Arama


Efulim - avatarı
Efulim
VIP VIP Üye
18 Nisan 2013       Mesaj #2
Efulim - avatarı
VIP VIP Üye
Google
MsXLabs.org

Kurucularımız Larry Page ve Sergey Brin, 1995’te Stanford Üniversitesi’nde tanıştılar. 1996’da, tek tek Web sayfalarının önem düzeyini belirlemek için bağlantıları kullanan bir arama motoru (başlangıçta BackRub adını vermişlerdi) oluşturdular.

Larry ve Sergey, yarattıkları arama motoruna “Google” adını verdi. Bu kelimeyi, 10 üzeri 100 sayısının matematiksel adı olan “googol”dan türettiler. Google Inc. 1998’de, Sun kurucu ortaklarından Andy Bechtolsheim o zamana kadar var olmayan bu şirkete 100.000 ABD doları tutarında bir çek yazdığında doğdu.

1998 yılında Google'ı kuran Larry Page ve Sergey Brin, PageRank adlı teknolojilerini satmak istediler ancak alıcı çıkmadı. İnternet ağındaki her sayfayı puanlayan bu sistem; o sayfaya ne kadar çok link verildiyse ve link veren yerlerin puanı ne kadar çoksa, söz konusu sayfaya da o kadar çok puan verme mantığına dayanıyordu. Google'ın sahipleri bu teknolojiyi satamayınca büyüme kararı aldılar ve 35 milyon dolar yatırım kredisi de alınca 1999'da Google Search'ü kurdular. 2000'li yıllarda öne çıkan Google arama motoru'nun ardından kısa sürede gelişip 2000 yılında Google Araç Çubuğu çıkaran ekip, 2004 yılında kütüphanelerdeki binlerce kitabı Google Book Search adıyla aramaya açtı ve 1 GB kapasite ile Google Mail yani Gmail hizmetini başlattı. Google 2007'in sonları itibariyle, en popüler web arama motoru olarak dünya çapında tanınıyordu.

  • Kuruluş
    1998
  • Kurucular
    Larry Page ve Sergey Brin
  • Ortaklıklar
    4 Eylül 1998
  • İlk halka arz (NASDAQ)
    19 Ağustos 2004
  • Genel Merkez
    1600 Amphitheatre Parkway
    Mountain View
    CA 94043
Google'ın arama teknolojisi ve kullanıcı arabirim tasarımı Google'ı günümüzün ilk-nesil arama motorlarından farklı kılar. Sadece anahtar kelime veya meta arama teknolojisi kullanmak yerine, Google en önemli sonuçları ilk getiren, gelişmişPageRank™ teknolojisine dayanır.


PageRank ağ sayfalarının önemini nesnel bir ölçeğe uyarlar; bu 500 milyon değişken ve 2 milyar terimden oluşan bir denklemin çözülmesiyle hesaplanır. PageRank ağın çok sayıda bağlantılı yapısını düzenleyici bir araç olarak kullanır. Doğal olarak, Google, Sayfa A'dan Sayfa B'ye kurulmuş her bağlantıyı, Sayfa A'dan Sayfa B'ye bir "oy" olarak yorumlar. Google bir sayfanın önemini aldığı oylarla belirler. Google ayrıca oyu veren sayfayı da inceler.

Google'ın komplike ve otomatikleştirilmiş arama metodları, insan müdahalesine engel olur. Diğer arama motorlarından farklı olarak; Google, hiç kimsenin daha yüksek listeleme yapamayacağı ve ticari amaçla sonuçları değiştiremeyeceği bir şekilde yapılandırılmıştır.


Vikipedi & 'Arama Motoru'
Google
Kaynak
BEĞEN Paylaş Paylaş
Bu mesajı 1 üye beğendi.
Son düzenleyen perlina; 11 Temmuz 2016 22:51
Sen sadece aynasin...