Ziyaretçi
Lair
Ejderhalar, var olup olmadıkları tartışılan yaratıklar. Bazılarına göre efsane bazılarına göre ise gerçek kabul ediliyor. Hatta bazen görüldükleri bile söyleniyor. Ancak bunun ne kadarı gerçek bilinmez tabii ki. Ama her zaman ilgi çekmeyi başarmışlardır. Aslında ejderhalar Uzak Doğu’da, İskandinavya’da, Anadolu’da ve eski bazı medeniyetlerde farklı bir şekilde karşımıza çıkmıştır. Uzak Doğu’daki ejderha kanatsızdır; iyiliği, şansı ve bereketin ejderhasıdır. Boyunlarında bir tane inci bulunur. Batı’da tasvir edilen ejderha ise Uzak Doğu’nun tam tersidir. Kanatlıdır ve kötü olarak yer almıştır. Büyük hazinelere bekçilik yaptığı söylenir ve insanlar onu öldürmek için karşısına çıktığı belirtilir.
Kutsallık yolunda
Ejderhalarla ilgili asıl bilindik hikaye, Aziz George ve bir ejderha ile olan savaşıdır. Hikayeye göre Aziz George, krallığı ve çevreyi tehdit eden bir ejderhaya karşı çarpışır. Kapadokya’da geçen mitte; ejderha köylerdeki koyunların hepsini bitirmiştir ve kendisine artık insan kurban verilmektedir. Son olarak zor durumda olan krallığın prensesi ejderhanın eline teslim edilir. Ancak Aziz George, mızrağını ve kalkanını kullanıp ejderhayı öldürür. Böylece ejderha ortadan kalkmış olur ve prenses de kurtulmuştur. Ayrıca diğer bir söylenene göre bir ejderhayı öldüren kişi, eğer ejderhanın kanı ile yıkanırsa ölümsüz olurmuş. Kendisine kılıç veya başka bir şey işlemezmiş. Ejderhalardan bu kadar bahsetmemin nedeni aslında Lair’ın kendisi. PlayStation 3 için hazırlanan yapım, ejderhaları emrimize verip, havada süzülmemizi sağlayacak.
Başlar
Uzun zamandır geliştirme aşamasında olan Lair, Factor 5 tarafından hazırlanıyor. Factor 5 ismini hiç duymadım demeyin. Çünkü kendileri uzun zamandır oyun piyasasında olan bir firma. 1993’ten bu yana birçok oyuna imza atmışlar. Ancak kendilerini Star Wars: Rogue Squadron’dan daha iyi tanıyabilirsiniz. Yıldız Savaşları’nda bir uzay gemisini kontrol etmek ve ortalık yere dalmak pek kolay iş değildi.
Daha önceden Star Wars’tan tecrübeli yapımcılar bu sefer ejderhaları bize kontrol ettirecekler. Yapmamız gereken oldukça basit. Rakipleri darmaduman etmek ve görevi başarmak. Bunu havada, karada, denizde her yerde göstereceğiz. Çünkü girip çıkmayacağımız yer olmayacak. Misal havada uçuyoruz, ancak canınız aşağılara doğru kaymak istedi. Bırakın aşağı doğru süzülün ve yere konun. İster yola tabanvay devam edebilirsiniz. Yalnız bir farkla diye belirtmek istiyorum, çünkü ciddi anlamda Cell’in rüzgarını yüzümüzde hissedeceğiz. Yapımcılar Lair’ın tüm detaylarına dikkat ediyorlar. Bunların başında yere indiğimizde veya yukarı çıktığımızda etrafımızı saran grafikler. Rakibimizi takibe başladık, deniz hizasına kadar aşağılara süzüldü. Bizde hemen arkasından gittik. Deniz üzerinde biraz yukarda uçuyoruz. Güneşin ışığı suya değecek, yansımamız ve ejderhamızın kanat çırpması direk olarak deniz üstünde belli olacak. Yetmedi değil mi? Havadan aşağıya bakıyoruz, yerde nokta misali bir şeyler hareket ediyor. Yere doğru iniyoruz, biraz sonra o noktalar yakınlaşıyor ve tüm detaylarıyla büyük bir ordunun olduğunu görüyoruz.
Örnekler asla saymakla bitmez, ancak PS3’ü sömürecek olan Lair’ın detaylı grafiklere sahip olacağını bir kere daha belirtelim. Yukarı çıkarken aşağımızda kaybolanlar, aşağı indiğimiz zaman tüm detaylarıyla karşımızda duracaklar. Yüksek dinamik ışık efektleri ve gölgelendirmeler, detaylı modellemeler Lair’ın sunduğu birkaç gösteriden biri. Bunlar haricinde dinamik fiziklendirme kullanılacak. Havada parçaladığınız düşman ejderhasının veya ortasını dağıttığınız bir ordunun askerlerinin, teneke kutu gibi tepki vermesini beklemezsiniz. İşte burada devreye atmosferi iyice okşayacak olan fizik girecek. Öldürdüklerimiz veya hasar verdiklerimizin tepkileri gerçekçi olacak. Bitmedi, bunun daha sesi var, soluğu var. Bu konuyu da asla es geçmiyorlar.
Farklı
Ejderhamızla uçup kaçacağız, ancak bunun yaparken son derece kolay olacak. Zorlu sahnelerde bile oyuncular “Kahretsin kontroller” demeyecekler. Kolay kontrollere akıllı düşmanlar eklenecek. Karşımızda bizim gibi ejderhası olanlar ve Boss düşmanlar olacak. Onlarda kendilerince taktik yapacaklar ve bizi avlamak isteyecekler. Ancak elimiz armut toplamıyor. Ejderhamızın pençeleriyle onları parçalayabilir, kuyruk darbesiyle sersemletebilir veya azımızdan çıkan ateşle eritebiliriz. Ancak arkamıza geçti ve ondan kaçıyoruz. Hiç telaşlanmaya gerek yok, çünkü Lair’ın “Pursuit Bubble” mekanizması devreye girecek. Kamera açısı değişecek ve düşmanla amansız bir mücadeleye gireceğiz. Diğer ilginç bir nokta bazı bitirici vuruşların olması. Bazı önemli tuş kombinasyonlarını zamanında yaparak, rakiplerimizi öldürebileceğiz. Rakiplere karşı nasıl bir taktik uyguluyorsak kamera açısı ona göre değişecek.
Bazı zamanlar kalabalık savaşlara girebileceğiz. Yanımızda bizden tarafa olan arkadaşlarımız olacak. Grupça üste doğru gelen düşmanlar arasına dalacağız. Eğer biz rakiplerimizi dağıtıp, iyice hırpalıyorsak yanımızda çarpışanlarda en iyi hünerlerini gösterip, rakipleri en kolay şekilde temizleyecekler. Ancak durum tersine dönerse, bu sefer adamlarımızı kaybedebilir ve üstüne üstlük biz bile yenilgiye uğrayabiliriz.
Konsept
Her şey havada bitmeyecek, karadan da bizlere saldırmak isteyenler olacak. Mancınıklarını ateşleyenler olacak, onlara karşı dikkatli olmamız gerekecek. Çünkü zamansız saldırı tehlikeleri fazlaca olabilecek. Bu yüzden önemli hava savaşlarında karaya çok yakın durmamız gerekebilecek.
Savaştıkça belli bir deneyim kazanacağız. Böylece zamanla daha iyi bir ejderha binicisi olabiliriz. Daha hızlı hareket edebilir, havada daha fazla manevra yapabileceğiz. Bizimle birlikte ejderhamız da gelişecek. Aynı şekilde o da daha hızlı ve kuvvetli olabilecek.
Yeni bir klasik mi?
Lair’da online özellik olmayacağı söyleniyor, bunun yerine oyuncuların olduğu online sıralama olabilirmiş. Ancak online olarak oyuncuların birbirleriyle kapışmalarından yanayım. Umarım bu özellik Lair’ın tam sürümünde olur. Oyun özellikle teknik yönden oldukça iddialı ve ümit vaadediyor. Herhangi bir terslik olmazsa, PS3’ün klasik adaylarından birini görebileceğiz.
Sponsorlu Bağlantılar
Ejderhalar, var olup olmadıkları tartışılan yaratıklar. Bazılarına göre efsane bazılarına göre ise gerçek kabul ediliyor. Hatta bazen görüldükleri bile söyleniyor. Ancak bunun ne kadarı gerçek bilinmez tabii ki. Ama her zaman ilgi çekmeyi başarmışlardır. Aslında ejderhalar Uzak Doğu’da, İskandinavya’da, Anadolu’da ve eski bazı medeniyetlerde farklı bir şekilde karşımıza çıkmıştır. Uzak Doğu’daki ejderha kanatsızdır; iyiliği, şansı ve bereketin ejderhasıdır. Boyunlarında bir tane inci bulunur. Batı’da tasvir edilen ejderha ise Uzak Doğu’nun tam tersidir. Kanatlıdır ve kötü olarak yer almıştır. Büyük hazinelere bekçilik yaptığı söylenir ve insanlar onu öldürmek için karşısına çıktığı belirtilir.
Kutsallık yolunda
Ejderhalarla ilgili asıl bilindik hikaye, Aziz George ve bir ejderha ile olan savaşıdır. Hikayeye göre Aziz George, krallığı ve çevreyi tehdit eden bir ejderhaya karşı çarpışır. Kapadokya’da geçen mitte; ejderha köylerdeki koyunların hepsini bitirmiştir ve kendisine artık insan kurban verilmektedir. Son olarak zor durumda olan krallığın prensesi ejderhanın eline teslim edilir. Ancak Aziz George, mızrağını ve kalkanını kullanıp ejderhayı öldürür. Böylece ejderha ortadan kalkmış olur ve prenses de kurtulmuştur. Ayrıca diğer bir söylenene göre bir ejderhayı öldüren kişi, eğer ejderhanın kanı ile yıkanırsa ölümsüz olurmuş. Kendisine kılıç veya başka bir şey işlemezmiş. Ejderhalardan bu kadar bahsetmemin nedeni aslında Lair’ın kendisi. PlayStation 3 için hazırlanan yapım, ejderhaları emrimize verip, havada süzülmemizi sağlayacak.
Başlar
Uzun zamandır geliştirme aşamasında olan Lair, Factor 5 tarafından hazırlanıyor. Factor 5 ismini hiç duymadım demeyin. Çünkü kendileri uzun zamandır oyun piyasasında olan bir firma. 1993’ten bu yana birçok oyuna imza atmışlar. Ancak kendilerini Star Wars: Rogue Squadron’dan daha iyi tanıyabilirsiniz. Yıldız Savaşları’nda bir uzay gemisini kontrol etmek ve ortalık yere dalmak pek kolay iş değildi.
Daha önceden Star Wars’tan tecrübeli yapımcılar bu sefer ejderhaları bize kontrol ettirecekler. Yapmamız gereken oldukça basit. Rakipleri darmaduman etmek ve görevi başarmak. Bunu havada, karada, denizde her yerde göstereceğiz. Çünkü girip çıkmayacağımız yer olmayacak. Misal havada uçuyoruz, ancak canınız aşağılara doğru kaymak istedi. Bırakın aşağı doğru süzülün ve yere konun. İster yola tabanvay devam edebilirsiniz. Yalnız bir farkla diye belirtmek istiyorum, çünkü ciddi anlamda Cell’in rüzgarını yüzümüzde hissedeceğiz. Yapımcılar Lair’ın tüm detaylarına dikkat ediyorlar. Bunların başında yere indiğimizde veya yukarı çıktığımızda etrafımızı saran grafikler. Rakibimizi takibe başladık, deniz hizasına kadar aşağılara süzüldü. Bizde hemen arkasından gittik. Deniz üzerinde biraz yukarda uçuyoruz. Güneşin ışığı suya değecek, yansımamız ve ejderhamızın kanat çırpması direk olarak deniz üstünde belli olacak. Yetmedi değil mi? Havadan aşağıya bakıyoruz, yerde nokta misali bir şeyler hareket ediyor. Yere doğru iniyoruz, biraz sonra o noktalar yakınlaşıyor ve tüm detaylarıyla büyük bir ordunun olduğunu görüyoruz.
Örnekler asla saymakla bitmez, ancak PS3’ü sömürecek olan Lair’ın detaylı grafiklere sahip olacağını bir kere daha belirtelim. Yukarı çıkarken aşağımızda kaybolanlar, aşağı indiğimiz zaman tüm detaylarıyla karşımızda duracaklar. Yüksek dinamik ışık efektleri ve gölgelendirmeler, detaylı modellemeler Lair’ın sunduğu birkaç gösteriden biri. Bunlar haricinde dinamik fiziklendirme kullanılacak. Havada parçaladığınız düşman ejderhasının veya ortasını dağıttığınız bir ordunun askerlerinin, teneke kutu gibi tepki vermesini beklemezsiniz. İşte burada devreye atmosferi iyice okşayacak olan fizik girecek. Öldürdüklerimiz veya hasar verdiklerimizin tepkileri gerçekçi olacak. Bitmedi, bunun daha sesi var, soluğu var. Bu konuyu da asla es geçmiyorlar.
Farklı
Ejderhamızla uçup kaçacağız, ancak bunun yaparken son derece kolay olacak. Zorlu sahnelerde bile oyuncular “Kahretsin kontroller” demeyecekler. Kolay kontrollere akıllı düşmanlar eklenecek. Karşımızda bizim gibi ejderhası olanlar ve Boss düşmanlar olacak. Onlarda kendilerince taktik yapacaklar ve bizi avlamak isteyecekler. Ancak elimiz armut toplamıyor. Ejderhamızın pençeleriyle onları parçalayabilir, kuyruk darbesiyle sersemletebilir veya azımızdan çıkan ateşle eritebiliriz. Ancak arkamıza geçti ve ondan kaçıyoruz. Hiç telaşlanmaya gerek yok, çünkü Lair’ın “Pursuit Bubble” mekanizması devreye girecek. Kamera açısı değişecek ve düşmanla amansız bir mücadeleye gireceğiz. Diğer ilginç bir nokta bazı bitirici vuruşların olması. Bazı önemli tuş kombinasyonlarını zamanında yaparak, rakiplerimizi öldürebileceğiz. Rakiplere karşı nasıl bir taktik uyguluyorsak kamera açısı ona göre değişecek.
Bazı zamanlar kalabalık savaşlara girebileceğiz. Yanımızda bizden tarafa olan arkadaşlarımız olacak. Grupça üste doğru gelen düşmanlar arasına dalacağız. Eğer biz rakiplerimizi dağıtıp, iyice hırpalıyorsak yanımızda çarpışanlarda en iyi hünerlerini gösterip, rakipleri en kolay şekilde temizleyecekler. Ancak durum tersine dönerse, bu sefer adamlarımızı kaybedebilir ve üstüne üstlük biz bile yenilgiye uğrayabiliriz.
Konsept
Her şey havada bitmeyecek, karadan da bizlere saldırmak isteyenler olacak. Mancınıklarını ateşleyenler olacak, onlara karşı dikkatli olmamız gerekecek. Çünkü zamansız saldırı tehlikeleri fazlaca olabilecek. Bu yüzden önemli hava savaşlarında karaya çok yakın durmamız gerekebilecek.
Savaştıkça belli bir deneyim kazanacağız. Böylece zamanla daha iyi bir ejderha binicisi olabiliriz. Daha hızlı hareket edebilir, havada daha fazla manevra yapabileceğiz. Bizimle birlikte ejderhamız da gelişecek. Aynı şekilde o da daha hızlı ve kuvvetli olabilecek.
Yeni bir klasik mi?
Lair’da online özellik olmayacağı söyleniyor, bunun yerine oyuncuların olduğu online sıralama olabilirmiş. Ancak online olarak oyuncuların birbirleriyle kapışmalarından yanayım. Umarım bu özellik Lair’ın tam sürümünde olur. Oyun özellikle teknik yönden oldukça iddialı ve ümit vaadediyor. Herhangi bir terslik olmazsa, PS3’ün klasik adaylarından birini görebileceğiz.