
Arnolfo di Cambio
, İtalyan mimar ve heykelci (Colle di Val d'Eisa 1240'a doğr. -Floransa -1.302). İlk kez 1265'te Nicola Pisano'nun iş arkadaşı olarak Siena katedrali'nin vaaz kürsüsünün yapımında çalıştı. Sonra işini özellikle Roma'da sürdürdü (Carlo I heykeli, Capitölino .müzesi). Mimarlıkla heykeli bütünleştiren yeni tipte bir dizi mezar anıtı gerçekleştirdi (Orvieto'da, Braye kardinalinin mezarı, 1282). 1926'da, katedraiin yeniden yapımı için Floransa'ya çağrıldıy-sa da, vakitsiz ölümü nedeniyle iş yarıda kaldı. Bu yapının batı cephesinden günümüze kalan ustalıkla yapılmış birkaç heykel (Museo deli' Opera del Duomo'da sergilenen Meryem ve çocuk isa ile Ber-lin'dekiler) sanatçının, daha önceki sanat yapıtlarından etkilendiğini gösterir; Arnol-fo, ilkçağ'ın öğrettiklerini dikkate aldığı gibi, kuzeyden gelen gotik etkilere de duyarlıydı.Sponsorlu Bağlantılar
Arnolfo’nun Roma’ya gelişine değin süren ilk dönemindeki yapıtlarda basit, geometrik biçimlere yer veren bir üslup izlenir. Figürleri, hareketsiz kütleler görünümündedir. Giysileri oldukça bol, büklümlü kumaşlar halinde işlenmiştir. Perugia’daki çeşmeden kalmış parçalarda da benzer özellikler vardır. Ancak bu yapıtlarda, Antik sanatın izlerine de rastlanır. O günlerin kutsal Roma İmparatorluğu’nda başta imparator II. Frederick olmak üzere pek çok kişi Eski Roma’nın özlemi içindeydi. Antik sanata ilgi gösterilmesi dönemin önde gelen sanatçıları arasında yaygın bir eğilim olmuştu. Örneğin Pisano, Antik heykelleri büyük bir merakla incelemişti. Arnolfo’nun Antik sanattan etkilenmesinde önce ustası Pisano’nun rolü olmuştur. Ama Roma’da bulunduğu yıllarda yakından gördüğü Antik kalıntıların payı daha büyüktür. 13. yy İtalyan sanatçılarının Antik sanata gösterdikleri ilgi, Gotik üsluba son vermekten çok, ona yeni bir nitelik kazandırmıştır. Arnolfo da Antik Çağın özelliklerini yetkinlikle özümsemiş, ama yapıtlarında Gotik üsluptan kopmamıştır. Roma’da yaptığı mihrap baldakenlerinin ikisi de, sivri tepeli kemerleri, süslemeli üçgen alınlıkları ve köşelerdeki heykelleriyle, Gotik üslubun tipik örneklerindendir. Bir sonraki yüzyılda Floransa’nın Gotik heykel ve mimarlığına egemen olan basit, süssüz üslubun ortaya çıkmasında, Arnolfo’nun yapıtlarının da önemli payı vardır. Örneğin Kardinal De Braye Türbesi bir yüzyıl boyunca, bu türün temel örneğini oluşturmuştur. Lahdin üstündeki çeşitli heykeller arasındaki, Klasik Dönem tanrıçalarını andıran Meryem figürü, Arnolfo’nun Antik sanattan aldığı etkileri açıkça yansıtır. Sanatçının 1277’de Roma’da yaptığı I. Charles d’Anjou’nun heykeli de, modern portre heykelciliğinin ilk örneklerinden biridir.
Yapıtları
- Charles d’Anjou’nun Portresi, 1277, Roma
- Perugia Çeşmesi, 1281, Kalıntıları Galleria Nazionale deli’ Umbria’dadır
- Kardinal Guglielmo De Braye Türbesi, 1282, Orvieto
- San Paolo Kilisesi’nin mihrap baldakeni, 1285
- Floransa Katedrali, ykş. 1295
- Papa VIII. Bonifacius Heykeli, Roma
- Hononus Anıtı, Roma
- Roma; Santa Cecilia Kilisesi’nin mihrap baldakeni, 1293, Roma
ARNOLFO di Cambio
veyadi Lapo
, İtalyan mimar ve heykeltıraşı (Floransa yakınında Colle di Val d'Elsa 1240'a doğr.-Floransa 1302'ye doğr.). Mesleğine Siena ve Bologna'da, Nicolâ Pisano'nun yanında başladı ve onunla birlikte Bologna'da San Domenico'nun lahdini tamamladı. 1282'ye doğru, Orvieto'daki Braya kardinalinin mezarını yaptı. Sonra Roma'ya geçti. Mimarlık sanatındaki geniş ve kapsayıcı görüşleri üzerinde eski roma anıtlarının büyük etkisi oldu. 1299 İle 1302 arasında Floransa'ya döndü ve Palazzo Vecchio'nun yapımını yönetti, yeni katedralin planlarını hazırladı (1301-1302). Böylece, Floransa mimarîsinin gelişmesinde kesin bir rol oynadı. Ayrıca heykeller de yaptı (İsa'nın doğumu). Roma'da San Pietro kilisesindeki ünlü aziz Petrus heykeli de ona mal edilir.Derleme...
Biyografi Konusu: Arnolfo di Cambio nereli hayatı kimdir.
🌘 🚀