Alessandro Algardi (1595 - 1654)
17. yüzyılda Bernini’den sonra barok üslupta yapıt veren en önemli Romalı heykelcidir.
Lodovico Carracci’den ders aldı. Mantova’da kısa bir çalışma döneminin (1622) ardından Roma’ya geçerek (1625) St. Silvestroal Quirinale’nin alçı süslemelerini gerçekleştirdi ve klasik heykel onarımcılığında belirli bir başarı kazandı. Kardinal Mellini’nin (ö. 1629) St. Maria del Popolo’daki anıtı, St. Marcello al Corso’daki Frangipani anıtı ve Kardinal Laudivio Zacchia’nın büstü (Berlin) ile portre-büst alanında Bernini’nin başlıca rakibi haline geldi.
Bernini’nin dinamizminden, kişilik betimlemesinde gösterdiği canlılıktan yoksun olan Algardi’nin portre-büstleri ağırbaşlı ve gerçekçi görünümleriyle övgü topladı. Innocentius’un 1644’te papa seçilmesinden sonra, Algardi papalık çevresinde Bernini’den daha üstün bir konuma geldi. En ünlü yapıtlarından bazılarını bu tarihten sonra verdi. Bu yapıtları arasında günümüz de Palazzo dei Conservatori’de bulunan oturan Papa heykeli ile (1645) yanılsamacı kabartmanın gelişmesinde ve yaygınlaşmasında etkili olan San Pietro Bazilikası’ndaki “Attila ile Papa Leo’nun Karşılaşması” adlı anıtsal mermer kabartma (1646-53) sayılabilir. Gene bu dönemde Doria Pamhili Villası’nı ve Vatikan’da Cortile di St. Damaso’daki bir çeşmenin düzenlemesini yaptı.
Algardi’nin üslubu Bernini’ninkine oranla daha az coşkulu ve daha az resimseldir. San Pietro Bazilikası’ndaki Papa XI. Leo’nun mezarı (1634-52) ve Bologna’daki St. Paolo Kilisesi’nin ana altarı gibi barok özellikleri en iyi yansıtan yapıtlarında bile Antik Çağın dizginleyici etkisi güçlü bir biçimde duyulur.
Sponsorlu Bağlantılar
Lodovico Carracci’den ders aldı. Mantova’da kısa bir çalışma döneminin (1622) ardından Roma’ya geçerek (1625) St. Silvestroal Quirinale’nin alçı süslemelerini gerçekleştirdi ve klasik heykel onarımcılığında belirli bir başarı kazandı. Kardinal Mellini’nin (ö. 1629) St. Maria del Popolo’daki anıtı, St. Marcello al Corso’daki Frangipani anıtı ve Kardinal Laudivio Zacchia’nın büstü (Berlin) ile portre-büst alanında Bernini’nin başlıca rakibi haline geldi.
Bernini’nin dinamizminden, kişilik betimlemesinde gösterdiği canlılıktan yoksun olan Algardi’nin portre-büstleri ağırbaşlı ve gerçekçi görünümleriyle övgü topladı. Innocentius’un 1644’te papa seçilmesinden sonra, Algardi papalık çevresinde Bernini’den daha üstün bir konuma geldi. En ünlü yapıtlarından bazılarını bu tarihten sonra verdi. Bu yapıtları arasında günümüz de Palazzo dei Conservatori’de bulunan oturan Papa heykeli ile (1645) yanılsamacı kabartmanın gelişmesinde ve yaygınlaşmasında etkili olan San Pietro Bazilikası’ndaki “Attila ile Papa Leo’nun Karşılaşması” adlı anıtsal mermer kabartma (1646-53) sayılabilir. Gene bu dönemde Doria Pamhili Villası’nı ve Vatikan’da Cortile di St. Damaso’daki bir çeşmenin düzenlemesini yaptı.
Algardi’nin üslubu Bernini’ninkine oranla daha az coşkulu ve daha az resimseldir. San Pietro Bazilikası’ndaki Papa XI. Leo’nun mezarı (1634-52) ve Bologna’daki St. Paolo Kilisesi’nin ana altarı gibi barok özellikleri en iyi yansıtan yapıtlarında bile Antik Çağın dizginleyici etkisi güçlü bir biçimde duyulur.
Laudivio Zacchia, 1626, Staatliche Museen
Biyografi Konusu: Alessandro Algardi nereli hayatı kimdir.
Tanrı varsa eğer, ruhumu kutsasın... Ruhum varsa eğer!