Infamous 2 (PS3)
MsXLabs.org
Geliştirici firma Sucker Punch'ın iletişim müdürü Ken Schramm, eu.playstation.com'da Cole'un yeni, yüksek voltajlı macerasının PlayStation 3'te nasıl şekillendiğini anlatıyor.
inFamous 2 ve ilk oyun arasındaki en büyük farklar nelerdir?
inFamous'un elektrikli süper kahramanı Cole MacGrath olarak oynuyorsunuz. inFamous'ı Cole'un acemiliğini yeni attığı bir öykü olarak düşündüğünüzde, inFamous 2'de güçleri daha da gelişerek her zaman hayal ettiği süper kahraman halini alıyor.
Oyunun başında Cole'un ezeli düşmanı Canavar'a karşı savaşıyorsunuz. Cole'a tam anlamıyla haddini bildiriyor, bu yüzden Cole, toparlanmak, gücünü toplamak ve bu herife haddini bildirmek için New Marais'e çekilmek zorunda kalıyor. Yol üstünde New Marais'te yaşanan birçok olaya karışıyor. Şehrin kendine has bir yaşamı ve pek çok hikayesi var.
Oyun Empire City'de, Canavar ve Cole'un destansı yüzleşmesiyle başlıyor, ardından macerayı bir anda New Marais'e taşıyoruz. Pek çok açıdan New Orleans'tan esinlenilmiş bir şehir ve bu da Empire City'den çok farklı bir manzara ve atmosfer anlamına geliyor.
Bataklık bölgelerinden, sel basmış bölgelere ve köhne mahallelere kadar her şey mevcut. Bu da Cole'un yapabileceği çok çeşitli şeyler olduğu anlamına geliyor, tabiri caizse şehir sadece bir beton yığını değil.
Bu çok ilginç bir oyun hissi yaratıyor ve bununla birlikte çok çarpıcı bir kültürel yoğunluk sunuyor. Oyun müziklerinde de durum aynı, hip hoptan tutun da blues'a kadar her şey mevcut. Şehirde tüm bu kültürlerin birbirine karıştığını hissedebiliyorsunuz. Gerçekten çok zengin bir karışım.
Bize Cole'un güçleri hakkında neler anlatabilirsiniz?
nFamous 2 demek elektrikli süper güçler demek ve böyle elektrikli bir yapıya sahip olan Cole şehrin her yerindeki enerjiden faydalanabiliyor. Bir trafik konisinden bir arabaya kadar her şeyi kaldırıp düşmana fırlatabilmenizi sağlayan Kinetik Darbe gibi yeni güçler var. Cole ayrıca ışık hızına da çıkabiliyor. Bundan başka, önceki oyundan kalma favori saldırılar da var, mesela çevredeki her şeyi elektriğe tutan bir yıldırın fırtınası çağırmak gibi.
Bize Karma sistemi hakkında biraz daha bilgi verebilir misiniz?
inFamous 2'de ahlakın büyük bir rolü var. Yaptığınız her seçimin hayatınıza bir şekilde etkisi oluyor. inFamous'a kıyasla oynayışınızı çok daha karmaşık şekilde etkiliyor.
Seçimlerinizi biraz daha zorlaştırabilecek iki yeni karakterimiz var. Kuo, Canavar'ı alt etmek için Cole ile birlikte çalışan bir Ulusal Güvenlik ajanı ve Nix, sizi vicdanınızı bir kenara bırakmaya zorlayan çıkarcı bir New Marais yerlisi.
Oyunun birçok aşamasında, tabiri caizse, yol ayrımlarıyla karşı karşıya kalıyorsunuz ve seçtiğiniz yol ile gelişecek olayların sonuçlarına katlanmak zorunda kalıyorsunuz. Yine de geri dönmek için hiçbir zaman geç değildir ve telafi şansını kaçırdığınız taktirde moral bozukluğu kaçınılmaz olur.
Görsel açıdan oyun çok çarpıcı. Bunun üzerine özellikle mi düştünüz?
inFamous'ta gerçekleştirdiğimiz her şeyi bir üst seviyeye taşımak istedik ve şimdi daha da iyi bir PlayStation 3 anlayışına sahip olduğumuz için görsel yönü geliştirmek daha da kolaylaştı. Aynı anda ekranda yer alan karakterin ve tam etkileşimli nesnelerin sayısı da dikkatinizi çekecektir. Ayrıca yıldızlarımızın animasyonları için kullandığımız hareket yakalama teknolojisini oldukça beğeneceğinizden eminim.
Sizce inFamous 2'nin hangi kısımları ilk oyunun hayranlarını şaşkınlığa düşürecek?
Oyunun başlangıç vuruşunu yaptığı anı görene kadar bekleyin! O kadar...
MsXLabs.org
Sponsorlu Bağlantılar
Sucker Punch'tan Ken Schramm ile yapılan bu özel röportaj ile, PS3'e özel olarak geliştirilen inFamous 2'nin nasıl olacağını öğrenin..İhtiyatlı süper kahraman Cole MacGrath, inFamous 2'nin kültür kenti New Marais'e taşınmasıyla birlikte yeniden ilgi odağı oluyor. Empire City'nin yıkımından sorumlu tutulan Cole, potansiyelini tam olarak kavramak ve yaptığı hataları düzeltmek üzere ABD'nin için için yanan Güney Doğu bölgelerine çekiliyor.
Geliştirici firma Sucker Punch'ın iletişim müdürü Ken Schramm, eu.playstation.com'da Cole'un yeni, yüksek voltajlı macerasının PlayStation 3'te nasıl şekillendiğini anlatıyor.
inFamous 2 ve ilk oyun arasındaki en büyük farklar nelerdir?
inFamous'un elektrikli süper kahramanı Cole MacGrath olarak oynuyorsunuz. inFamous'ı Cole'un acemiliğini yeni attığı bir öykü olarak düşündüğünüzde, inFamous 2'de güçleri daha da gelişerek her zaman hayal ettiği süper kahraman halini alıyor.
Oyunun başında Cole'un ezeli düşmanı Canavar'a karşı savaşıyorsunuz. Cole'a tam anlamıyla haddini bildiriyor, bu yüzden Cole, toparlanmak, gücünü toplamak ve bu herife haddini bildirmek için New Marais'e çekilmek zorunda kalıyor. Yol üstünde New Marais'te yaşanan birçok olaya karışıyor. Şehrin kendine has bir yaşamı ve pek çok hikayesi var.
Oyun Empire City'de, Canavar ve Cole'un destansı yüzleşmesiyle başlıyor, ardından macerayı bir anda New Marais'e taşıyoruz. Pek çok açıdan New Orleans'tan esinlenilmiş bir şehir ve bu da Empire City'den çok farklı bir manzara ve atmosfer anlamına geliyor.
Bataklık bölgelerinden, sel basmış bölgelere ve köhne mahallelere kadar her şey mevcut. Bu da Cole'un yapabileceği çok çeşitli şeyler olduğu anlamına geliyor, tabiri caizse şehir sadece bir beton yığını değil.
Bu çok ilginç bir oyun hissi yaratıyor ve bununla birlikte çok çarpıcı bir kültürel yoğunluk sunuyor. Oyun müziklerinde de durum aynı, hip hoptan tutun da blues'a kadar her şey mevcut. Şehirde tüm bu kültürlerin birbirine karıştığını hissedebiliyorsunuz. Gerçekten çok zengin bir karışım.
Bize Cole'un güçleri hakkında neler anlatabilirsiniz?
nFamous 2 demek elektrikli süper güçler demek ve böyle elektrikli bir yapıya sahip olan Cole şehrin her yerindeki enerjiden faydalanabiliyor. Bir trafik konisinden bir arabaya kadar her şeyi kaldırıp düşmana fırlatabilmenizi sağlayan Kinetik Darbe gibi yeni güçler var. Cole ayrıca ışık hızına da çıkabiliyor. Bundan başka, önceki oyundan kalma favori saldırılar da var, mesela çevredeki her şeyi elektriğe tutan bir yıldırın fırtınası çağırmak gibi.
Bize Karma sistemi hakkında biraz daha bilgi verebilir misiniz?
inFamous 2'de ahlakın büyük bir rolü var. Yaptığınız her seçimin hayatınıza bir şekilde etkisi oluyor. inFamous'a kıyasla oynayışınızı çok daha karmaşık şekilde etkiliyor.
Seçimlerinizi biraz daha zorlaştırabilecek iki yeni karakterimiz var. Kuo, Canavar'ı alt etmek için Cole ile birlikte çalışan bir Ulusal Güvenlik ajanı ve Nix, sizi vicdanınızı bir kenara bırakmaya zorlayan çıkarcı bir New Marais yerlisi.
Oyunun birçok aşamasında, tabiri caizse, yol ayrımlarıyla karşı karşıya kalıyorsunuz ve seçtiğiniz yol ile gelişecek olayların sonuçlarına katlanmak zorunda kalıyorsunuz. Yine de geri dönmek için hiçbir zaman geç değildir ve telafi şansını kaçırdığınız taktirde moral bozukluğu kaçınılmaz olur.
Görsel açıdan oyun çok çarpıcı. Bunun üzerine özellikle mi düştünüz?
inFamous'ta gerçekleştirdiğimiz her şeyi bir üst seviyeye taşımak istedik ve şimdi daha da iyi bir PlayStation 3 anlayışına sahip olduğumuz için görsel yönü geliştirmek daha da kolaylaştı. Aynı anda ekranda yer alan karakterin ve tam etkileşimli nesnelerin sayısı da dikkatinizi çekecektir. Ayrıca yıldızlarımızın animasyonları için kullandığımız hareket yakalama teknolojisini oldukça beğeneceğinizden eminim.
Sizce inFamous 2'nin hangi kısımları ilk oyunun hayranlarını şaşkınlığa düşürecek?
Oyunun başlangıç vuruşunu yaptığı anı görene kadar bekleyin! O kadar...
Gerçekçi ol imkansızı iste...