıntıları artan Schumann, 1856'da Bonn yakınlarında bir akıl hastanesinde öldü. Büyük zorluklardan ve sorunlardan sonra evlendiği karısı Clara, iyi bir konser piyanistiydi. Schumann'ın yapıtlarını tanıtmak amacıyla onun ölümünden sonra da konserler vermeye devam etti. Coşumcu-şiirsel akımın en önemli temsilcilerinden olan Schumann, hem edebiyat hem de müzik alanında yaratıcı bir kişiydi. Başta E.T.A. Hoffman, Jean Paul Friedrich Richter olmak üzere, yapıtlarında çağdaşı olan şairlerin etkisi görülür. Müzik üslubunda Beethoven, Schubert ve özellikle de Bach'ın etkileri gözlemlenir. Yapıtlarında teknik yenilikten çok, duygu yoğunluğu vardır. Genellikle kısa ve serbest bir üslupta bestelediği piyano parçalarında şiirsel anlatımın ön plânda olmasına karşın, yine de çalınması ustalık isteyen, zor bölümler vardır. Şarkılarına eşlik eden piyano bölümleri de duygusal açıdan güçlüdür. Piyano parçaları ve şarkıları dışında dört senfonisi, bir operası, oda müziği parçaları ve koro yapıtları vardır.
Sen sadece aynasin...
Safi - avatarı
Safi
SMD MiSiM
29 Eylül 2015       Mesaj #4
Safi - avatarı
SMD MiSiM
Ad:  robert.schuman.jpg
Gösterim: 637
Boyut:  173.4 KB

SCHUMANN
(Robert), alman besteci (Zvvickau 1810 - Endenich, Bonn yakınında, 1856). Çok kültürlü bir yayıncının oğluydu, 1817'de ilk piyano derslerini annesinden aldı ve daha 12 yaşında bestelemeye başladı. Edebiyat ve müzik arasında kararsız, yalnızlıktan hoşlanan, melankoliye yatkın ve aşırı romantik bir yaradılıştaydı; 1828'de bir yandan Leipzig Hukuk fakültesi'ne devam ederken, bir yandan da piyanist F. VVİeck'ten ders almaya başladı. Kendi bulduğu bir mekanizma ile çalışmak yüzünden (1831), sol elini kullanamaz duruma geldi. Babasının ölümü ve Ernestine von Fricken'e âşık olması üzerine, bir sinir depresyonu geçirdi (1833). Ancak hemen ertesi yıl kendini toparladı ve Neue Zeitschrift für Musik’i kurarak bu dergide Berlioz, Mendelssohn, Liszt, Brahms vb. gibi büyük romantiklerin yapıtlarını incelemeye ve tanıtmaya başladı. 1835'te piyano öğretmeninin kızı ve yetkin bir piyanist olan Clara VVİeck’e tutulduysa da, 1840'a kadar beklemek zorunda kaldı ve babasının razı olmamasına rağmen o yıl genç kızla evlendi. Mücadele, bunalım ve umutsuzluk yıllarından sonra, Dresden'e gittiği 1844 yılına kadar süren sakin ve huzurlu bir dönem başladı. O yıl tekrar hastalandı, daha kötümser oldu, manyak davranışları yüzünden çalışmaları aksadı. Oğlu Emilin ve 1843'te Leipzig konservatuvarı'ndaki piyano ve kompozisyon sınıfını kendisine bırakan dostu Mendelssohn’un ölümüyle (1847), zaten bozuk olan manevi ve ruhsal durumu büsbütün bozuldu, Düsseldorf kentinin müzik yöneticiliğine atanmasına (1850), rağmen, kendini ispritizmaya verdi ve gitgide delirdi. Genç Brahms’ın dostluğuna ve desteğine (1853) rağmen, 27 şubat 1854'te intihara kalkıştı ve ölünceye kadar Endenich akıl hastaları kliniği'nde kaldı.
Yapıtları iki büyük döneme ayrılmaktadır. 1829-1844 arasında ilk göze çarpan çok sayıdaki piyano parçalarıdır. Kısa süitler biçiminde düzenlenen bu parçalar, içtenlikleri, şiirsel ve lirik nitelikleriyle bestecinin kişisel ve romantik üslubunu yansıtırlar. Variationen ûber "Abegg" (1830), Kelebekler (1831), Karnaval (1835), Phantasiestücke (1837), Senfonik etütler (1837), Kinderszenen (1838), Hümoresk (1838), Fantasiestücke (1838), Novelletten (1838) vd. Bu yapıtlarda Jean-Paul ya da Hoffmann gibi yazarların etkisinin yanı sıra bestecinin daha o zamandan hastalanmaya başladığını gösteren belirtiler de yer alır: çoğunlukla iki hayali kişinin (hayalci Eusebius ile enerjili Florestan) karşıtlığıyla simgelenen kişilik ikileşmesi, hezeyanlar, hummalı ajitasyon vb. 1840 yılında ise Schumann tersine liede ağırlık verdi ve bu türü aynı coşku, aynı ateşli tutkuyla işleyerek ortaya koyduğu kısa fakat son derece etkili parçalarda piyanoya ne Beethoven ne de Schubert’te görülen bir öncelik tanıdı. Liederkreis ve Myrthen'in yanı sıra çevrimler arasında en önemlileri Frauenliebe" und beben (Chanisso’nun şiirleri) ve Şair" aşkı' dır (Dichterliebe, Heine). 1841'den başlayarak müzikçi, ufkunu genişletmek ister gibi piyano konçertosunun birinci bölümünü, birinci senfonisini ve sonradan dördüncü senfoni olacak senfonisini besteliyor ve oda müziği repertuvarını üç yaylı sazlar dörtlüsü, piyanolu dörtlü ve piyanolu beşli gibi yapıtlarla zenginleştiriyordu (1842). 1844 -1853 arası ayrı bir dönem olarak ele alınabilir. Bu dönemde hastalığın ilerlemesiyle birlikte, estetik anlayış üslup ve müzik dilinde de büyük bir gelişme görüldü. O güne kadar alışılmış yollara sapmayan bir şair olarak kendini ortaya koyan Schumann bu dönemde de alışılmış kalıplarla (sanat biçimi) ya da yeniklasik bir kontrapuntoyla yetinmek zorunda kalır. Buna örnek olarak pedallı piyano ya da org için B.A.C.H. üzerine altı fûg (1851) ya da piyano keman için iki sonatı gösterilebilir. Son yıllarda müziği, daha çok durgun ve yinelemeli bir anlayışa yönelirken, güçsüz bir duygusallığın etkisi altında felce uğramış gibidir (Messen ve Requiem, 1852; keman konçertosu ve piyano için Gesange der Früne, 1853). Schumann'ın ayrıca koro için ya da lirik birçok yapıtı (a cappella korolar, Das Paradies und die Peri (1841-1843), Manfred ve Requiem für Mignon, 1849; Der Ftose Pitgerfahrt, 1851; Szenen ans Goethes Faust, 1844-1853 ve 1849'da tamamlanan Genoveva operası) ve orkestra yapıtları dş (dört senfoni; piyano, viyolonsel ya da keman konçertoları; korno ya da piyano için Konzertstücke vd..) vardır. Besteciliği kendi kendine öğrenen Schumann, ne Meldelssohn kadar parlak bir orkestralamacıydı, ne de büyük soluklu temaları rahatça geliştirebiliyordu; bu yüzden en iyi yaratıcılık döneminin içtenlikli yapıtları (piyano, oda müziği, lıeder), daha çok olağanüstü esinleri ve alman edebiyat ve müzik fantastiğinden taşıdıkları yankıyla etki uyandırırlar.

Kaynak: Büyük Larousse
Jumong - avatarı
Jumong
VIP VIP Üye
2 Haziran 2016       Mesaj #5
Jumong - avatarı
VIP VIP Üye
photo 4286 1 jpg v 150413035022

Robert Schumann (1810-1856) Alman besteci
.
Romantik dönemin en büyük bestecileri arasındadır. Hukuk eğitimini yarım bırakarak müziğe yönelmiş, öğretmeni tarafından Avrupa’nın en iyi piyanisti olmak üzere çalıştırılırken, elinin sakatlanması nedeniyle besteciliğe ağırlık vermiştir.

karnaval.com
BEĞEN Paylaş Paylaş
Bu mesajı 1 üye beğendi.
🌘 🚀

Benzer Konular

29 Eylül 2015 / recruit87 Müzik ww
29 Eylül 2015 / Safi Tiyatro ww
29 Eylül 2015 / Safi Müzik ww
29 Eylül 2015 / Safi Müzik ww
29 Eylül 2015 / Safi Siyaset ww