Pierre Puget (1622-1694)
Puget, İtalya’dan Marsilya’ya 1643 yılında dönmüş, orada ve Toulon’da kilise ve harp gemileri için dekorasyonlar çizmiştir. 1656 da Toulon Belediye Binası'nın kapısında çalışmış, kapının hatılını taşıyan figürleri yapmıştır. Barok’taki taşıyıcı figürlerde görülen zorlanma ve ağırlık altında ezilme ifadesi bunlarda da hissedilir. 1659'da XIV. Louis’nin maliye bakanı Nicolas Fouquet’nin dikkatini çeken Puget ondan ‘Dinlenen Herkül’ siparişi aldı.
Sponsorlu Bağlantılar
Marsilya doğumlu Pierre Puget (31 Ekim 1622 – 2 Aralık 1694), klasik üslubu benimseyen Fransız meslektaşlarından ayrılan hemen hemen tek heykeltıraştır. Fransız Michelangelo’su diye anılan bu sanatkarın diğer Fransız heykeltraşlarından farkı muhakkak ki Marsiya’lı oluşundan ve yirmi yaşında iken İtalya’ya gidip orada üç yıl kalmasından ileri gelmektedir.
Puget, İtalya’dan Marsilya’ya 1643 yılında dönmüş, orada ve Toulon’da kilise ve harp gemileri için dekorasyonlar çizmiştir. 1656 da Toulon Belediye Binası'nın kapısında çalışmış, kapının hatılını taşıyan figürleri yapmıştır. Barok’taki taşıyıcı figürlerde görülen zorlanma ve ağırlık altında ezilme ifadesi bunlarda da hissedilir. 1659'da XIV. Louis’nin maliye bakanı Nicolas Fouquet’nin dikkatini çeken Puget ondan ‘Dinlenen Herkül’ siparişi aldı.
Dinlenen Herkül, 1661
Cenova’ya giderek heykeli için kendi eliyle ve dikkatle mermerini seçti ve çalışmaya başladı. Fakat daha eserini bitirmeden Fouquet işinden uzaklaştırıldı, ömür boyu hapse mahkum edildi. Bu olay Puget için büyük bir şanssızlık oldu. Yeni gelen bakan sanatkârı Versailles’a yanaştırmadığı gibi, hiç bir önemli sipariş alması imkanı da olamadı. Bir müddet Cenova’da kalarak orada Sauli ailesi için iki heykel yaptı.
Toulon rıhtımında bulduğu ve maliye bakanlığından güçlükle kullanma izni aldığı iki mermer bloktan birini meşhur Crotona Milo’su (1671-82, Louvre, Paris), diğerini de İskender ile Diyojen kabartması (1671-93, Louvre, Paris) için kullandı. Milo’da ızdırap içinde kıvranan insan vücudunu göstermekteki kudretini ortaya koymuştur. Bu eseri kral tarafından kabul edilmiş ve Versailles’a konulmuş ise de Puget sarayda pek ilgi görmemiş, diğer eserlerini kabul ettirememiştir. Çünkü romantik tabiatlı sanatkâr saray çevresinin klasik ve tutucu zevkine karşı kendi şahsi sanat zevki ve üslubunda ısrar etmiştir. Crotona Milo’su, 1671-82
Biyografi Konusu: Pierre Puget nereli hayatı kimdir.
Tanrı varsa eğer, ruhumu kutsasın... Ruhum varsa eğer!