Arama

Gregory Crewdson

Güncelleme: 5 Ağustos 2009 Gösterim: 2.601 Cevap: 0
Alvarez Ocean - avatarı
Alvarez Ocean
Ziyaretçi
5 Ağustos 2009       Mesaj #1
Alvarez Ocean - avatarı
Ziyaretçi
250px Gregory Crewdson

Sponsorlu Bağlantılar
1962 doğumlu Gregory Crewdsonvirgs daha çok Amerika’nın kırsal kesimlerinde yaşanan olayları konu aldığı fotoğraflarındaki gerçeküstücü yaklaşımlarıyla ve devasa prodüksiyonlarıyla tanınan Amerikalı bir fotoğrafçıdır.

Genç yaşlarındavirgs "The Speedies" isimlivirgs o dönemler New York’un ünlü bir punk rock grubunun üyesiyken yaptıkları liste başı parçaları "Let Me Take Your Photo" (Bırak Fotoğrafını Çekeyim)virgs Crewdson’un yaşamının daha sonraki dönemlerinde onun ne olacağına dair isabetli bir tahmin ortaya koymuştur. Hewlett Packard ise 2005 yılında bu şarkıyı kendi dijital fotoğraf makinelerinin reklamını yapmak amacıyla kullanmıştır. 1980’lerin ortalarında Crewdsonvirgs Port Chester (New York) yakınlarındaki SUNY Purchase’de fotoğraf üzerine eğitim görür. Yale Üniversitesi’nde Güzel Sanatlar alanında Yüksek Lisans’ını yapar. Daha sonra hayatını doğmuş olduğu kent olan New York’ta sürdürmeye devam eder.

Crewdson’un büyük format fotoğraflarındaki konularvirgs Amerika’nın kırsal kesimlerinde anlaşılması ve açıklanması zor olayların etrafında toplanır. Anlaşılması kolay öyküsel hikayeler yerinevirgs karmaşık ve esrarengiz anlatımları tercih eder. Her ne kadar birilerine benzemekten kaçınsa davirgs kendi çalışmalarının Alfred Hitchcockvirgs David Lynch ve Steven Spielberg’in sinemasal vizyonlarıyla karşılaştırılmasının önüne geçemez. Aynı bir film yönetmeni gibi sahip olduğu kudretvirgs onun fotoğraflarında devasa kurgusal bir dünya yaratabilmesine olanak tanır. Hatta son işlerinde Crewdsonvirgs bu sinemasal vizyonunu gerçekleştirebilmek içinvirgs otuz beş kişinin üzerinde büyük bir ekiple çalışmak durumunda kalmıştır.

Erken dönem çalışmalarından Natural Wonder (1992 – 1997) serisivirgs kenar mahallelerde yaşamaya zorlanan kuşlarvirgs solucanlar ve böcekler gibi vahşi yaşama odaklanır. Bu sahneler ritüellerin gizemli havasını taşırlar. Belirsiz aktiviteler içerisindeki bu hayvanlar insanlar tarafından tamamıyla göz ardı edilmişlerdir. "Hover" (1996 – 1997) serisinde ise Crewdsonvirgs insanlığın dünyasında geri döner ve onun karanlık yönlerini araştırır. Bu çalışmasında "Natural Wonder" serisindeki yakın çekim görüntülerinden kaçınırvirgs daha yüksekvirgs çok daha geniş kamera açılarına yönelir. Bu siyah beyaz fotoğraflarvirgs rahatsız edici olayların meydana geldiği arka bahçelerdeki özel sığınaklardan bir anlık sahneler sunmaktadırlar.

Crewdson’un en son çalışmasıvirgs 1998 – 2002 tarihleri arasında gerçekleştirdiği "Twilight" (Alacakaranlık) serisidir. Bu serisinde Crewdson yine esrarengiz kırsal kesim motiflerine geri döner ve daha ayrıntılı bir üslupta onları sahneler. Bu karanlık tonlardaki görüntüler çoğunlukla gizemli ışık huzmeleriyle aydınlatılmışlardır. Sanki bazı dış güçler fotoğraftaki dünyanın sakinleriyle iletişime geçmek istemektedirler; kadının biri küçük şişme bir yüzme havuzunda ayakta durmaktadır. Fotoğraftaki ışık geleceğe ilişkin bir hakikati ön görürcesinevirgs yukarıdan aşağıya doğru hamile kadının göbeğine doğru ilahi bir şekilde düşmektedir. Crewdson başka bir fotoğrafında davirgs arka bahçeden gelerek akşam yemeğindeki aile üyelerinin karşısına çıplak çıkan bir anneyi konu almaktadır. Aynı bu fotoğrafta masada oturan aile bireyleri gibi çoğunlukla onun karakterleri iç dünyalarında kaybolmuş bir izlenim sunarlar. Fiziksel olarak aynı mekanı paylaşmalarına rağmen duygusal olarak bir birbirlerinden çok uzaktadırlar.

Büyük prodüksiyonlar gerektiren bu işlervirgs filmden alınmışvirgs öncesi ve sonrası meçhul durağan bir sahnenin tek karelik bir sunumu gibidirler. Kurduğu setler her ne kadar ayrıntılı ve üzerinde çok düşünülmüş olsa davirgs aslında Crewdsonvirgs ucu açıkvirgs sınırları keskin hatlarla belirlenmemiş bir anlam dünyası inşa etmeye çabalar - ki görüntülerin insan üzerinde yarattığı bu gizemli havanın kaynağı da gücünü aynı belirsizlikten alır. Onun bu tavrı seyirciye kendi bilinç ve bilinçaltı dünyasında serbestçe dolaşma fırsatı tanımıştır.

Sözgelimi onun fotoğraflarında "Amerikan Rüyası" idealivirgs arka bahçelerdeki mahremiyetin karanlık gizemlerinde yok olup gider. Tek kelimeyle sahnelerin içine nüfuz eden esrar perdesivirgs seyirciyi bu oyuna göz yumması doğrultusunda zorlamaktadır. Bu bağlamda anlamı keşfetmekvirgs sanki bir bilmeceyi çözmeye çalışmak gibidir. Sonuçta her durumda geriye kalan sadece alaca bir karanlıktır!
images



Alıntıdır

Biyografi Konusu: Gregory Crewdson nereli hayatı kimdir.

Benzer Konular

24 Temmuz 2011 / estudiantes Sinema ww
26 Ağustos 2008 / TiglonBoYs Spor ww
15 Aralık 2015 / CenneT-ul Meva Spor ww
12 Aralık 2015 / Kral_Aslan Spor ww
25 Ağustos 2015 / Safi Edebiyat ww