Teşkilat Nedir ?
Bir gayenin gerçekleşmesi için hiyerarşik bir yapı içerisinde planlı ve programlı çalışma yapmak üzere bir araya gelen vasıflı ve yeterli sayıda insandan oluşan yapıya teşkilat denir.
Teşkilat beraberliktir
İnançta,metotda,hedefte programda anlaşmış insan teşkilatçı insandır.
TEŞKİLAT
1.Teşkilat:Gayeye ulaşmak için yetenekli,egitimli,çalışkan,olgun güven veren,samimi ve dürüst insanlardan kurulmalıdır.
2.kurulan teşkilatta hiyerarşik yapı esastır.işlerin yürütülmesinde bu kurula önem verilmeli ve titizlikle uygulanmalıdır.
3.Teşkilatta birlik,beraberlik ve disiplin içinde huzurlu çalışma şartları hazırlanmalıdır.
4.Teşkilatta,herkes yetki ve sorumlulugunu bilmeli,görevini bir ibadet aşkı ile yerine getirmelidir.
5.Başarının temeli iş bölümüdür.Adama göre işdegil,işe göre adam tayin edilmelidir.
PLANLAMA
Neyin,ne zaman nerede ve kim tarafından yapılacagının önceden kararlaştırılmasıdır.
1.Yönetici için risk ve belirsizlikleri en aza indirmede yardımcı olur.
2.iyi bir planlama yapan yönetici,işlerin kontrolünü elinde tutar.saglıklı ve etkili kararlar verir.Bunun sonucunda başarıya ulaşır.Muhtemel problemleri ve öncelikli hedefleri tesbit ederek uygulanması kolay,pratik ve gerçekçi çözümler ortaya koyar.
MİSAL:İnsan vücudundaki sinir sistemi 70-80 kg'lık vücutta,2 kg'lık sinir sistemi vücuttaki hareketi sağlayan bir mekanizmadır.Yönetimdede teşkilat birimininönemi aynen böyledir.
--------------------------------------------------------------------------------
Kaynak:
Teşkilat nedir?