Arama

Vasiliy Kandinsky

Güncelleme: 13 Temmuz 2012 Gösterim: 19.638 Cevap: 3
KisukE UraharA - avatarı
KisukE UraharA
VIP !..............!
14 Kasım 2006       Mesaj #1
KisukE UraharA - avatarı
VIP !..............!
Vasiliy Kandinskiy

Sponsorlu Bağlantılar
Vasiliy Kandinskiy (4 Aralık 1866 – 13 Aralık1944) Rusya doğumlu Fransız ressam ve sanat kuramcısı. Sanatsal ve kültürel ortamın oldukça ateşli olduğu 20. yy.da, ilk kıvılcımları parlatanların başında Kandinskiy gelir. Teorileri ve uygulamalarıyla etkin rol oynayan önemli bir kuramcı ve ressam olmuştur.

Kandinskiy 1866'da Moskova'da doğdu. 1886 yılında Moskova Üniversitesi’nde hukuk ve ekonomi okumaya başladı. Üç yıl sonra Vologda’ya düzenlenen etnografik bir geziye katıldı, ardından Rus Halk Sanatı üzerine bir makale yazdı. Bu deneyimin Kandinsky’yi ne kadar etkilediği, Song of Volga , Couple Riding, Colorful Life adlı ilk dönem resimlerinde rahatlıkla fark edilir. Bu resimler, kompozisyon koyu üzerine açık ve ışıklı formlar ile kurgulanmıştır. St. Petersburg ve Paris’e seyahat eden Kandinsky, 1896 senesinde hukuk alanında ki kariyerini terk edip ressam olmaya karar verdi. İyi Almanca bildiği için ve eski Rus milliyetçilerinin çoğunlukla yaşadığı Münih'e taşındı. 1900 ve 1908 yılları arasında Moskova Sanatçılar Birliği beraberinde sergiler düzenledi. Diğer yandan Münih sanat ortamına girdi ve sergilerde ismi görünmeye başladı. Yerel sanat okullarında çalışmalar yaptıktan sonra Phalanx sanatçılar grubunu kurdu. Her yönden yetenekli bir sanatçıydı ve öncelerinde öğrencisi olduğu Phalanx grubunun daha sonra öğretmeni oldu. Fransız filozof Charles Fourier ‘nin (1772–1837), yarattığı ütopik toplumu için kullandığı bir kavram olan Phalanx kelimesi, 1901 yılında Kandinski ve arkadaşları tarafından, sanatçıların sergi açabilme olanaklarını genişletmeyi amaçlayan sanatçı grubuna verilmiş bir isim olarak sanat tarihindeki yerini aldı. Oluşum, 1904 senesine kadar Münih sanat ortamında aktif olarak rol oynamıştır.

10 yıl beraber yaşadığı Gabriele Münter o dönemde devlet okullarına kadınların alınmaması nedeniyle erkek ve kadınlara eşit davranılan Phalanx okuluna katılmıştı. Kandinskiy ile Phalanx'da tanıştı ve öğrencisi oldu. Bunu birliktelikleri ve yaşadıkları aşk izledi.

1904'de Kandinskiy ve Münter 4 yıl sürecek olan Venedik, Tunus, Hollanda, Fransa ve Rusya gezilerine başladılar. Gezileri boyunca Van Gogh, Gauguin ve Monet gibi empresyonisterin sanat yaklaşımları konusunda incelemelerde bulundular. 1908'de tekrar Münih'e dönerek yerleştiler.

Kandinsky 1909 yıllarında ünlü emprovizasyonlarına başladı. 1911'de Kandinskiy, Münter ve diğer arkadaşları ile Münih'deki geleneksel sanatçılar derneğini ile bağlantılarını kopartarak Der Blaue Reiter (Mavi Binici) akımını oluşturdu. İki kısa yıldan sonra bu yeni grup Kandinskiy'nin önderliğinde Matisse, Picasso, Delauney ve Klee gibi zamanın önemli yaratıcılarını etrafında toplamıştı bile. Der Blaue Reiter yeni dönem için müzik, tiyatro ve bilimsel alanları da kapsayarak soyut resim, gerçekçilik akımları, primitive sanatlar ve çocuksu çizimler için adeta bir yön gösterici işlevindeydi. Böylece Münih dünyada önemli bir sanat merkezi haline geldi.

Kandinskiy yaklaşımını 1912 yayımlanan Sanatta Zihinsellik Üzerine adlı kitapta geliştirdi. Kandinskiy için sanat, manevi değerlerin betimlenmesidir. Her sanat dalı dışsal yapısı itibariyle birbirinden ayrılsa da buluştukları ortak nokta, insan ruhunu arıtıp, harekete geçirebilecek iç amaç için çaba vermeleridir.

1914'de savaş başladığında Kandinskiy Rusya'ya geri döndü, ve Nina Andrevskaya ile evlendi. Gabriele Münter Münih'de kaldı.

1920 yılında, Sanatsal Kültür Enstitüsü adlı kurum için, süprematizm, Vladimir Tatlin’in (1885-1953) ‘Malzemelerin Kültürü’, konstrüktivizm ve kendi teorilerini içeren pedagojik bir program hazırlamak için görevlendirildi. Bauhaus bünyesindeki öğretim kadrosuna dahil olacağı tarih olan 1922 senesine kadar bu çalışmanın yürürlüğe konmasını bekledi. 1921 yılında RAKHN’de (Rusya Estetik Akademisi) aktif olarak görev aldı. Bir sene sonra Almanya’ya gitti ve Nazilerin 1933 yılında kapatacağı Bauhaus Okulu’nda eğitmen olarak görev aldı. 1922’de Berlin’de gerçekleştirilen ilk Rus Sanat Sergisi, Erste Russische Kunstausstellung’a katıldı. 1924’te Feininger, Javlenski ve Klee ile birlikte Mavi Dörtlü’yü (Blaue Vier) kurdular. 1933'de Hitler kapatana kadar Bauhaus'da hocalık yaptı.
1933'de Paris'e yerleşti. 1939'da Fransız vatandaşlığına geçti. Fransa'da pek çok önemli eser yaptı. Kandinskiy 1944'de Paris'de yaşamını yitirdi.

k256 400
1917

k255 400
1915

BEĞEN Paylaş Paylaş
Bu mesajı 2 üye beğendi.
Son düzenleyen Mira; 13 Temmuz 2012 11:42 Sebep: Düzenlendi.
Biyografi Konusu: Vasiliy Kandinsky nereli hayatı kimdir.
Gerçekçi ol imkansızı iste...
ThinkerBeLL - avatarı
ThinkerBeLL
VIP VIP Üye
22 Haziran 2009       Mesaj #2
ThinkerBeLL - avatarı
VIP VIP Üye
Wassily KANDINSKY (1866-1944)
MsXLabs.org & Temel Britannica
Sponsorlu Bağlantılar

Soyut resmin öncülerinden Rus asıllı Wassily Kandinsky 20. yüzyılın en ünlü ressamlarındandır. Moskova'da doğan Kandinsky hukuk ve ikti­sat öğrenimi gördü. Köylü hukukuna ilişkin çalışmaları sırasında Rus halk sanatlarına ilgi duydu. 1896'da resim çalışmak için Münih'e gitti. Bu sırada eski Rusya ve ortaçağ Al­manya'sını konu alan hayal ürünü resimler yapıyor, durmadan yeni teknikler deniyordu. Yaptığı manzara resimlerinde fırça yerine palet bıçağıyla çalışmayı denedi. Kandinsky, İtalya ve Fransa'daki sanat yapıtlarını incele­mek için uzun gezilere çıktı. Bu dönemde özellikle Matisse'den etkilendi. Renkleri öz­gürce kullanan Kandinsky, nesnelerin biçim­lerini dilediği gibi bozuyordu. Bu ilk dönem resimlerinde Dışavurumculuk'un etkisi çok belirgindir.
Kandinsky'nin resimlerinde, önceleri hay­van figürleri gibi nesneleri bulmak mümkün­ken, nesnelerin resmin güzelliğini bozduğu savıyla, sonraki resimleri giderek soyutlaştı. Sanatçı soyut resmin ne olduğunun sözcükler­le açıklanamayacağını öne sürüyordu. Ona göre soyut resim, renk ve lekeler aracılığıyla dil, eğitim ve kültür farkları engelini yıkan, her çeşit insanın sevebileceği bir sanattı. Renklerin dilini bulmaya çalışan Kandinsky, rengin psikolojik ve fiziksel etkisini araştırı­yordu. Acı sarı bir süre gözü yakardı; mavi ise ferahlatıcı ve dinlendiriciydi.
Resimden başka grafik, müzik, şiir, eleştiri ve tiyatroya da ilgi duyan Kandinsky, 1912'de kendi gibi soyut resim yapan Franz Marc'la Der Blaue Reiter (Mavi Atlı) adını taşıyan almanak olarak nitelendirdiği bir derleme yayımladı. Amacı sanat alanındaki değişik eğilimleri yansıtmaktı. Bu almanakta müzikle ilgili yazılar, çocuk resimleri de içinde olmak üzere 100'ün üstünde resim. Afrika ahşap oymaları, Alaska dokumaları, Rus halk mo­tifleri, Bavyera boyalı camları, Alman gotik heykelleri. El Greco, Cezanne, Henri Rous­seau ve Picasso'nun resimleri ve çok sayıda sanatçının makaleleri yer aldı. Almanak ken­di türünde bir ilk yapıttı. "Yüksek" olarak nitelendirilen klasik sanata karşı bir seçenek oluşturuyordu. Almanaktaki makalelerde il­kel resim ile modern resmin ortak yanları, sanatların birbiriyle ilişkisi ve ortak özellikleri öne çıkarılıyor, sanat dallarının birbirinden kopuk olmasına, sanatın ilkel sanat, halk sanatı gibi ayrı gruplara bölünmesine karşı çıkılıyordu.
Kandinsky resmi görsel bir müzik olarak tanımlıyordu. Resim de müzik gibi sanatçının duyduğu bir iç gereklilikten, iç dünyasının yansıması olarak doğuyordu. Besteci Arnold Schönberg'in Kandinsky'nin resim kuramını geliştirmesinde büyük etkisi oldu. Kandinsky' nin aydınlık bir fon üzerinde yüzen rengâ­renk geometrik şekilleri insana bir hafiflik duygusu veriyordu. Çizginin, desenleri çerçevelemekte kullanılmadığı bu resimlerde renk­ler de çizgiler de alabildiğine özgürdü. Paris Modern Sanat Müzesi'ndeki Sarı-Kırmızı-Mavi, Guggenheim Müzesi'ndeki Siyah Çiz­giler soyut resmin en güzel örneklerindendir.
I. Dünya Savaşı başlayınca Almanya'dan ayrılan Kandinsky İsviçre ve İsveç'e gittikten sonra 1917'de Rusya'ya döndü. SSCB'de bir süre sanat okullarının modernleştirilmesi ve yeni müzelerin kurulması için çalıştı. Renk ve desenlerle ilgili görüşleri SSCB'de, Toplumcu Gerçekçilik'ten yana çevrelerin tepkisine ne­den oldu. 1921'de bir daha geri dönmemek üzere SSCB'den ayrıldı.
1922'de Weimar'daki ünlü tasarım okulu Bauhaus'ta desen ve şeklin özellikleri üzerine temel dersler vermeye başladı. Resim sanatı­na müzik paralelinde kuramlar getirmeye, şekillerle renklerin karışımından oluşan titre­şimlerin anlamını açıklamaya çalıştı. 1933'te Naziler Bauhaus'u kapatınca Paris'e yerleşti; 1939'da Fransız uyruğuna geçti. Geometrik desenlerin giderek çarpıcı işaretlere dönüştü­ğü son dönem resimlerinde Rus halk motifle­rini çağrıştıran bezeme öğelerine de rastlanır. Bu resimlerde çizginin bağımsız, kendine özgü bir canlılığı ve çarpıcılığı vardır.

BEĞEN Paylaş Paylaş
Bu mesajı 1 üye beğendi.
Tanrı varsa eğer, ruhumu kutsasın... Ruhum varsa eğer!
buz perisi - avatarı
buz perisi
VIP Lethe
13 Temmuz 2012       Mesaj #3
buz perisi - avatarı
VIP Lethe
Vasiliy Kandinsky (1866 Moskova-1944 Nevilly-sur-Seine)
MsXLabs.org & MORPA Genel Kültür Ansiklopedisi

Rus ressamı. Soyut resmin kurucularındandır. Hukuk öğrenimini yarıda bırakarak, Münih'te resim öğrenimi gördü (1896). "Neue Künstlervereinigung" (Yeni Sanatçılar Birliği, 1901) ve "Blaue Reiter" (Mavi Sürücü, 1911) adlı iki grup kurdu. Oluşturduğu bu gruplar, modern resim sanatının gelişmesine önemli katkılarda bulundu. Devrim öncesinde ülkesine döndü, Resim Kültürü Müzesi müdürlüğü (1919) yaptı; Bilimler ve Sanatlar Akademisi'nin kurulması çalışmalarına katıldı. Daha sonra yeniden Avrupa'ya giden Kandinski, ünlü Alman tasarım okulu Bauhaus'ta öğretmenlik yaptı (1922-1933). Resimlerinde, nesnelerden çok duyguları ve düşünceleri yansıttı. Parlak renkler ve keskin hatlı, özgür biçimler kullandı. Öznel yorumculuğu ve non-figüratif sanatı savunan Kandinski, modern resim sanatı üzerine etkili oldu.
BEĞEN Paylaş Paylaş
Bu mesajı 1 üye beğendi.
In science we trust.
Selin Özkan - avatarı
Selin Özkan
Ziyaretçi
13 Temmuz 2012       Mesaj #4
Selin Özkan - avatarı
Ziyaretçi
Vasiliy Kandinsky
MsXLabs.org

Wassily Kandinsky 1866 yılında Moskova’da doğar. Hukuk, ekonomi ve etnografya üzerine eğitim alır. Resim sanatında soyutlamayla ilk kez Moskova’da hukuk öğrencisiyken tanışmıştır. Monet’nin “Saman Yığınları” serisini bir sergide görme fırsatını bulan Kandinsky, ilk etapta konusunun ne olduğunu anlayamadığı bu resimlerden oldukça etkilenmiş, saman yığınları serisi tüm ayrıntılarıyla sanatçının hafızasına kazınmıştır. Aslında bu sergiyle birlikte Kandinsky bir keşif de yapmıştır; bu keşif tanınabilir formlara sahip olmayan resimlerin de güzel görünebileceğinin keşfidir. Kandinsky'nin sanata olan merakı onu 30 yaşına geldiğinde hukuk çalışmalarını bir kenara bırakmaya sevk eder. Sanat eserlerinin röprodüksiyonlarının yapıldığı bir mağazada müdürlük yapmaya başlar. Resim konusuna daha çok eğilmeye karar verir ve ressamlık kariyerine başlamak üzere eşi Anya ile Münih’e yerleşir.


Münih o yıllarda ressamları kendine çeken bir şehir olma özelliğine sahiptir. Katolik kilisesinin ve Bavyera monarşisinin himayesi neticesinde görsel sanatlar Münih’te yüzyıllardan beri önemli bir yer tutmuştur. Şehirde ünlü enstitüler, ressamlar için atölyeler ve sergiler için uygun mekânlar vardır. Londra’daki Kristal Saray’ın bir benzeri olan Glaspalast, dört yılda bir düzenlenen uluslararası sergiler için popüler bir toplantı yeri niteliği taşımaktadır. Kandinsky Münih’e geldiğinde Empresyonist ve Sembolist nitelikli yapıtlar bir grup önderliğinde izleyiciyle buluşmaya başlamıştır. Bu grup aynı zamanda geometrik nitelikli olan Jugendstil’in gelişmesinde de büyük rol oynar. Kandinsky, bu grubun kurucularından olan ressam Franz von Stuck’den resim dersleri alır. Bu dönemde çeşitli ressam ve müzisyenle tanışma fırsatı bulan sanatçı, 1901 yılında Phalanx Grubunu kurar ve grubun başkanı olur. Grup çeşitli sergiler organize eder. Bunlardan birincisi Kandinsky’nin yaptığı Jugendstili’nde bir posterle ilan edilir. Posterde iki asker giderek büyüyen öncü güçler olarak geleneksel sanata karşı mızraklarıyla karşı koyarken betimlenmişlerdir. Kandinsky yaptığı bu posterle Münih’in öncü sanat dünyasına adımını atmış olur.


Kandinsky’nin öncü sanat görüşünde anahtar kelime “içsel gereklilik”tir. Sanat içsel gereklilikten doğmalı ve büyümelidir; dış izlenimlerin rehberliğiyle değil. Sanatçının “iç sesi”, sanatın esasları konusunda karar veren merci olmalıdır. Kandinsky’ye göre sanatın tinsel(ruhani) bir rolü vardır. 1911 tarihli “Sanatta Tinsel Olan Üzerine” adlı kuramsal çalışmasında toplumda materyalist düşünce tarzının başat, insanlığın tinsel potansiyelinin ise tehdit altında olduğunu dile getirir. Kandinsky bu dönemde öncü sanatçılardan bir olan Franz Marc ile birlikte bir yıllık çıkarma hazırlığındadır. Yıllıkta yer alacak makaleler ressamlar ve müzisyenler tarafından yazılacak, halk sanatı, Asya ve Afrika sanatı, çocuk resimleri ve etnografik buluntuların röprodüksiyonları bu makalelere eşlik edecek, ayrıca Van Gogh, Cézanne ve Rousseau’ya ait illüstrasyonlar da bu yıllık içinde yer alacaktır. Yıllık 1912’de “Der Blaue Reiter(Mavi Binici) Yıllığı” adıyla yayımlanı Kandinsky, Der Blaue Reiter başlığının Franz Marc ve kendisinin mavi rengi, ayrıca Marc’ın atları kendisinin ise binicileri sevmelerinden dolayı konduğunu açıklar. Mavi renk ayrıca tinsel olanı simgelemektedir. Derginin çıkmasındaki amaç, sanatta yeni bir dil(tinsel dil) kullanarak çeşitli kültürel kaynakları bir araya getirip geleneksel anlatımın o günkü limitlerini zorlamaktır. Blaue Reiter Yıllığı’nın editörlüğünü yapan Kandinsky ve Marc, düzenledikleri sergilerle ve sanat adına gerçekleştirdikleri faaliyetlerle öncü sanat grubu Der Blaue Reiter’ın çekirdeğini oluştururlar.
BEĞEN Paylaş Paylaş
Bu mesajı 1 üye beğendi.

Benzer Konular

5 Temmuz 2015 / Safi Siyaset ww
5 Temmuz 2015 / Safi Siyaset ww
23 Ağustos 2015 / Safi Edebiyat ww
5 Temmuz 2015 / Safi Siyaset ww
5 Temmuz 2015 / Safi Siyaset ww