Üye Ol
Giriş
Hoş geldiniz
Misafir
Son ziyaretiniz:
10:47, 1 Dakika Önce
MsXLabs Üye Girişi
Beni hatırla
Şifremi unuttum?
Giriş Yap
Menü
Ana Sayfa
Forumlar
Soru-Cevap
Tüm Sorular
Cevaplanmışlar
Yeni Soru Sor
Günlükler
Son Mesajlar
Kısayollar
Üye Listesi
Üye Arama
Üye Albümleri
Bugünün Mesajları
Forum BB Kodları
Your browser can not hear *giggles*...
Your browser can not hear *giggles*...
Sayfaya Git...
Cumartesi, 29 Mart 2025 - 10:47
Arama
MaviKaranlık Forum
Giovanni Bologna / Giambologna
-
Tek Mesaj #1
ThinkerBeLL
VIP
VIP Üye
17 Nisan 2009
Mesaj
#1
VIP
VIP Üye
Giovanni Bologna
(Giambologna; 1529 - 1608)
İtalyan tarzında çalışan Flaman heykelci Jacques Dubroeueq’un yanında yetişti. Yaklaşık 1555’te Roma’ya gitti, orada gördüğü Helenistik heykellerden ve Miehelangelo’nun yapıtlarından etkilendi. 1557’de yerleşip yaşamının sonuna değin kaldığı Floransa’da Francesco de Medici’nin dikkatini çekti, önemli yapıtlarından birçoğunu onun için gerçekleştirdi. Floransa’daki ilk ürünleri arasında, daha sonra Borgo San Jacopo’daki bir çeşme üzerine yerleştirilen tunç bir Bacehus ile Castello Villası için yaptığı tunçtan bir Venüs (bugün Floransa yakınlarındaki Medicilere ait Petraia Villası’nda) vardır.
Giambologna, Michelangelo’nun “Zafer”ini aşmaya çalıştığı Bologna’daki “Neptün Çeşmesi”yle (1563-66) ününü pekiştirdi. Michelangelo’nun “Zafer”iyle birlikte Vecchio Sarayı’na yerleştirilen bu yapıtta özgün boyutlardaki alçı kopyası (Floransa Akademisi) 1570’te mermer bir kopyayla (bugün Ulusal Müze’de) değiştirildi.
Giambologna’nın yoğun bir acı ve şiddet ifadesinin işlendiği “Samson ile Bir Filistinli” (1567, Victoria ve Albert Müzesi, Londra) adlı yapıtı, Helenistik dönemin “Laokoon” gibi en karmaşık örneklerini çağrıştıran bir kompozisyon düzenindedir. “Sabin Kadınlarının Kaçırılması” (1579-83, Loggia dei Lanzi, Floransa) düzenli kompozisyon anlayışına ve anıtsal boyutlarına karşın, çok daha karmaşıktır. Yapıt, hangi yönden bakılırsa bakılsın aynı etkiyi uyandıracak biçimde ustaca tasarlanmıştır.
Figürün düzgün yüzeyi üstünde ışığın net reşmesiyle akıcı bir etki elde ettiği “Mereurius” (1580, Bargello, Floransa) adlı heykeli ile I. Casimo de’ Medici’nin at üstündeki tunç heykeli de (1587-94, Signoria Meydanı, Floransa) Giambologna’nın önemli yapıtları arasındadır.
Giambologna Floransa’daki Boboli Bahçeleri’yle (“Okyanus Çeşmesi”, 1571-76; “Grottieella Venüsü”, 1573), Medicilerin Pratolino’daki (dev boyutlu Apennin Çeşmesi, 1581), Petraia’daki ve Castello’daki villaları için yaptığı bahçe heykelleriyle de büyük bir ün kazanmıştır. Ayrıca, en tanınmışları bugün Viyana’daki Sanat Tarihi Müzesi’nde bulunan, çok sayıda tunç büst yapmıştır. Lucea Katedrali’ndeki mermerden “Özgürlük Altarı”yla (1577-79) çeşitli tunç kabartmalar da dinsel yapıtları arasındadır. Giambologna 16. yüzyıl ortalarındaki Floransa maniyerizmini Avrupa çapında bir üslup haline getirmiştir. Akıcı bir ifade yakalamadaki yeteneği, üslubunun canlılığı ve duyumsallığı ile Bernini’nin barok heykellerinin habercisidir. Yapıtları 300 yıl boyunca, Michelangelo dışındaki bütün heykelcilerinkinden daha fazla hayranlık toplamıştır.
Neptün Çeşmesi
Kaynak
BEĞEN
Paylaş
Paylaş
Tanrı varsa eğer, ruhumu kutsasın... Ruhum varsa eğer!
Cevapla
Kapat
Saat: 10:47
Hoş Geldiniz Ziyaretçi
Ücretsiz
üye olarak sohbete ve
forumlarımıza katılabilirsiniz.
Üye olmak için lütfen
tıklayınız
.
Son Mesajlar
Yenile
Şu Anda Dinlediğiniz Şarkı
WaRrioR
-
20:50
Forum Oyunları
Uydurmasyon Kampanyalar Yaratın
WaRrioR
-
22:01
Forum Oyunları
Uykusuzlar Buraya, Gece Sohbetimiz
WaRrioR
-
23:18
Forum Oyunları
Sıkıldım, ne yapabilirim?
Dilhun
-
22:24
Cevaplanmış
Sıkıldım
WaRrioR
-
22:08
Forum Oyunları