Arama

Exit (Sony PSP)

Güncelleme: 25 Mart 2007 Gösterim: 2.866 Cevap: 0
MaKaLeLe - avatarı
MaKaLeLe
Ziyaretçi
25 Mart 2007       Mesaj #1
MaKaLeLe - avatarı
Ziyaretçi
Exit

Sponsorlu Bağlantılar
Exit (Sony PSP)

Bazı firmalar vardır ki yaptıkları ya da yayınladıkları yapımların her daim oynanabilir olduğunu bilirsiniz. Arada kazalar olsada bu firmalara oyuncunun güveni tamdır. Yayınladıkları oyunları gözünüz kapalı alırsınız hep. İşte Exit’ta böyle bir firma tarafından yayınlanıyor; Ubisoft. Yapımcısı Taito Corporation çok fazla tanıdık gelmesede 1980’lerden günümüze, X360 ve Wii gibi platformlara dahi oyunlar üreten bir firma. Ubisoft’unda güvenini kazanmış olmalı ki, Exit gibi güzel bir oyunu PSP platformunda bizlerle tanışma fırsatı verdi.

007 James Bond

Exit, konusu olan fakat hikayesi bulunmayan bir yapım. UMD’nizi takıp ilk videoyu izledikten sonra da bu fikriniz değişmiyor. Zira giriş videosu hikayeyi değil, 007 James Bond vari sahneleriyle Mr.Exit’ın kahramanlık sahnelerini gösteriyor. Yapımı biraz tanıdıktan sonra hikayeye de zaten çok fazla ihtiyaç olmadığı, bu bakımdan da hikayenin eksikliğinin hissedildiğini söylemek doğru olmayacaktır. Mr. Exit’i biraz anlatmak gerekirse, kendisine yakışan en güzel cümle kısaca “Kaçış Uzmanı” olacaktır. Karakterimiz tehlikeli durum ve ortamlardan nasıl paçayı kurtarırız sorusuna en iyi çözümleri üretebilen biri.

Yapım temel olarak puzzle-platform tarzında yapılmış. PSP’ye çok yakışan ve bir o kadar da eksikliğini hissettiğim bir tarz platform tabanlı oyunlar. Nedenini bilmiyorum ancak PSP’ye Jazz Jackrabbit, Mario v.s tarzı yapımlar pek çıkmıyor. Bu bakımdan Exit’ı oynarken çok zevk aldığımı ve platform tarzıyla hasret giderdiğimi söyleyebilirim. İlk on bölüm boyunca karakterimizi nasıl gerçek bir kahramana, gerçek bir kaçış uzmanına dönüştürebileceğimizi öğreniyoruz. Amacımız basit; yanan binalardan, depremden hasar görmüş hastanelerden, toprak ve çığ altında kalmış otellerden mahsur kalmış kişilerin hayatlarını kurtarmak ve onlarla birlikte çıkışa ulaşmak.

Ailenizin kurtarıcısı

Yapımda zorluk seviyelerinin çok iyi ayarladığını söyleyebilirim. Başlarda kolayca bulunabilen çözümler, bölüm atladıkça giderek zorlaşmaya başlıyor. Oynadığımız mekanlar bahsi geçen felaketlerden nasibini almış yapıların ortadan kesilmiş halleri olarak düşünülebilir. Sizin baktığınız yönde duvarları olmayan yapıların böylece içinde olup bitenleri görmek ve karakterleri yönetmek mümkün oluyor. Oynanışı tanımlayabilecek en iyi anlatım için barbie evleri diyebiliriz. Zira oradada karakerterleri kumanda için evin yarısı kesiktir. Analog tuş ile mouse’u ekran kenarlarına kaydırınca yapının diğer bölüm ve katlarındaki tehlikeleri ve kurtarılması gereken kişileri de bulabiliyorsunuz. Binanın hangi kat ve konumunda olduğunuzu da Select tuşu ile çıkan mini harita ile görebilmektesiniz.

Oyun boyunca hayatının kurtarılmasını bekleyen dört faklı tipte insan çeşidi bulunuyor. Bunlar çocuklar, yetişkinler, yaşlılar ve yaralılar. Yetişkinler Mr.Exit kadar güçlü ve dinçler ancak onun kadar uzağa sıçrayamıyorlar. Yaşlılar da her ne kadar kuvvetli olsalarda (bu panik anındaki adrenalinden kaynaklanıyor olsa gerek) yetişkinler kadar aktif olamıyorlar.

exit18pe
exit25pe

Çocuklar uzağa zıplayamıyor, yüksek seviyelerden yardımınız olmadan inip çıkamıyorlar. En büyük yükümlülüğü ise yaralılar getiriyor. Kendi başlarına yürüyemiyor, merdiven inip çıkamıyorlar. Bu bakımdan en büyük zaman kaybına yaralılar neden oluyor. Zaman kaybı demişken... Her level’ı belli bir süre içerisinde tamamlamanız gerekiyor. Eğer süreyi aşarsanız otomatik olarak bölümü kaybetmiş sayılıyorsunuz. Kurtarılmayı bekleyen insanlarda bir miktar yapay zeka eksikliği de gözlerden kaçmıyor. Ancak sizin emriniz üzerine hareket edebilmek gibi bir durum söz konusu. Asansöre bindirdiğinizde düğmeye basmayı akıl edememeleri ya da ateşin içine atla tarzı komutu yerine getirmeleri gibi tuhaf durumlar söz konusu olabiliyor. Bu da onlara çok daha titiz ve dikkatli davranmanız gerektiği anlamına geliyor.

Yüksek oynanabilirlik

Yapımda ilk on bölümü eğitim olmak üzere toplam yüz adet level bulunmakta. Bunların büyük bir kısmı istenilen zamanda bitirilebilirken, kalan kısmı ancak ondan önce gelen görevler tamamlandığı taktirde oynanabilir hale geliyorlar. Görevler boyunca yükseklikleri inip çıkabilmek için kutular itecek, merdivenleri kullanacak, ipler sarkıtıp alt kata inmeyi deneyecek, küçük ve dar kısımlardan geçmeye çalışacak, yangın söndürecek, çıkışları açmaya çalışacaksınız. Ve tüm bunları bölüm başında verilmiş sınırlı sayıdaki aracı (yangın söndürme tüpü gibi) doğru yerde kullanarak arkanızda hiç bir kişi bırakmadan sizinle birlikte çıkışa ulaştırmaya çalışacaksınız. Exit sizi hayli uzun süre meşgul edecek ve eğlenceli saatler geçirmenizi sağlayacak. Kendi içinde gelen 100 adet bölümü bitirmek dahi yaklaşık 10 saatinizi alacağını söyleyebilirim. Ancak yapımcı firma sizi bu kadarla da bırakmıyor. İnternetten indirebileceğiniz yeni bölümler ile 10 ana seviye altında toplam 100 adet daha oynanabilir bölüm sizleri bekliyor. Oynanabilirlik ve oyun süresi açısından fazlasıyla tatmin edici bir yapım olduğu tartışılmaz.

Exit grafikleri ile de dikkatleri üzerine çekmeyi başarıyor. Kendine has çizgi roman vari ortam ve karakter grafikleri, 007’yi çağırıştıran animasyon ve bölüm sonu finalleri ile gergin atmosferin sevimli bir hal alması sağlanmış. Zira yapım sizi germekten çok eğlendirmek üzerinde durduğu aşikar. Gizli ajan kıvamlı müzikleri ile ortamda heyecan yaratan Exit, seslerde genel başarısını yakalayamıyor. Kendini tekrar eden karakter sesleri bir süre sonra sıkıcı olabiliyor. Kurtarmaya çalıştığınız kişinin karnının aç olduğunu ya da eve gitmek istediğini söylemesi size pek bir fayda sağlamıyor. Ufak tefek eksikleri olsa da Exit ile uzun saatler boyunca ilgileneceğiniz bir gerçek. Fazla yormadan kafa çalıştıran puzzle’ları, kendine has grafik ve animasyonları ile Exit oynanmaya değer bir yapım. Özellikle puzzle ve platform seven oyuncular kendilerini cennette bulmuş hissedecekler


Benzer Konular

14 Kasım 2012 / DrAm3vLH Oyunlar
24 Ağustos 2007 / MaKaLeLe Oyunlar
21 Şubat 2007 / MaKaLeLe Oyunlar
2 Mart 2007 / MaKaLeLe Oyunlar
6 Eylül 2012 / RuffRyders Arşive Kaldırılan Konular