Arama

Turistlere nasıl davranmalıyız? - Sayfa 3

Bu Konuya Puan Verin:
En İyi Cevap Var Güncelleme: 17 Kasım 2013 Gösterim: 55.400 Cevap: 57
ßLacK - avatarı
ßLacK
Ziyaretçi
18 Şubat 2010       Mesaj #21
ßLacK - avatarı
Ziyaretçi
Ülkemize gelen turisti ne kadar iyi bir otelde konaklatırsak konaklatalım, ne kadar üst düzey hizmet verirsek verelim, o turistin sokaklarımızda yaşayacağı en küçük bir olumsuzluk tüm tatilini etkileyerek ülkemizden olumsuz izlenimlerle ayrılmasına neden olabiliyor.

Türkiye, yepyeni turistik tesisleri ve yüksek hizmet kalitesiyle turizmde dünyada söz sahibi ülkeler arasında yer alıyor. Doğal güzellikleri, pırıl pırıl plajları ve zengin tarih ve kültür mirası ile ülkemiz, eşi bulunmaz bir tatil cenneti. Özellikle geleneksel yapımıza bağlı olarak ön plana çıkan misafirperverliğimiz turizmde bizim en önemli kozumuz. Ancak zaman zaman bu avantajımız dezavantaja dönüşebiliyor.
Sponsorlu Bağlantılar

Turizm, acenteciden otelciye, rehberden esnafa, sokaktaki satıcıdan taksiciye, garsonlardan müze görevlilerine kadar hizmetler zincirinin oluşturduğu büyük bir sektör. Bu hizmetler zincirinde yapılan yanlışlar, en küçük halkada bile olsa tüm zinciri etkileyebiliyor.

Ülkemize gelen turisti ne kadar iyi bir otelde konaklatırsak konaklatalım, ne kadar üst düzey hizmet verirsek verelim, o turistin sokaklarımızda yaşayacağı en küçük bir olumsuzluk tüm tatilini etkileyerek ülkemizden olumsuz izlenimlerle ayrılmasına neden olabiliyor. Tıpkı, bu hafta başında tüm ulusal gazetelere yansıyan 'taksici' haberinde olduğu gibi. İstanbul'da tatil yapıp ülkesine döndükten sonra izlenimini İngiliz The Times gazetesinde dile getiren köşe yazarı Preston, "Bir daha asla Türkiye'ye gitmeyeceğim." diyor. Bunu söylemesinin nedeni de kentte tur yaptığı sırada taksicilerle yaşadığı olumsuz deneyimler. The Times gazetesi yazarı Preston şöyle diyor; "İstanbul harika bir şehir ama İstanbul gezimiz ahlaksız taksi şoförleri tarafından yerle bir edildi."

Yurtdışında tatile çıkan turistler, gittikleri ülkelerde yerel halkı çok fazla tanıma şansı yakalayamıyor ne yazık ki. Örneğin, ülkemize gelen bir turistin havaalanına indiği andan itibaren tatili süresince tanıştığı yerel halk, başta onu karşılayan profesyonel turist rehberi olmak üzere, resepsiyon görevlileri, garsonlar ve taksicilerle sınırlı kalıyor. Bu kişilerin kendisine davranış biçimi, onlarla ettiği sohbetler Türkiye hakkındaki izlenimini önemli ölçüde etkiliyor. Yukarıda sözünü ettiğimiz İngiliz yazar örneğinde görüldüğü gibi turistlerin bir taksici ile yaşadığı olumsuz olaylar tüm ülkeye dair görüşlerini karalayabiliyor. İşte o zaman bizim o mükemmel 'Türk misafirperverliğimiz', lüks otellerimiz, o taksicinin gölgesinde kalabiliyor.

Yukarıdaki olumsuz örneğin yanında, yine bu hafta yaşanan ve bize umut veren başka bir taksi sürücüsü haberi daha var. Dalyan'da turisti rahatsız ettiği iddia edilen taksi sürücüsüne çalıştığı birlik tarafından 30 gün süreyle taksi kullanmama cezası verilmiş. Bu, bir daha bu tür suçlar işlenmemesi için caydırıcı olabilecek bir ceza. Görüldüğü gibi, zaten var olan yasal düzenlemeler uygulanarak bazı suçların önüne geçmek mümkün aslında. Bu nedenle turizm icra ederken sektörün tüm halkalarının sağlam olması için hem ulusal hem de yerel yöneticilere çok önemli görevler düşüyor. Halkımızda turizm bilincinin yükseltilmesi için yapılan olumlu çalışmaların hayata yansımasını iyi izlemek, caydırıcı önlemleri almak gerekiyor.

Profesyonel turist rehberleri olarak biz, ülkemize gelen turistlerle en çok vakit geçiren kişileriz. Yani biz bu zincirin en önemli halkalarının başındayız. Bu nedenle turistlere en iyi hizmeti verebilmek için meslek birliği olarak hizmet standardımızın yükseltilmesi, çalışma koşullarımızın iyileştirilmesi ve yasal bir zemine oturtulması yönünde çalışıyoruz; kaçak rehberlik hizmetinin önlenmesi için denetimlere etkin olarak katılıyoruz.
Şerif Yenen
TUREB BAŞKANI

TurizmHabercisi.com

Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
20 Şubat 2010       Mesaj #22
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
turiste nasıl davranmalıyız
Sponsorlu Bağlantılar
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
12 Mart 2010       Mesaj #23
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
turistlerle ilgili bir slogan söyler misiniz?
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
17 Mart 2010       Mesaj #24
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
Alıntı

turistlere nasil davranmali

bununla ilgili şiir yada yazı hadiiiii
çabuuk - avatarı
çabuuk
Ziyaretçi
17 Mart 2010       Mesaj #25
çabuuk - avatarı
Ziyaretçi
LÜTFEN TURİSTLERE NASIL DAVRANMALIYIZ KONULU BİR YAZI YADA ŞİİR İSTİYORUM ACELE EDERSENİZ SEVİNİRİM
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
1 Haziran 2010       Mesaj #26
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
[QUOTE]muzelerde nasil dgvranmaliyiz ile
ilgili daha fazla bilgi istiyorum[/QUO
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
17 Aralık 2010       Mesaj #27
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
turiste nasıl davranılır
01 05 - avatarı
01 05
Ziyaretçi
17 Aralık 2010       Mesaj #28
01 05 - avatarı
Ziyaretçi
turiste hoşgörülü davranılır
MutLu Prens - avatarı
MutLu Prens
Ziyaretçi
17 Aralık 2010       Mesaj #29
MutLu Prens - avatarı
Ziyaretçi
hoşgörülü misafir perver fln
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
23 Aralık 2010       Mesaj #30
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
of of yha bulamadım be bi cevap yokmu :Msn Sad

Benzer Konular

17 Ocak 2018 / polat Cevaplanmış
12 Ocak 2016 / Misafir Soru-Cevap
20 Aralık 2014 / Misafir Soru-Cevap