
Ziyaretçi
FRP (Fantasy Role Playing) Nedir?
FRP, yani Fantasy Role Playing, sadece bir doğaçlama tiyatrodur. Ancak sahneye çıkmak veya senaryoya uymak gibi dertler yoktur, onun yerine arkadaşlarla oturup, konuşarak eğlenilir. Yani bir baska deyişle geyik olayinin geldigi son nokta FRP’ dir. Istenilen karakter ve ortami katılımcı belirler. Bir çok insan bunu bilgisayar veya masaüstü oyunlariyla karistirir ancak gerçekte oyuncularin kendilerine yarattiklari sinirsiz, yeni bir dünyadir FRP. Belirlenmis bir senaryo akışı yoktur, çünkü oyuncular, olayin ne olacagina karar verirler.
Bu oyun, bir çok insanin hayatlarinda en çok vakit ayirdigi sey haline gelmis bir olay. Insanlarin artik zevk almak için yaptiklari seyleri düsününce bunun basit görünmesi oldukça olagan ama aslinda olayi bir kere kavrayinca insani tamamen kontrol altina alan bir eglence. Yasayamayacaginiz ya da yasamayacaginiz imkansiz olaylari yasayabilirsiniz. O yüzden de bu oyunun amacini sinirlarda zevki hissetmek ve heyecani tehlikeye girmeden yasamak olarak özetleyebiliriz. Bunu yapmak için hayal gücünü ve fantastik olaylari yadirgamamak gerekiyor. Yani "Bu imkansiz" veya "Böyle sey olmaz" gibi reaksiyonlar kesinlikle yasak. Böyle seyler yalnizca oyunun havasini bozar ve zevk almanizi engeller. Yani oyunun oynandigi (senaryonun geçtigi - bilgisayar oyunlarında olduğu gibi) ortamda olan biten seyler tamamen oranin mantigina göre sekillendirilmis dünyevi mantikla çözülemeyecek olaylardan olusmustur. Mesela oyunun geçtigi mekanda insanlar veya diger canlilar büyü yapabilir... Oyunun oynandigi mekan sorgulanamaz ve yadirganamaz. Bu %100 zevkin birinci sartidir.
Bu oyunun sonu yok!
Genellikle ilk baslayan kisiler oyunun amacini veya sonucunu çok merak ederler ve aldiklari cevabi yadirgarlar. Oyunun spesifik bir sonu yok, yani oyun oyuncular istemedigi sürece bitmez, çünkü oyunun amaci aynen gerçek hayattaki gibi yasamak. Ama oyunun amaci hayatta kalmak da değil. Çünkü iyiligin temsilcisi bir sövalyenin (Paladin) tehlike aninda kendi hayatini gerekirse arkadaslari için feda etmesinden daha dogal bir sey olmaz. Tabi bir hirsiz da ayni sekilde arkadaslarini satar.
Ders 1
Roller: Simdi basitçe rolleri inceleyelim:
Dungeon Master: Bu oyundaki bir nevi tanri rolünü üstlenen kişi. Hakem de denilebilir. Bu kisi senaryoyu yazar, dünyayi ve dünyadaki mantigi yaratir. Kısaca, DM ne derse o olur!
Player Character: Bu karakter DM'den sonra gelir, PC=oyuncu.
Party: (Grup) Basit bir sekilde birlikte oynayan PC'lerin hepsi.
Non - Player Character: NPC'ler DM'nin oyun sirasinda kendi kendine yönettigi (canlandirdigi) oyuncular. PC'lerin DM versiyonu yani. Bunlar grupla beraber veya gruba karsi savasabilir. Buna tamamen DM karar verir.
Monsters: Canavarlar, mitoloji ve hayal gücünün ürünleri yaratiklarla gerçek dünyadaki vahsi/evcil hayvanlarin toplamindan olusan bir grup. Genellikle iyiye karsi savasirlar. DM tarafindan hareketleri yönetilir. PC'ler buna karisamaz veya itiraz etmez.
Sponsorlu Bağlantılar
Bu oyun, bir çok insanin hayatlarinda en çok vakit ayirdigi sey haline gelmis bir olay. Insanlarin artik zevk almak için yaptiklari seyleri düsününce bunun basit görünmesi oldukça olagan ama aslinda olayi bir kere kavrayinca insani tamamen kontrol altina alan bir eglence. Yasayamayacaginiz ya da yasamayacaginiz imkansiz olaylari yasayabilirsiniz. O yüzden de bu oyunun amacini sinirlarda zevki hissetmek ve heyecani tehlikeye girmeden yasamak olarak özetleyebiliriz. Bunu yapmak için hayal gücünü ve fantastik olaylari yadirgamamak gerekiyor. Yani "Bu imkansiz" veya "Böyle sey olmaz" gibi reaksiyonlar kesinlikle yasak. Böyle seyler yalnizca oyunun havasini bozar ve zevk almanizi engeller. Yani oyunun oynandigi (senaryonun geçtigi - bilgisayar oyunlarında olduğu gibi) ortamda olan biten seyler tamamen oranin mantigina göre sekillendirilmis dünyevi mantikla çözülemeyecek olaylardan olusmustur. Mesela oyunun geçtigi mekanda insanlar veya diger canlilar büyü yapabilir... Oyunun oynandigi mekan sorgulanamaz ve yadirganamaz. Bu %100 zevkin birinci sartidir.
Bu oyunun sonu yok!
Genellikle ilk baslayan kisiler oyunun amacini veya sonucunu çok merak ederler ve aldiklari cevabi yadirgarlar. Oyunun spesifik bir sonu yok, yani oyun oyuncular istemedigi sürece bitmez, çünkü oyunun amaci aynen gerçek hayattaki gibi yasamak. Ama oyunun amaci hayatta kalmak da değil. Çünkü iyiligin temsilcisi bir sövalyenin (Paladin) tehlike aninda kendi hayatini gerekirse arkadaslari için feda etmesinden daha dogal bir sey olmaz. Tabi bir hirsiz da ayni sekilde arkadaslarini satar.
Ders 1
Roller: Simdi basitçe rolleri inceleyelim:
Dungeon Master: Bu oyundaki bir nevi tanri rolünü üstlenen kişi. Hakem de denilebilir. Bu kisi senaryoyu yazar, dünyayi ve dünyadaki mantigi yaratir. Kısaca, DM ne derse o olur!
Player Character: Bu karakter DM'den sonra gelir, PC=oyuncu.
Party: (Grup) Basit bir sekilde birlikte oynayan PC'lerin hepsi.
Non - Player Character: NPC'ler DM'nin oyun sirasinda kendi kendine yönettigi (canlandirdigi) oyuncular. PC'lerin DM versiyonu yani. Bunlar grupla beraber veya gruba karsi savasabilir. Buna tamamen DM karar verir.
Monsters: Canavarlar, mitoloji ve hayal gücünün ürünleri yaratiklarla gerçek dünyadaki vahsi/evcil hayvanlarin toplamindan olusan bir grup. Genellikle iyiye karsi savasirlar. DM tarafindan hareketleri yönetilir. PC'ler buna karisamaz veya itiraz etmez.
Kaynak : frpnet.net
Son düzenleyen Blue Blood; 27 Ocak 2006 19:37