Arama

Anton Bruckner

Güncelleme: 4 Eylül 2012 Gösterim: 4.014 Cevap: 2
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
17 Eylül 2008       Mesaj #1
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
Anton BRUCKNER (1824–1896)

Sponsorlu Bağlantılar
Anton Bruckner, Ludwig van Beethoven ve Richard VVagner gibi özgün ve kişisel bir müzik yaratmıştır.
Besteci Avusturya'nın Linz kenti yakınla­rında, Ansfelden köyünde doğdu. Babası öğretmenliğin yanı sıra kilise orgculuğu yap­maktaydı. Yeteneği erken yaşta anlaşılan Bruckner 10 yaşındayken, vaftiz babasından org dersleri almak üzere Hörsching'e gitti. 1837'de babası öldüğünde henüz 12 yaşında olan Anton, St. Florian Manastırı'ndaki ço­cuk korosuna katıldı. Babasının yolundan gitmek istedi ve 1840-41 arasında, öğretmen olmak için eğitim gördü. Bir süre Windhaag ve Kronstorf'ta öğretmenlik yaptıktan sonra 1845'te yardımcı öğretmen göreviyle St. Florian'a döndü; üç yıl sonra da St. Florian orgculuğuna atandı.
O yıllarda öğretmenlikten çok, profesyonel olarak müzikle uğraşmak istediğini anlayan Bruckner, 1856'da Linz katedral orgculuğu için açılan yarışmayı kazandı. Linz'de bulun­duğu yıllarda tanınmış müzisyenlerle tanışma ve yeni müzik akımlarını izleme olanağı bul­du. Bu sırada dönemin ünlü kontrpuan ustası Simon Sechter ile çalışmaya başladı. Aynı zamanda Beethoven ve Wagner'in müziğiyle tanışan Bruckner, özellikle Wagner'den etki­lendi. 1860'lardaki besteleri Wagner etkisi taşı­maktadır. Bunlar koro için yazdığı üç missa ile Re Minör 0 Numaralı Senfoni ve Do Mi­nör Birinci Senfonidir. Müzik çalışmalarını Avusturya'nın başkenti Viyana'da sürdüren besteci, 1868'de Viyana Konservatuvarı'nda göreve başladıktan sonra org için de çok etkileyici besteler yaptı. Johannes Brahms'ın en ateşli savunucularından biri olan müzik eleştirmeni Eduard Hanslick, yoğun ve sert eleştirileriyle, Bruckner'in bestecilik yaşamını olumsuz yönde etkiledi.
Bruckner 1868'den yaşamının sonuna ka­dar Viyana'da kaldı. Ara sıra org konserleri vermek ve kendi yapıtlarının çalındığı konser­leri izlemek için kısa sürelerle Viyana'dan ayrılan sanatçı, en ünlü yapıtları Fa Majör Yaylı Çalgılar Beşlisini (1878–79), Te Deumu (1881), dinsel ve din dışı bazı koro parçalarını Viyana'da besteledi. Bruckner'in en yetkin yapıtları ikinciden dokuzuncuya kadar olan sekiz senfonisidir. Dostlarının ve çevresinin eleştirileri ışığında yeniden düzenlediği bu besteler bugün de Alman Romantik Akımı'nın en iyi örnekleri arasında yer alır. Bruck­ner 1896'da, Dokuzuncu Senfonisini tamamlayamadan öldü. Bu yapıt bugün ancak, geri­ye kalan taslaklar üzerine geliştirilmiş yorum­larla çalınmaktadır.

MsXLabs.org & Temel Britannica

Biyografi Konusu: Anton Bruckner nereli hayatı kimdir.
Daisy-BT - avatarı
Daisy-BT
Ziyaretçi
4 Kasım 2010       Mesaj #2
Daisy-BT - avatarı
Ziyaretçi

Ad:  464px-Anton_bruckner.jpg
Gösterim: 440
Boyut:  65.3 KB
Sponsorlu Bağlantılar

Anton Bruckner

Doğumu: 4 Eylül 1824, Ansfelden, Oberösterreich
Ölümü: 11 Ekim 1896, Viyana
Avusturyalı bestekar.

Brucker'in ünü senfonileri, ayin müzikleri ve ilahiler üzerineydi. Senfonileri çoğu zaman Avusturya-Almanya Romantizminin son dönemini temsil ettiğine inanılmış, bunun sebebi de ahenkli dili, komplike polifonisi ve uzunluğu yüzündendi. Eserleri geniş uzunluğu yüzünden özellikle İngilizce konuşulan ülkelerde kötülense de; Bruckner yardımcıları aracılığı ile eserlerinin birkaç versiyonunu yapıyordu, bunlardan da hangisini beğendiğini seçemiyordu.
Bruckner'in biyografi bir bestekâr için oldukça değişiktir, ve yorumcular kesin bir bilgiyi hayatı ve müziği üzerine sunmakta zorlandılar. Birçok anektod Bruckner'ı tarımsal bir yaşama alışkın olduğunu ve kozmopolit Viyana'ya uyum gösteremediğini sunar. Ama bunun yanı sıra, Bruckner'in müziği bu dönemde müzikteki radikalizmi, ahenksizliği ve hazırlıksız ayarlamaları gösteriyordu. Wagner ve Hugo Wolf gibi diğer radikal müzisyenlerin aksine, Bruckner diğer müzisyenlere karşı alçakgönüllü idi. Birçok müzisyen ve yazar Bruckner'in bu değişik hallerine karşı uyum gösteremedi, ve Bruckner'in müziğine karşı değişik tepkiler gösterdiler. Sadece günümüzde Bruckner saygı duyulmaya başlamıştır, bundan öncesinde de rakipleri müziğin "sarhoşu" ya da az pişmiş dahi gibi hakkında yakıştırmalar yapıyordu.


Ad:  335px-AntonBruckner.jpeg
Gösterim: 545
Boyut:  38.6 KB


Ad:  620px-Bruckner-Fenster.jpg
Gösterim: 532
Boyut:  149.5 KB
Beethoven ve Bruckner


Vikipedi


mhmmdcngz - avatarı
mhmmdcngz
Ziyaretçi
4 Eylül 2012       Mesaj #3
mhmmdcngz - avatarı
Ziyaretçi
200px AntonBruckner


Anton Bruckner (d. 4 Eylül1824 - ö. 11 Ekim1896) Avusturyalı besteci.
Döneminin tanınmış kilise orgcularındandı. Yayımladığı dokuz senfonisi ile senfonik müziğin en önemli bestecileri arasına girdi. Eserlerinin Klasik Viyana Okulu bestecileri (Beethoven, Haydn, Mozart, Schubert) ve 19. yüzyıl sonu, 20.yüzyıl başı bestecilerini birbirine bağlayan köprü olduğu düşünülür.

Yaşamı

Avusturya'nın Linz kenti yakınlarındaki Ansfelden köyünde 1824 yılında dünyaya geldi. Çok dindar bir Katolik ailenin onbir çocuğundan en büyüğü idi. Köy okulunun müdürü olan babası müzik öğretmenliği ve kilise orgculuğu da yapmaktaydı; annesi yerel kilise korosunda vokalist idi. İlk müzik eğitimini babasından alan Bruckner 1833’de org dersleri almak üzere Hörsching'de başka bir okula gönderildi. İlk bestesi olan “Vier Präludien in Es-Dur für Orgel” adlı eseri org için yazdı. Müziğe yeteneği olmasına rağmen hiç bir zaman “dahi çocuk” olarak nitelendirilmedi.

St. Florian yılları

İki yıllık eğitimin ardından babasının hastalığı üzerine Ansfelden’e döndü. Babasını 1837'de, kaybedince annesi, on üç yaşındaki Anton’u kilise korosuna katılmak üzere St. Florian Manastırı'na gönderdi. Barok mimarideki bu yapıda geçen çocukluk günleri bestecilik hayatında ona ilham kaynağı oldu St. Florian’de geçirdiği dört yıl boyunca keman, piyano ve org dersleri aldı, müzik teorisini öğrendi. Manastırda zaman zaman çaldığı büyük org, “Bruckner orgu” olarak anılmaktadır.

Öğretmen olan babasının izinden gitmek isteyen Bruckner, 1840-41 arasında öğretmen okuluna devam etti. Bu arada ilk defa, Mozart ve Beethoven’ın eserleri gibi seküler müzikle ilgilenme fırsatı buldu. Bir süre Windhaag ve Kronstorf'ta öğretmenlik yaptıktan sonra 1845'te yardımcı öğretmen göreviyle tekrar St. Florian'a döndü; 1851’de St. Florian'a orgcu olarak atandı. Bir yandan da çeşitli eğitimler alan ve sınavlara giren Bruckner, yüksek eğitim kurumlarında ders verme yeterliliğini kazandı.

Linz yılları

O yıllarda öğretmenlikten çok profesyonel olarak müzikle uğraşmak istediğini anlayan sanatçı, 1856'da Linz katedral orgculuğu için açılan yarışmayı kazandı ve bu şehirde görev yapmaya başladı. Linz Katedrali’ndeki görevini 13 yıl sürdürdü. Linz'de bulunduğu yıllarda esaslı bir eğitim gördü; tanınmış müzisyenlerle tanışma ve yeni müzik akımlarını izleme olanağı buldu. Bu sırada dönemin ünlü kontrpuan ustası Simon Sechter ile çalışmaya başladı; ondan besteciliğin kurallarını öğrendi. 1861’de ise Otto Kitzler’den form dersleri almaya başladı; onun aracılığıyla Wagner'in müziğiyle tanıştı; Wagner karakterinde eserler üretmeye başladı. 1865’te Wagner’le tanıştı ve dost oldular. Sanatçı, yeteneğine güvenmediği için 40 yaşına kadar ustalardan ders almayı sürdürdü.

Viyana yılları

Sechter’in ölümü üzerine 1868'de onun yerine Viyana Konservatuvarı'nda müzik teorisi dersleri vermeye başladı; yaşamının sonuna kadar dünyanın müzik başkenti sayılan bu şehirde yaşadı. Zaman zaman Paris’e ve Londra’ya konserler vermeye gitti. 1875’ten itibaren Viyana Üniversitesi’nde ders verdi.

Sanatçı, Viyana’ya geldikten sonra tüm enerjisini senfonilerini bestelemeye vermişti. Ne var ki müzik eleştirmeni Eduard Hanslic yoğun ve sert eleştirileriyle, Bruckner'in bestecilik yaşamını olumsuz yönde etkiledi. Viyana Filarmoni Orkestrası dahil yerel orkestralar eserlerini çalmaya isteksizdi. O yıllarda Brahms ve Wagner arasında yaşanan kutuplaşmada Wagner’in yanında yer alması; Brahms taraftarları tarafından dışlanmasına yol açtı. Öte yandan onu destekleyen ve eserlerinin seslendirilmesi için çalışan bazı müzisyen dostları da vardı. Bu dostlarından gelen eleştirileri ışığında bestelerini defalarca yeniden düzenledi. Eserlerin orijinal notaları vasiyeti gereği Viyana Ulusal Kütüphanesi’ne bırakıldığından günümüzde özgün yazılara bağlı seslendirmeler yapılabilmektedir.
Senfonilerinden 2 ve 3 numaralı 1873’te Wagner’e gönderen sanatçı, hangisini ona ithaf etmesini tercih edeceğini sormuştu. Wagner’in seçimi üzerine 3 numaralı senfonisini ona ithaf etti. "Wagner Senfonisi" olarak anılan bu eserin 1877’deki ilk seslendirilişi bir fiyasko ile sonuçlandı.
Besteci, 1880’lerden itibaren başarıyı yakaladı. Özellikle 7 numaralı senfonisi beğenildi; müziği Almanya’da ve başka yerlerde seslendirildi; Avusturya hükümetinden ödüller aldı.
1891'de öğretim görevinden istifa eden sanatçı, tanrıya adadığı Dokuzuncu Senfonisi’ni tamamlayamadan 1896’da öldü. Vasiyeti üzerine St. Florian Manastırı’ndaki orgun altına gömüldü.

Benzer Konular

19 Mayıs 2011 / Misafir Edebiyat ww
13 Mart 2009 / Harry Kewell Spor ww
19 Kasım 2015 / KisukE UraharA Sinema ww
26 Eylül 2015 / Safi Müzik ww
17 Temmuz 2015 / Safi Edebiyat ww