Arama

Georges Braque

Güncelleme: 31 Ağustos 2012 Gösterim: 24.870 Cevap: 3
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
13 Ağustos 2007       Mesaj #1
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
Georges BRAQUE (1882–1963)
MsXLabs.org & Temel Britannica
Sponsorlu Bağlantılar

20. yüzyı­lın en ünlü ressamlarından biri olan Georges Braque değişik anlayışların etkisi altında ürünler vermiş ve yakın arkadaşı Pablo Picasso ile resimde yeni bir akımın öncüsü ol­muştur.
Braque Fransa'nın Sen Irmağı kıyısındaki Argenteuil'de dünyaya geldi. Dedesi ve baba­sı badana-boya işleri yapan bir kuruluşun sahibiydiler. Genç yaşlarda babasının işlerine yardımcı olurken, bir yandan da spor ve müzikle ilgileniyordu. 15 yaşında Le Havre Güzel Sanatlar Akademisi' nin akşam kursla­rını izlemeye başladı. Artık resim, yaşamının büyük bir bölümünü dolduruyordu. Bu arada dekoratör çıraklığı, badanacılık gibi işlerde de çalışan Braque, ileride yararlanacağı resim tekniklerini bu işlerde öğrendi. Değişik gereç­leri rahatça kullanma ustalığı kazanarak ilginç çalışmalar yapıyordu.
Askerlik dönüşünde kendini tümüyle res­me adamaya karar verdi. Bu kararını ailesi de destekledi. 1900'de Paris'e giden Braque önce özel bir resim okulunda, sonra da Güzel Sanatlar Yüksekokulu'nda (Ecole des Beaux-Arts) resim öğrenimi gördü.
Braque önce Monet, Camille Pissarro gibi izlenimci ressamların, daha sonra Cezanne'ın etkisinde kaldı. 1905'te, hiçbir kurala bağlı olmayan resim anlayışının çekiciliğine kapıldı. Ressa­mın düş gücünü, kişiliğini yansıtan, parlak renklerin alabildiğine bol kullanıldığı resimler yapmaya başladı. 1907'de açtığı ilk sergisinde-ki resimler bu türdendi.
Braque 1907'de Picasso ile tanıştı ve resimle­rini beğenmediğini söyleyerek Picasso'yu eleş­tirmekten çekinmedi. Böyle başlayan ilişkileri giderek iki ressamın birlikte çalışmasına yol açacak kadar yakın bir işbirliğine dönüştü. İki arkadaş resim konusunda akıllarını kurcala­yan bazı sorunlara birlikte çözüm aramaya başladılar. Resimde boyut sorununu kendi anlayışları doğrultusunda çözümlemek için nesneleri geometrik öğelerine ayırıyorlardı. Böylece resim tarihinde bir devrime yol açan yeni bir anlayış doğdu. Braque'ın 1908'de açtığı sergiyi gezen bir eleştirmenin, resimlerin "küpler"den oluştuğunu yazması üzerine bu tür resim anlayışına Kübizm denmeye başlan­dı. Braque'ın 1911'de yaptığı Gitarlı Adam, Portekizli Adam ve 1912'de yaptığı Meyve Tabağı ve Bardak kübizmin en belirgin örneklerindendir.
I. Dünya Savaşı'na katılan Braque savaşta başından yaralandı. Hastaneden çıktıktan sonra gene tuvalin başına döndü. Zıt ve canlı renkler kullandığı bu döneminde nesneleri görüntüleriyle değil, simgeleriyle yansıttı.
Daha çok "ölü doğa" (natürmort) teması üzerinde duran Braque'ın ünlü tablosu İskambilli Ölü Doğa bu dönemin ürünlerindendir.
II. Dünya Savaşı yıllarında, Eski Yunan sanatını örnek alarak ve mitoloji öğelerini kullanarak bir dizi küçük heykelcik de yapan Braque, bunların yanı sıra çeşitli tiyatro oyunlarının dekorlarını, vitray ve mücevher tasarımlarını hazırladı.
Savaş sonrasında bilardo masalarının, atöl­ye içlerinin, hantal yürüyüşlü kuşların resim­lerini yaparken benzersiz renk uyumlarını gerçekleştirdi. Dünyanın birçok kentinde ser­gileri açıldı. Bunların en büyüğü 1986'da Picasso Müzesi'nde açılan "Georges Braque 1882–1963" adlı sergidir. Bu sergide 125'ten fazla resmi, resim taslağı ve heykeli yer alıyordu.
Kendini sürekli yenileyerek 60 yıl sürdür­düğü resim yaşamını 75 yaşına gelince bırakan Braque'ın Gitarlı Kadın (1913), 1937'de Carnegie Ödülü'nü kazandığı Sarı Masa Örtüsü (1935), Kırmızı Masa Örtüsü (1937), Ressam ve Modeli (1939), Tuvalet Masası (1942) ve Siyah Balık (1942) gibi tabloları çok ün­lüdür.
Fransız baskı sanatçısı, heykeltraş ve ressam. Kübizm akımının öncülerindendir. 1918 ile 1920 yılları arasında Picasso ile çalıştı ve onunla aynı tarzı paylaştı. Uzun bir süre, Picasso’yla birlikte birbirinden ayırt edilmesi pek de mümkün olmayan çalışmalara imza attılar. Picasso’nun iyi olduğu kadar kötü olan şöhreti, yaşamı boyunca Braque’nin sanatına gölge düşürdü.
Ad:  braq02.jpg
Gösterim: 3680
Boyut:  87.8 KB
Eserin Adı: Şişe ve Balıklar
Yapım tarihi: 1910
Orijinal Ebadı: 61 x 75 cm
Tekniği: Tuval Üzeri Yağlıboya
Bulunduğu Yer: Tate Gallery / Londra - İngiltere
KÜBİZM'in kurucularından olan Braque, yalnızca bu akımın çok önemli bir ressamı değil, aynı zamanda önemli bir kuramcısıdır. Le Havre'da büyümüş, bir yandan badanacılık olan baba mesleğini sürdürmek üzere yetiştirilirken, bir yandan da Le Havre'da Belediye Güzel Sanatlar Okulu'nda öğrenim görmüştür.
1900'de Paris'e giden sanatçı, 1902–04 arası Humbert Akademisi'ne devam etmiş ve aynı yıllarda tanıştığı FRIESZ' le birlikte resim çalışmaları yapmıştır. Bu dönemde FOVİZM'e ilgi duyan Braque bu akımın öznel ve içtepisel yönleriyle pek uyuşamamış, 1907'de CEZANNE' ın yapıtlarının da etkisiyle geometrik çözümlemelere yönelmiştir. Aynı yıl PICASSO'yla tanışmış ve iki sanatçı birlikte çalışmaya başlayarak Kübizm'i oluşturmuşlardır. Bu yıllarda iki sanatçının yapıtlarının birbirine çok benzemesi bazı yanlış yorumlara yol açmışsa da, bu resimler aslında ikisinin tam bir uyum ve düşünce alışverişi içinde olduğunu gösterir. 1908'de Bra-que'm Güz Salonu'ndan (Salon d'Automne) geri çevrilen bütün yapıtlarını galeri sahibi Daniel-Henri Kahnweiler (1884-1976) sergilemiş, ertesi yıl aynı salonda sergilenen yapıtlarını eleştirmen Louis Va-uxcelles (1870-?) "kübik acayiplikler" olarak nitelendirince "Kübizm" adı doğmuştur. 1912'de Braque, KOLAJ tekniğini kullanmaya başlayarak resimlerine kağıt (PAPIER-COLLE), kumaş, gerçek nesneler gibi yeni gereçler yapıştırmıştır. Bu yöntemle yaptığı ilk resimlen Portekizli Kadın (1910, Sanat Müz., Basel), Oyun Kağıtlarıyla Ölü doğa (1913, Modern Sanat Muz., Paris) ve Gitardır (1913-14, Modern Sanat Müz., New York). Bireşimsel Kübizm olarak adlandırılan bu çalışmalara Picasso da katılmış, iki sanatçı I. Dünya Savaşı'nın başlamasına değin birlikte çalışmıştır. Savaşta başından aldığı ağır yaralar nedeniyle 1915'te tedavi altına alınan Braque. bu dönemi sanatı ve sanatın ilkelerini irdelemekle geçirmiş ve düşüncelerini Le Jour et la Nuit, Cahiers 1917–1952 (Gündüz ve Gece, Defterler 1917-1952) adıyla 1952'de yayımlamıştır.
Braque, Picasso ve LEGER'nin tersine, hiçbir ideolojiye bağlanmamış ve resmini toplumsal ilgilerin dışında tutmuştur. Çalışmalarını amacı doğrultusunda ısrarla ve tam bir tutarlılıkla sürdürüp geliştirmiştir. Kübizm'in ilkesini "yeni bir mekân yaratmak, oluşturmak" diye tanımlamış, nesneleri par-çalamasındaki amacını da "mekân ve mekân içinde hareket yaratmak" olarak nitelendirmiştir. 1920'lerde daha da özgür çalışmaya başlayan Braque, 1930'larm başında büyük bir ÖLÜ DOĞA ustası olarak dünyaca kabul edilmiştir. Bu dönemin en ünlü yapıtları Başında Çiçek Taşıyan Kızlardır. Büyük boyutlardaki bu resimlerde çiçek ve meyve taşıyan yarı çıplak kadınlar görülür. Braque'ın başyapıtları arasında 1948–55 arasında yaptığı sekiz Atölye dizisi vardır. Bu resimlerde abartılı bir Kübizm den arınmış ve ölü doğa kompozisyonlarında ustalığın doruğuna ulaşmıştır. Sanatçının antik temalı grafik çalışmaları büyük ölçüde 1930'larda sanat yayımcısı Ambroise Vollard (1865–1939) tarafından yayımlanan Hesiodos'un Theogonia'sı için yaptığı 16 oymabaskıyla başlamıştır. 1950'den 58'e değin yaptığı Kuşlar dizisinde süsleyici nitelik büyük bir yalınlıkla birleşmiştir. 1948 Venedik Bienali'nde resim dalında Büyük Ödül almış, sanatçıya 1951'de de Legion d'Honneur nişanı verilmiştir.

Ad:  braq06.jpg
Gösterim: 2251
Boyut:  98.4 KB
Eserin Adı: Meyve Tabağı, 'Klübün Ası'
Yapım tarihi: 1913
Orijinal Ebadı: 81 x 60 cm.
Tekniği: Tuval, Yağlıboya,Guaş,Füzen
Bulunduğu Yer: Musée National d'Art Moderne / Paris - Fransa

Biyografi Konusu: Georges Braque nereli hayatı kimdir.
HeliX - avatarı
HeliX
Ziyaretçi
17 Eylül 2008       Mesaj #2
HeliX - avatarı
Ziyaretçi
popovaax8

Sponsorlu Bağlantılar
mhmmdcngz - avatarı
mhmmdcngz
Ziyaretçi
31 Ağustos 2012       Mesaj #3
mhmmdcngz - avatarı
Ziyaretçi
Georges Braque (d. Fransa, 13 Mayıs1882 – ö. Paris, 31 Ağustos1963) Fransız ressam ve Heykeltıraş. Pablo Picasso ile Kübizm akımını başlatmıştır.

Le Havre'da Belediye Güzel Sanatlar Okulu'nda öğrenim görmüştür. 1900'de Paris'e gitmiş; 19021904 arası Humbcrt Akademisi'ne devam etmiştir. Cezanne'in eserlerinin etkisiyle geometrik çizimlere yönelmiştir. 1907'de tanıştığı ressam Picasso ile birlikte Kübizm akımının temellerini oluşturmuştur. Picasso ile I. Dünya Savaşı'nın başlamasına değin birlikte çalışmıştır. Savaşta başından aldığı ağır yaralar nedeniyle 1915'te tedavi altına alınan Braque, bu dönemi, sanat olgusunu ve sanatın ilkelerini irdelemekle geçirmiş, düşüncelerini "Gündüz ve Gece, Defterler" (19171952) (Le ]our et la Nuit, Cahiers) adıyla 1952'de yayımlamıştır. Braque'ye, 1948Venedik Bienali'nde resim dalında Büyük Ödül verilmiş; 1951'de de Légion d'Honneur nişanı verilmiştir.
BEĞEN Paylaş Paylaş
Bu mesajı 1 üye beğendi.
eku123 - avatarı
eku123
Ziyaretçi
31 Ağustos 2012       Mesaj #4
eku123 - avatarı
Ziyaretçi
Georges Braque Argenteuil, Val-d'Oise doğdu. O Le Havre içinde büyüdü ve babası ve dedesi gibi bir boyacı ve dekoratör olarak eğitilmiş. Ancak, o da 1897 yaklaşık 1899, Le Havre, Ecole des Beaux-Arts de akşamları ciddi ressamlık okudu. Paris'te, o bir dekoratör ile çırak ve 1902'deki belgesi verildi. Ertesi yıl, o da Paris'te, Humbert Académie katıldı ve 1904 yılına kadar orada boyalı. Bu. Diye Marie Laurencin ve Francis Picabia görürdüm Onun ilk eserleri izlenimci vardı, ama 1905 yılında fauve tarafından sergilenen çalışmalarını gördükten sonra, Braque bir Fauvist tarzı benimsemiştir. Fauve dahil bir grup Henri Matisse diğerleri arasında ve André Derain, en yoğun duygusal tepki çekmek için parlak renkler ve formların gevşek yapılar kullanılır. Braque biraz daha bastırılmış Fauvist tarzı geliştirmek için Le Havre Braque memleketi paylaşılan sanatçılar Raoul Dufy ve Othon Friesz, ile en yakın çalıştı. 1906 yılında, Braque L'Antwerp Estaque'te, ve Le Havre ev boyamak için Friesz ile gitti. May 1907 yılında başarıyla Salon des Independants yılında fauve tarzında eserler sergilenmektedir. Paul 1906 yılında öldü Cézanne, ve eserleri Eylül 1907 yılında büyük ölçekli, müze gibi retrospektif olarak ilk kez Paris'te sergilenen güçlü etkisi altına girdi olarak aynı yıl, Braque tarzı yavaş bir evrim başladı . Salon d'Automne az 1907 Cézanne'ın retrospektif büyük gelişiyle yol açan, Paris'teki avangard aldı yönde etkiledi Kübizm . 1908-1913 arasında Braque resimlerinde geometri ve eşzamanlı bir perspektif içinde onun yeni ilgi yansıtmaya başladı. O sanatsal sözleşmelerin çoğu standart sorgulamaya görünen, ışık ve perspektif ve ressamlar bu etkilerin temsil edecek teknik araçların etkileri yoğun bir çalışma yürüttük. Köyüne sahneleri, örneğin, Braque sık sık görüntü parçalayarak düz ve hem de üç boyutlu bakan, böylece henüz gölgeleme işlenmiş, bir küp yaklaşan bir geometrik şekil için bir mimari yapıya azalır. O, "L'Estaque'de Evi" yağlıboya bu gösterdi. Bu şekilde, Braque görsel illüzyon ve sanatsal temsilin doğası dikkat çekti. 1909 yılında başlayarak, Braque ile yakın çalışmaya başladı Picasso'nun yağlıboya benzer bir yaklaşım gelişmekte olmuştu. Braque Cézanne'ın fikri çoklu perspektifleri bulunuyor gelişmekte çoğunlukla ilgi iken zamanda Pablo Picasso, Gauguin, Cézanne, Afrikalı kabile maskeleri ve İber heykel etkilenmiştir. "1908 sırasında Picasso ve Braque eserlerinin karşılaştırılması Picasso ile yaptığı karşılaşma etkisi Braque en Cézanne'ın fikirlerinin araştırılması yerine, herhangi bir önemli şekilde onun düşünce aktarmak hızlandırmak ve yoğunlaştırmak için daha fazla olduğunu ortaya koymaktadır." Kübizm icat edildi Picasso ve Braque arasında ortak bir çaba, Montmartre, Paris ardından sakinleri. Bu sanatçılar hareketin ana yenilikçiler olmuştur. Ekim veya Kasım 1907 yılında tanıştıktan sonra, Braque ve Picasso, özellikle 1908 yılında Kübizm gelişimi üzerinde çalışmaya başladı. Her iki sanatçı da monokromatik renk ve şimdi Analitik Kübizm denilen yönlü formu, karmaşık desenler resim üretti. Georges Braque ve Pablo Picasso'nun Fransız Pyrenees, Céret yan boyalı zaman onun gelişiminde belirleyici bir an, 1911 yılının yaz aylarında meydana zor bazen neredeyse imkânsız diğer olanlardan ayırt olan tablolar üreten her sanatçı. 1912 yılında, onlar kolaj ve kartonpiyer Colle denemeye başladı. Onların üretken işbirliği devam etti ve Braque Paris'te Birinci Dünya Savaşı'nda mücadele bırakarak, Fransız ordusunda Ilan zaman 1914 yılında I. Dünya Savaşı'nın patlak kadar yakından birlikte çalıştı. Fransız Sanat eleştirmeni Louis Vauxcelles ilk Braque, bir resmi gördükten sonra 1908 yılında vadeli Kübizm, ya da "tuhaf cubiques", kullanılmıştır. O iki yaratıcıları önceleri bunu kabul etmedi, ancak süreli hızlı geniş kullanım kazanmıştır sonra, 'küçük küpler dolu' olarak nitelendirdi. Sanat Tarihçi Ernst Gombrich gibi kübizm tanımlanan "belirsizliğe son vermek ve resmi bir okuma zorlamak için en radikal girişimi -. Insan yapımı bir inşaat olduğunu, renkli bir tuval" Kübist hareketi. Paris ve Avrupa çapında hızla yayılan Braque ciddi savaşta yaralandı, ve 1917'de onun sanatsal kariyeri başlar, o uzak kübizm sert soyutlama taşındı. Tek başına çalışmak, o parlak renkli ve dokulu yüzeyler ve-sonrasında Normandy insan figürü sahil-yeniden ortaya çıkma yaptığı hareket ile karakterize daha kişisel bir tarz geliştirdi. O yapı üzerine vurgu koruyarak, bu süre içinde birçok natürmort konuları boyalı. Onun kurtarma sırasında o kübist ressam Juan Gris yakın arkadaş oldu. O seçkin yağlı boya tablolar, grafikler, ve heykeller, tüm yaygın bir düşünceye kalitesi ile aşılanmış önemli sayıda üreten, hayatının geri kalanı boyunca çalışmaya devam etti. Braque, Matisse ile birlikte, Fernand Mourlot Pablo Picasso tanıtmak için yatırılmaktadır, 1940 ve 50'lerde kendisinin yarattığı litografi ve kitap illüstrasyonu en Mourlot Studios üretildi. Paris'te, Ağustos 1963 31 öldü. O Saint-Marguerite-sur-Mer, Normandiya, Fransa kilise mezarlığına gömüldü. Braque işi dünyada en önemli müze bulunmaktadır.
georges braque
georges braque 47183

Benzer Konular

4 Ekim 2012 / Misafir Sanat ww
10 Şubat 2016 / ener Siyaset ww
29 Haziran 2011 / Daisy-BT Edebiyat ww
15 Nisan 2011 / ener Sanat ww
4 Temmuz 2015 / Safi Sanat ww