Ziyaretçi
1833 yılında Namur' da doğdu. İlkin Namur Akademisi öğrencisi olan Rops, Brüksel Üniversitesi'nde hukuk eğilimi gürdü. Bu sırada Saint Luc'ün atölyesine de devam elti; burada, Artan, Charles de Groux ve Dubois ile tanıştı. 1856 yılında, desenci yeteneğini kanıtladığı, Uylenspiegel adlı bîr haftalık mizah dergisi kurdu. Sanat yaşamında üç evre vardır. 1855'ten 1860'a uzanan romantik dönem. Rops bu beş yıl boyunca, Uylenspiegel'da yayınlanan ya da ayrı basımı yapılan yüz doksan taş baskısı yaptı. Vallon ve Flaman ülkelerinin burjuva ya da köylü töreleri üzerine çalışmalar, sanatçı, yazar ya da aktrisi portreleridir bunlar.
1860-1870 yılları arası, Baudelaire, Glatigny ve Poulet-Malassis'in etki izlerini taşıdığı sembolist dönemini kapsar. Taşbaskıyı tamamen bıraktıktan sonra, ıslak kazı gravüründe tekniğini geliştirmek amacıyla 1862 yılında Paris'e gitti. İlk yaptığı gravürler başlangıçta hâlâ romaniik özellikler taşıyordu, ama üslûbu Romantizmden Sembolizme doğru hızlı bir evrim gösterdi. Bu olgu özellikle Poulet-Malassis'in bastığı gravürlerde kolayca gözlemlenebilir. Baudelaire, Peladan, Barbey d'Aurevilly gibi sembolist şairleri resimledi.
1872 yılından itibaren Sembolizmden ayrılıp Natüralizme yöneldi. Islak kazı tekniğini sürdürdü, ama bir süre sonra, yumuşak vernik ve lekebaskı yapmaya başladı.
Özellikle, gravürleri, kabartma desenleri ve guvaşlarıyla tanınan Rops, "sapkın" ve "şeytansı" kadın ressamı olarak da mükemmeldir. Başta, Peladan'ın "Son Günâh"ı ve Barbey d'Aurevilly'nin "İblisler'i (les Diaboliques) için yaptığı resimler olmak üzere, bu kadın resimleri, çağdaşlarını büyülemiştir. Ama onun, başlangıçta Daumier'nin, daha sonra da Courbet'nin etkisini yaşamış bir ressam olduğunu da unutmamalıyız. Genellikle sıcak tonlu yağlıboya ça lıştı. Manzara ve deniz resimleri de yaptı. 1898' de Essonnes' de öldü.
Sponsorlu Bağlantılar
1872 yılından itibaren Sembolizmden ayrılıp Natüralizme yöneldi. Islak kazı tekniğini sürdürdü, ama bir süre sonra, yumuşak vernik ve lekebaskı yapmaya başladı.
Özellikle, gravürleri, kabartma desenleri ve guvaşlarıyla tanınan Rops, "sapkın" ve "şeytansı" kadın ressamı olarak da mükemmeldir. Başta, Peladan'ın "Son Günâh"ı ve Barbey d'Aurevilly'nin "İblisler'i (les Diaboliques) için yaptığı resimler olmak üzere, bu kadın resimleri, çağdaşlarını büyülemiştir. Ama onun, başlangıçta Daumier'nin, daha sonra da Courbet'nin etkisini yaşamış bir ressam olduğunu da unutmamalıyız. Genellikle sıcak tonlu yağlıboya ça lıştı. Manzara ve deniz resimleri de yaptı. 1898' de Essonnes' de öldü.
Biyografi Konusu: Felicien Rops nereli hayatı kimdir.