Matematik Dersini Niçin Öğreniyoruz
Öğrencilerin matematik dersinde edinmeleri amaçlanan beceriler:
Bilgi birkimini kullanarak karşılaştıkları problemleri tanımlamayı, ne tür stratejiler kullanması gerektiğini, ne gibi hataları neden yaptığını belirlemeyi, neden-sonuç ilişkisini daha kolay kurmayı, çözüm yolları üretmeyi, gerektiğinde problemi parçalara ayırıp tek tek çözümler geliştirmeyi kavrarlar.
- Bilgiyi kullanma yeteneklerini geliştirirler.
- Matematik dilini günlük yaşamlarında kullanır ve farkında olmadan kullandığı matematiksel becerileri de tanımlamayı öğrenirler.
- Olaylara çok boyutta bakmaya alışırlar. Problemler karşısında farklı tutum ve çözüm yolları geliştirme becerileri geliştirirler.
- Başka bilim alanları ve sanatla matematiğin ilişkisini görürler.
- Hedefler
- Evrendeki geometrik yapı ile sayılar arasında kurulan bağın niteliğini inceleyerek, doğanın matematik yapısını göstermek.
- Fiziksel evrendeki problemlerden matematiksel modeller oluşturmak.
Modellerden hareketle çeşitli aksiyom sistemlerinin ve uzayların varlığını sezdirmek. Basit aksiyomları bir sıra içinde tanıtmak ve mantık kurallarından yararlanılarak ispatlama metodlarını öğretmek, böylece doğru düşünmenin bir düzenle gelişebileceğini göstermek. Öğrencilerin düşüncelerinin verimini arttırma yönünden;
İnceleme ve araştırma merakı uyandırmayı;
- Öğrendiklerini şema halinde ifade edebilmeyi;
- Düzenli, dikkatli ve sabırlı olmayı;
- Düşünceleri düzene sokmayı;
- Tarafsız olmayı, peşin hükümden kaçınmayı, açık fikirli olmayı;
- Bilginin yayılmasını arzu etmeyi;
- Grup olarak çalışmanın verdiği fazladan gücün farkına varıp, gerektiğinde grup çalışması yapma becerisi edinmeyi öğrenirler.