Arama

Battle for Middle-Earth II - The Rise of the Witch-king

Güncelleme: 13 Haziran 2011 Gösterim: 43.513 Cevap: 7
RuffRyders - avatarı
RuffRyders
Kayıtlı Üye
30 Aralık 2006       Mesaj #1
RuffRyders - avatarı
Kayıtlı Üye
i1
Yazıya nasıl bir başlangıç yapsam diye düşünüp duruyorum şu anda, en iyisi geçmişe bakıp EA'in daha önceki iki BFME oyununu hatırlayalım. İlk oyun iyi ve kötülerin savaşını konu alıyordu ve hikayesi filmle paralel gidiyordu. (Tabi Boromir'in Miğfer dibi şavaşında yer alması gibi bazı gariplikler de yok değildi.) İlk oyun LOTR hayranları tarafından oldukça beğenildi ve yapımcı firma oyundan hayli iyi bir miktarda para kazandı. Bu yılın başlarında ise BFME 2 piyasaya sürüldü, bu oyun ise hikaye olarak kuzeyde geçen savaşları konu alıyordu, ayrıca oyun geliştirilmiş, birçok mod eklenmiş ve sıkı strateji seven insanların isteği ile artık binalarımızı istediğimiz yerlere yapabiliyorduk, bu olay oyuna ilk oyundan daha fazla stratejik derinlik katıyordu. EA'in bu oyunu da çok tutulunca firma oyuna bir genişleme paketi hazırladığını duyurdu, işte karşınızda The Rise of the Witch King.
Sponsorlu Bağlantılar

No Man Kill Me

Oyunu anlatmaya başlamadan önce kısaca hikayesine değinmek istiyorum. İkinci Çağ'da 3441 yılında Sauron, elflerin ve insanların yaptıkları son ittifak ile yenilmiş ve güç yüzüğü Gondor Kralı Isildur'a geçmişti. Üçüncü Çağ'da 1050 yılında ise güç yüzüğü kaybolmuş, Sauron gizlice Orta Dünya'ya dönmüş ve Mirkwood'un kenarındaki Dol Guldur'da kendisine bir kale inşa etmişti. 1300 yılında Nazgul yeniden ortaya çıkmış ve Nazgulların Lord'u Witch King kuzeye Eriador'a gidip Angmar adlı krallığı kurmuştur. Oyun da tam bu noktada başlıyor ve tek kişilik senaryo boyunca Angmar birlikleri ile topraklarımızı savunmak ve büyütmek için uğraş veriyoruz. Aslında bu oyunu kötülerle oynamak istemeyenler için üzücü olabilir ama oyunun kötülerin hikayesini anlattığı adından bile belli oluyor. Unutmadan da söyleyeyim oyun toplam 7 yeni bölüm içeriyor. Tek kişilik senaryodaki görevlerde genelde bizden belirli bir süre içinde gelişmemiz ve daha sonra saldırmamız isteniyor, veya aynı şekilde belirli bir süre geçtikten sonra düşman bize tüm gücüyle saldırıyor, yani anlayacağınız çok farklı görevler beklemeseniz iyi edersiniz ve bana göre bu görevler oldukça sıkıcı olarak hazırlanmışlar. Ama kırılmış Palantir kristallerini düşmanlardan önce toplama görevi gibi çok eğlenceli görevler de var. O görevde ilk önce gelişiyorsunuz daha sonra ise düşman size saldırıyor, düşmanla savaşırken bir yandan da kristal parçalarını düşmandan önce toplamaya çalışıyorsunuz. Oyundaki görevleri en yüksek zorluk seviyesinde oynuyorsanız insanı bayağı zorluyor, birkaç görevi bitirebilmek için en başından başlamak zorunda kaldım, rahatlıkla söyleyebilirim ki bu oyunun görevleri ikinci oyunun görevlerinden hayli zor olarak hazırlanmış, tabi bunda oyunun kısa olmasından dolayı zorluğun arttırılmış olma ihtimali gözden kaçmıyor.

Yeni Bir Genişleme Paketi, Yeni Birimler

Her genişleme paketi gibi The Rise of the Witch King de orjinal oyuna birkaç ekleme yapıyor. (Bu arada oyunu oynayabilmeniz için BFME 2 oyununa sahip olmanız gerekiyor.) Ama baştan söyleyeyim bu oyunu oynarken ikinci oyunu oynarkenki zevki alamayacaksınız. Neyse lafı uzatmadan genişleme paketinin getirdiği yeniliklere bakalım; ilk olarak oyuna Angmar ırkı ekleniyor. Bu ırkın Witch King, Rogash, Morgomir, Karsh ve Hwalder olmak üzere beş tane kahramanı var. Ayrıca sırf Angmar için 9 tane yeni özel güç geliyor. (Favori büyüm ortaya koskocaman bir kurt çıkaran büyü oldu, bu kurt güç olarak neredeyse Balrog ile eş değerde). Kısaca Angmar ırkından bahsetmek gerekirse; bu ırk çoğunlukla Troll ve kurtlu birimlerden oluşuyor, ayrıca bu ırktaki favori birimim Thrall Masters oldu, bu birim tek başına dolaşıyor, istediğiniz zaman ise yanına 4 tane ünite çağırabiliyor, bunu birazcık açayım; diyelim karşınıza atlı bir ordu geliyor hemen yanınıza mızraklı adamları çağırıyorsunuz, eğer karşınızdan okçu birlik geliyorsa kurt binicilerini çağırıyorsunuz, ama çağırdığınız bu birimleri tekrardan değiştirebilme gibi bir seçeneğiniz yok. Bu gibi stratejiler oyunu oynarken çok eğlenceli olabiliyor. Bir diğer sevdiğim birim ise Sorcerers oldu, bu birim de çok güçlü büyüler yapıp düşmana kök söktürebiliyor. Angmar'ın çok güçlü bir ırk olduğunu söylemem lazım. Ama bu ırkın da diğer kötü ırklardan öyle çok büyük bir farkı yok, bana göre BFME'nin eksikliği de bu, yani ırklar sadece görünüş olarak birbirinden farklılar aralarında oynanış açısından bariz bir fark yok. Genişleme paketinde, Angmar ırkının dışında diğer ırklara da birkaç yeni birim ve bina eklenmiş, ama bana genel olarak kötü ırklara biraz daha fazla özen gösterilmiş gibi geldi, yani Mordor'a üç yeni birim eklenirken, Dwarfs'a sadece bir tane yeni birim eklenmiş. Create A Hero bölümüne ise Olog-hai isminde yeni bir troll sınıfı eklenmiş ve eski sınıflar için de yeni giysiler, yeni büyüler ve yeni özellikler eklenmiş. Ama şu soruyu sormadan da geçemeyeceğim bir RTS oyununda buna çok mu gerek var?

Son düzenleyen RuffRyders; 7 Şubat 2009 12:09
eSTeL - avatarı
eSTeL
Ziyaretçi
31 Aralık 2006       Mesaj #2
eSTeL - avatarı
Ziyaretçi
Battle for Middle-Earth I harikaydı.FiLme göre iLerLiyorduk.Beni pc başına bağLamıştı.Battle for Middle-Earth II çok çabuk bitti.Benim için hayaL kırıkLığı oLdu 2. oyun.Grafik Ses KarakterLer vs. her açıdan bir hayaL kırıkLığı yaşadım.Bu ek paketi aLdım ama daha yükLemedim.Umarım biraz eğLence katar oyuna.

Sponsorlu Bağlantılar
MaKaLeLe - avatarı
MaKaLeLe
Ziyaretçi
4 Şubat 2007       Mesaj #3
MaKaLeLe - avatarı
Ziyaretçi
Battle for Middle-Earth II - The Rise of the Witch-king

thelordoftheringsthebattleformiddleearthiitheriseofthap6

Yazıya nasıl bir başlangıç yapsam diye düşünüp duruyorum şu anda, en iyisi geçmişe bakıp EA'in daha önceki iki BFME oyununu hatırlayalım. İlk oyun iyi ve kötülerin savaşını konu alıyordu ve hikayesi filmle paralel gidiyordu. (Tabi Boromir'in Miğfer dibi şavaşında yer alması gibi bazı gariplikler de yok değildi.) İlk oyun LOTR hayranları tarafından oldukça beğenildi ve yapımcı firma oyundan hayli iyi bir miktarda para kazandı. Bu yılın başlarında ise BFME 2 piyasaya sürüldü, bu oyun ise hikaye olarak kuzeyde geçen savaşları konu alıyordu, ayrıca oyun geliştirilmiş, birçok mod eklenmiş ve sıkı strateji seven insanların isteği ile artık binalarımızı istediğimiz yerlere yapabiliyorduk, bu olay oyuna ilk oyundan daha fazla stratejik derinlik katıyordu. EA'in bu oyunu da çok tutulunca firma oyuna bir genişleme paketi hazırladığını duyurdu, işte karşınızda The Rise of the Witch King.

No Man Kill Me

Oyunu anlatmaya başlamadan önce kısaca hikayesine değinmek istiyorum. İkinci Çağ'da 3441 yılında Sauron, elflerin ve insanların yaptıkları son ittifak ile yenilmiş ve güç yüzüğü Gondor Kralı Isildur'a geçmişti. Üçüncü Çağ'da 1050 yılında ise güç yüzüğü kaybolmuş, Sauron gizlice Orta Dünya'ya dönmüş ve Mirkwood'un kenarındaki Dol Guldur'da kendisine bir kale inşa etmişti. 1300 yılında Nazgul yeniden ortaya çıkmış ve Nazgulların Lord'u Witch King kuzeye Eriador'a gidip Angmar adlı krallığı kurmuştur. Oyun da tam bu noktada başlıyor ve tek kişilik senaryo boyunca Angmar birlikleri ile topraklarımızı savunmak ve büyütmek için uğraş veriyoruz. Aslında bu oyunu kötülerle oynamak istemeyenler için üzücü olabilir ama oyunun kötülerin hikayesini anlattığı adından bile belli oluyor. Unutmadan da söyleyeyim oyun toplam 7 yeni bölüm içeriyor. Tek kişilik senaryodaki görevlerde genelde bizden belirli bir süre içinde gelişmemiz ve daha sonra saldırmamız isteniyor, veya aynı şekilde belirli bir süre geçtikten sonra düşman bize tüm gücüyle saldırıyor, yani anlayacağınız çok farklı görevler beklemeseniz iyi edersiniz ve bana göre bu görevler oldukça sıkıcı olarak hazırlanmışlar. Ama kırılmış Palantir kristallerini düşmanlardan önce toplama görevi gibi çok eğlenceli görevler de var. O görevde ilk önce gelişiyorsunuz daha sonra ise düşman size saldırıyor, düşmanla savaşırken bir yandan da kristal parçalarını düşmandan önce toplamaya çalışıyorsunuz. Oyundaki görevleri en yüksek zorluk seviyesinde oynuyorsanız insanı bayağı zorluyor, birkaç görevi bitirebilmek için en başından başlamak zorunda kaldım, rahatlıkla söyleyebilirim ki bu oyunun görevleri ikinci oyunun görevlerinden hayli zor olarak hazırlanmış, tabi bunda oyunun kısa olmasından dolayı zorluğun arttırılmış olma ihtimali gözden kaçmıyor.

Yeni Bir Genişleme Paketi, Yeni Birimler

Her genişleme paketi gibi The Rise of the Witch King de orjinal oyuna birkaç ekleme yapıyor. (Bu arada oyunu oynayabilmeniz için BFME 2 oyununa sahip olmanız gerekiyor.) Ama baştan söyleyeyim bu oyunu oynarken ikinci oyunu oynarkenki zevki alamayacaksınız. Neyse lafı uzatmadan genişleme paketinin getirdiği yeniliklere bakalım; ilk olarak oyuna Angmar ırkı ekleniyor. Bu ırkın Witch King, Rogash, Morgomir, Karsh ve Hwalder olmak üzere beş tane kahramanı var. Ayrıca sırf Angmar için 9 tane yeni özel güç geliyor. (Favori büyüm ortaya koskocaman bir kurt çıkaran büyü oldu, bu kurt güç olarak neredeyse Balrog ile eş değerde). Kısaca Angmar ırkından bahsetmek gerekirse; bu ırk çoğunlukla Troll ve kurtlu birimlerden oluşuyor, ayrıca bu ırktaki favori birimim Thrall Masters oldu, bu birim tek başına dolaşıyor, istediğiniz zaman ise yanına 4 tane ünite çağırabiliyor, bunu birazcık açayım; diyelim karşınıza atlı bir ordu geliyor hemen yanınıza mızraklı adamları çağırıyorsunuz, eğer karşınızdan okçu birlik geliyorsa kurt binicilerini çağırıyorsunuz, ama çağırdığınız bu birimleri tekrardan değiştirebilme gibi bir seçeneğiniz yok. Bu gibi stratejiler oyunu oynarken çok eğlenceli olabiliyor. Bir diğer sevdiğim birim ise Sorcerers oldu, bu birim de çok güçlü büyüler yapıp düşmana kök söktürebiliyor. Angmar'ın çok güçlü bir ırk olduğunu söylemem lazım. Ama bu ırkın da diğer kötü ırklardan öyle çok büyük bir farkı yok, bana göre BFME'nin eksikliği de bu, yani ırklar sadece görünüş olarak birbirinden farklılar aralarında oynanış açısından bariz bir fark yok. Genişleme paketinde, Angmar ırkının dışında diğer ırklara da birkaç yeni birim ve bina eklenmiş, ama bana genel olarak kötü ırklara biraz daha fazla özen gösterilmiş gibi geldi, yani Mordor'a üç yeni birim eklenirken, Dwarfs'a sadece bir tane yeni birim eklenmiş. Create A Hero bölümüne ise Olog-hai isminde yeni bir troll sınıfı eklenmiş ve eski sınıflar için de yeni giysiler, yeni büyüler ve yeni özellikler eklenmiş. Ama şu soruyu sormadan da geçemeyeceğim bir RTS oyununda buna çok mu gerek var?

thelordoftheringsthebattleformiddleearthiitheriseofthvs6

One Ring To Rule Them All

Oyunda belki de en çok geliştirilen mod tüm toprakları ele geçirmeye çalıştığımız sıra tabanlı War of the Ring modu olmuş. İlk olarak bu moda iki yeni tarihi senaryo eklenmiş ve modu istersek artık yüzük kahramanları olmadan da oynayabiliyoruz. Ayrıca artık kahramanlarımız dost topraklardaysa iki kere hareket edebiliyorlar. Geldik iki en önemli özelliğe, eğer kahramanlarımızı bir savaşta kaybedersek bir daha oyuna dönmüyorlar bu da oyunu daha stratejik ve dikkatli oynamamızı sağlıyor. Bir diğer özellik ise savaş alanında ürettiğimiz birimler stratejik haritaya da taşınıyorlar. Bu da oyunu daha gerçekçi kılıyor. Bana göre bu modun en büyük eksiği deniz savaşlarının olmaması, deniz savaşları da olsa gerçekten de çok güzel olabilirdi. Tabi War of the Ring'in diğer bir eksisi ise yapay zeka. Yapay zeka genelde çok garip hareket ediyor, mesela yaşadığım olayları sizinle paylaşayım hemen; birçok kez düşman bana karşı sadece bir kahraman ile saldırdı ve öldürdüm düşmanın kahramanını, başka bir seferde ise en büyük şehrime düşman az sayıda birimle saldırdı ve onlar da geri püskürtüldü, anlattıklarım komik gelebilir ama oyunda bu tür hatalara rastlamak inanın insanı çileden çıkarabiliyor. Yani yapımcı firmanın bu gibi hataları görmemesi çok garip, oyunu hiç mi test etmeden piyasaya sürüyorlar, anlamıyorum. (Yazımı yazarken oyunun 1.01 yamasının hazırlandığı haberini öğrendim, oyundaki denge ve yapay zeka problemleri bu yama ile birlikte düzeltilecekmiş.) İşin garibi Skirmish modundaki yapay zeka ise çok iyi olarak hazırlanmış yani en azından ikinci oyundan daha geliştirilmiş olarak karşımıza çıkıyor. Düşman saldırıya hemen geçiyor, eğer başaramazsa başka yollar deniyor, zaman zaman vurkaç taktiği uyguluyor. Eğer oyunu en zor seviyede oynuyorsanız vay halinize. İlk oyunlardaki savunup savunup, saldırma taktiğini ise unutun derim ben size. Hemen birkaç eklenti daha yapayım, bu oyunda da yapay zeka diğer BFME oyunlarındaki gibi özel güçleri çok fazla kullanamıyor, EA bu işi bir beceremedi gitti. Siz düşmana tüm özel güçlerle saldırırken düşman birkaç özel güç kullanıyor. Eğer oyundan daha çok zevk almak istiyorsanız oyunu çoklu oyuncu modunda oynayın, bir insana karşı oynarsanız oyunun güzelliğini fark ediyorsunuz. Aklıma gelmişken şunu da belirteyim oyunda duvar falan örmenize gerek yok, zaten kuşatma silahları bir veya iki vuruşta duvarınızı darmadağın ediyorlar, size tavsiyem atlı birlikler bulundurmanız ve vurkaç taktiği ile bu kuşatma silahlarını hızlıca yok etmeniz. Oyunun oynanışı ikinci oyun ile aynı, zaten bir genişleme paketinden oynanış açısından bir değişiklik beklemek yanlış olur. Ama ikinci oyunun 1.06 yaması ile oyuna gelen ırklar arası denge, bu oyunda yeniden bozulmuş, yani EA'in 1.06 yamasından sonra çıkan bu oyunda denge sağlayamaması beni açıkcası üzdü, sanki o yamayı görmezden gelmişler. Kahramanların ise güçleri düşürülmüş, buna sevindim diyebilirim, çünkü eskiden 3 kahramanla tüm orduları devirebiliyordunuz. Bu da oyuna stratejik etmenler sağlayan nedenlerden biri olmuş.

bfme2witchking


Grafik ve ses olarak oyun ikinci oyunla hemen hemen aynı olarak hazırlanmış, ama tabi oyuna birkaç yeni efekt eklenmiş. Bir de oyun, makinemde ikinci oyuna göre daha hızlı çalıştı, EA'in oyunu optimize ettiği açıkça belli oluyor. Oyunu rahat oynamak için P4 2.0 Ghz, Nvidia GeForce 6600, 512 MB DDR Ram'lik bir makina yeterli oluyor. Tabi büyük savaşlarda zaman zaman yavaşlamalar yaşayabilirsiniz. Oyunun sesleri ve müzikleri gene mükemmel denilebilecek kalitede, zaten oyunu oynarken filmdeki müziklerin aynısını duyuyorsunuz. Witch King'in sesi ise çok güzel ve karizmatik yapılmış, tam olarak karakterine uyuyor. (Hala bu karakterin bir kadın tarafından nasıl öldürüldüğüne yanıp durarım.)

Alsak Mı, Yoksa Yok Mu Saysak?

Geldik oyun hakkındaki son sözlerime, EA Los Angeles gerçekten de iyi bir iş çıkarmış, ikinci oyuna yeni eklemeler ve oyundaki bazı hataların düzeltilmesi gerçekten de insanı sevindiriyor. Tek kişilik senaryo ise zaman zaman insanı sıksa da, yine de eğlenceli. Ama yazıda belirttiğim gibi Angmar ırkı diğer kötü ırklardan çok da farklı bir ırk değil. Aynı zamanda bazı küçük hatalar var, bu hataların çıkacak yamalarla düzeltileceğini umuyorum. Oyuna yeni eklenen çoklu oyuncu özellikleri ise oyunun oynanma süresini uzatıyor. Ama geçen ay piyasaya çıkan Dawn of War'ın genişleme paketini gördükten sonra bu genişleme paketi benim çok da hoşuma gitmedi, ha buradan bu paketin kötü olduğu kanısına varmayın, bu paketi BFME 2'ye sahip olanlara ve Yüzüklerin Efendisi hayranlarına rahatlıkla önerebilirim. Ama elinizde BFME 2 yoksa size bu oyun yerine Company of Heroes veya Warhammer 40,000 Dawn of War: Dark Crusade'ı öneririm. EA bu seriden iyi para kazandı, inşallah Mart ayında çıkacak Command & Conquer 3: Tiberium Wars beklediğimize değer ve eski C&C'ların tadını bu oyundan alırız.(Şu sıralar Westwood'u özlemiyor değilim). Bir yazının daha sonuna geldik, şimdi gidip Yüzüklerin Efendisi üçlemesinin uzatılmış versiyonunu tekrardan izleyeyim. Herkese iyi oyunlar.


Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
31 Ağustos 2009       Mesaj #4
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
yaa arkadaşlar bu oyunda şu algmorg ırkı ne alaka nerden geliyo bide oyunda witch king algronda gidiyosa mordorda hangi herolar war
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
8 Nisan 2010       Mesaj #5
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
ya hangi ırk daha güçlü ve hangi stratejiyi kullanmalıyız
RuffRyders - avatarı
RuffRyders
Kayıtlı Üye
9 Nisan 2010       Mesaj #6
RuffRyders - avatarı
Kayıtlı Üye
Alıntı
Misafir adlı kullanıcıdan alıntı

yaa arkadaşlar bu oyunda şu algmorg ırkı ne alaka nerden geliyo bide oyunda witch king algronda gidiyosa mordorda hangi herolar war


İki tane Witch King var biraz garip olmuş Msn Grin Mordorun Heroları aynı birde orc eklenmiş içlerine...

Alıntı
Misafir adlı kullanıcıdan alıntı

ya hangi ırk daha güçlü ve hangi stratejiyi kullanmalıyız


Elf okçuları gayet iyiler... Elf okçularından oluşan büyük bir ordu neredeyse yenilmez gerçi Middle Earth 2 ye oranla ırklar dengelenmiş...
gimli_38 - avatarı
gimli_38
Ziyaretçi
12 Mayıs 2010       Mesaj #7
gimli_38 - avatarı
Ziyaretçi
arkadaslar bu oyundaki haritalardan sıkıldm kendim harita yapmk istiyorm nerden yapabilrm??
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
13 Haziran 2011       Mesaj #8
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
nerden indircem panpa

Benzer Konular

20 Kasım 2014 / MaKaLeLe Oyunlar
13 Ekim 2013 / aLiveNight Oyunlar
20 Ağustos 2011 / RuffRyders Hayali Karakterler
4 Mart 2012 / ErAz Soru-Cevap