Ziyaretçi
arkadaşlar şu sorulara cevap verin lütfen başlıca nüfus hizmeleri nelerdir öğrenci kimlik belgelerini nerelerde kunlanırız soy ağacı nedir lütfen cevap verin
NÜFUS MÜDÜRLÜĞÜ
Ülkemizde nüfus ve vatandaşlık işleri İçişleri Bakanlığına bağlı Nüfus ve Vatandaşlık işleri Genel Müdürlüğünce yürütülmektedir.Bu amaçla Her ilde bir il nüfus ve vatandaşlık müdürlüğü, her ilçede de bir nüfus müdürlüğü bulunur. İllerde ayrıca il merkezinde merkez ilçe nüfus müdürlükleri bulunur. Büyük bazı İllerde ilçe nüfus müdürlüklerine bağlı nüfus şeflikleri bulunmaktadır.
Nüfus Müdürlüklerinin görevleri
Görev çevresi içerisindeki nüfus, vatandaşlık ve evlendirme hizmetlerini mevzuat çerçevesinde düzgün bir biçimde yürütmek, Nüfus cüzdanı ve uluslararası aile cüzdanı düzenlemek,kişinin doğumundan ölümüne kadar kişisel ve medenî durumuna, uyrukluğuna ve bunlarda meydana gelebilecek değişikliklere ait doğal ve hukukî olayların belirlenip saptanması, bu amaçla düzenlenmiş kütüklere yazılması, elektronik ortamda ulusal adres veri tabanının oluşturulması, nüfus kayıtları ile adres bilgilerinin ilişkilendirilmesini sağlar.
Doğum, ölüm, evlenme, boşanma, kayıt düzeltme, soybağı, evlat edinme,tanıma gibi kişisel hal değişiklikleri işlemlerinin tümü nüfus müdürlüklerinin görev alanına girer. Bu görevlerin bir bölümünde ilk beyan makamı iken bir bölümünde mahkeme kararlarından sonra tescil makamıdır.
Nüfus ve aile cüzdanlarının düzenlenip ilgililere verilmesi, yeni doğan çocukları nüfus kütüğüne kayıt ederek bu çocuklara nüfus cüzdanı verilmesi nüfus müdürlüğünce yürütülür.
Kişilerin adres kayıtlarının tutulması, bu konudaki değişikliklerin takip ve kontrolü ve bunlarla ilgili gerekli bilgi ve belge verilmesi yine nüfus müdürlükleri tarafından yapılır.
Vatandaşlığa alınma,vatandaşlıktan çıkma, vatandaşlığın kaybı gibi işlemler de nüfus müdürlüklerince yürütülür.
Askerliğe alınacak kişiler nüfus teşkilatının kayıt ve cetvelleriyle belirlenir. Seçmen kütükleri nüfus müdürlüklerince yürütülen Adres Kayıt Sistemi çerçevesinde belirlenir.
T.C. Kimlik numarası projesini başlatan ve uygulayan kurum olup, bu proje sayesinde tüm kurumlar bilgi ve belgelerini kişilere daha kolay ulaştırma imkânına kavuşmuş ve kurumların vatandaşlarlara iletişimi kolaylaşmıştır.
Nüfus teşkilatınca yürütülen Kimlik Paylaşım Sistemi ile tüm resmi kurumlar vatandaşın nüfus bilgilerine ulaşma imkânına kavuşmuş ve böylece, sık sık vatandaştan istenilen belgelerin bu proje ile ilgili kurum tarafından bu proğramdan alabilmesi sağlanmıştır.
Tüm kurum ve kuruluşların kişiye ilişkin kayıtları nüfus müdürlüklerince tutulan nüfus kayıtları esas alınarak belirlenir. Bu amaçla tüm kişi ve kurumlara gerekli bilgi, nüfus kayıt örneği ve adres belgesi gibi belgeler nüfus müdürlüklerince verilmektedir.
Nüfus sayımları nüfus teşkilatının kurduğu Adres Kayıt Sistemi sayesinde artık her an güncel olarak alınabilmektedir. Daha önce sokağa çıkma yasağı uygulanarak yapılan ve gerçek nüfus istatistiklerini yansıtmayan nüfus sayımı uygulaması ADRES KAYIT SİSTEMİ sayesinde insanlarımızı eve hapsedilmekten kurtardığı gibi ülkemizi çok sağlıklı ve çağdaş bir nüfus sayımı ve istatistiklerine kavuşmuştur.
Sponsorlu Bağlantılar
Nüfus Müdürlüklerinin görevleri
Görev çevresi içerisindeki nüfus, vatandaşlık ve evlendirme hizmetlerini mevzuat çerçevesinde düzgün bir biçimde yürütmek, Nüfus cüzdanı ve uluslararası aile cüzdanı düzenlemek,kişinin doğumundan ölümüne kadar kişisel ve medenî durumuna, uyrukluğuna ve bunlarda meydana gelebilecek değişikliklere ait doğal ve hukukî olayların belirlenip saptanması, bu amaçla düzenlenmiş kütüklere yazılması, elektronik ortamda ulusal adres veri tabanının oluşturulması, nüfus kayıtları ile adres bilgilerinin ilişkilendirilmesini sağlar.
Doğum, ölüm, evlenme, boşanma, kayıt düzeltme, soybağı, evlat edinme,tanıma gibi kişisel hal değişiklikleri işlemlerinin tümü nüfus müdürlüklerinin görev alanına girer. Bu görevlerin bir bölümünde ilk beyan makamı iken bir bölümünde mahkeme kararlarından sonra tescil makamıdır.
Nüfus ve aile cüzdanlarının düzenlenip ilgililere verilmesi, yeni doğan çocukları nüfus kütüğüne kayıt ederek bu çocuklara nüfus cüzdanı verilmesi nüfus müdürlüğünce yürütülür.
Kişilerin adres kayıtlarının tutulması, bu konudaki değişikliklerin takip ve kontrolü ve bunlarla ilgili gerekli bilgi ve belge verilmesi yine nüfus müdürlükleri tarafından yapılır.
Vatandaşlığa alınma,vatandaşlıktan çıkma, vatandaşlığın kaybı gibi işlemler de nüfus müdürlüklerince yürütülür.
Askerliğe alınacak kişiler nüfus teşkilatının kayıt ve cetvelleriyle belirlenir. Seçmen kütükleri nüfus müdürlüklerince yürütülen Adres Kayıt Sistemi çerçevesinde belirlenir.
T.C. Kimlik numarası projesini başlatan ve uygulayan kurum olup, bu proje sayesinde tüm kurumlar bilgi ve belgelerini kişilere daha kolay ulaştırma imkânına kavuşmuş ve kurumların vatandaşlarlara iletişimi kolaylaşmıştır.
Nüfus teşkilatınca yürütülen Kimlik Paylaşım Sistemi ile tüm resmi kurumlar vatandaşın nüfus bilgilerine ulaşma imkânına kavuşmuş ve böylece, sık sık vatandaştan istenilen belgelerin bu proje ile ilgili kurum tarafından bu proğramdan alabilmesi sağlanmıştır.
Tüm kurum ve kuruluşların kişiye ilişkin kayıtları nüfus müdürlüklerince tutulan nüfus kayıtları esas alınarak belirlenir. Bu amaçla tüm kişi ve kurumlara gerekli bilgi, nüfus kayıt örneği ve adres belgesi gibi belgeler nüfus müdürlüklerince verilmektedir.
Nüfus sayımları nüfus teşkilatının kurduğu Adres Kayıt Sistemi sayesinde artık her an güncel olarak alınabilmektedir. Daha önce sokağa çıkma yasağı uygulanarak yapılan ve gerçek nüfus istatistiklerini yansıtmayan nüfus sayımı uygulaması ADRES KAYIT SİSTEMİ sayesinde insanlarımızı eve hapsedilmekten kurtardığı gibi ülkemizi çok sağlıklı ve çağdaş bir nüfus sayımı ve istatistiklerine kavuşmuştur.