İletişim; insanların aralarında bilgi, duygu ve düşünce aktarmaları yapma süreçleridir. Konuşma, insanın kendini ifade edebilme becerisidir. Konuşma ile insanlar arası anlaşma sağlanır, haberleşme ağının ve bireylerin ilişkilerinin sağlam bir şekilde sürdürülmesini sağlar...
Doğru, akıcı ve net konuşma ile, fikirlerini, ihtiyaçlarını, yaptıklarını anlatabilen insan, toplum içinde başarılı olur, anlamlı ilişkiler geliştirir ve toplum için başarıyı yakalar.
Sekreterin, iş hayatında en büyük becerisi konuşma yeteneğidir. İş ortamındaki tüm çalışmalar iletişime dayalıdır uzmanlara göre telefon iletişiminin, işletmelerin genel iletişim toplamlarının %70’ini oluşturduğu söylenmektedir. Konuya bu açıdan bakıldığında telefon haberleşmesinin önemi ortadadır. Telefon, işletmelerin dışa açılan penceresi konumundadır. Dışarıdakilerin gördükleri onları çekecekmi? Yoksa itecekmi? Sorusu firma için önem taşımaktadır. İyi düzenlenmiş bir telefon iletişiminin, etkili bir organizasyonu yansıttığı da bilinmektedir.
Kişilerin yüzyüze iletişiminde, birbirleri üzerinde nasıl bir etki yarattığı gözlemlenebilirken, telefon iletişiminde bu sağlanamaz. Bundan dolayı telefon iletişiminde de en önemli katkının telefondaki ses tonu, seçilen kelimeler ile yapılan tonlamalardan oluştuğu söylenebilir.
Sekreter, firmasının ilk temsilcisi olduğundan telefonla iletişim konusunda sürekli kendisini yenilemeli ve iletişim yoluyla sağlanacak tüm başarıları firmasına ve kendisine kazandırmalıdır. Telefonla konuşma bilgisi ve becerisi sekreterlik mesleğinin olmazsa olmaz kuralıdır. Günümüzde yöneticiler ve işlerinin büyük bölümünü telefonla yürüten kuruluşlar, telefon konuşmalarında özel bir bilgi ve beceri uygulanmasını istiyorlar ve bu konuda eleman alımında çok seçici davranıyorlar, araştırmalara göre yöneticiler telefon ile ilgili işe alımlarda personelin mutlaka bayan olmasını tercih ediyor bunun sebebi etkili, yumuşak ses tonu olarak öngörülüyor.
Doğru ve etkili iletişim sadece iş hayatında değil, tüm yaşamda insan için çok büyük önem taşır. Siz ne kadar sistemli ve özenli çalışırsanız, büro içinde ve dışındakiler de size aynı özeni gösterir.