Arama

Kimi Raikkonen

Güncelleme: 11 Mart 2009 Gösterim: 7.920 Cevap: 1
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
9 Eylül 2007       Mesaj #1
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
Kimi Räikkönen
Ad:  222px-Kimi_Raikkonen_qualifying.jpg
Gösterim: 275
Boyut:  22.8 KB
Sponsorlu Bağlantılar
Kimi Matias Räikkönen, (d. 17 Ekim 1979) Finlandiya Espoo'da doğmuştur. 2001 yılında F1 Sauber takımı ile Formula 1 pilotluğuna başlamıştır. 2002 yılında Mika Hakkinen'den boşalan koltuğu devralmış ve McLaren Mercedes takımına geçmiştir. Kendisi 2005 Türkiye Grand Prix'sinin birincisi olarak İstanbul Park'ta gerçekleşen yarışların ilkini kazanan kişi olmuştur. 2003 ve 2005 yıllarında dünya ikinciliğini elde etmiştir. 2003'te Michael Schumacher ile birincilik mücadelesine girmiş, 2005'te ise en genç Formula 1 pilotu unvanına sahip Fernando Alonso ile birincilik için yarışmıştır, ancak çeşitli sorunlardan dolayı birinci olamamıştır. Kimi'ye taraftarları ve çevresince soğukkanlılığı ve sakinliğinden dolayı "Buz adam" (Iceman) lakabı takılmıştır.
Michael Schumacher'in Formula 1'den ayrılacağını açıklamasının ardından, Ferrari Kimi Räikkönen ile 2007-2009 yılları arasında yarışacağını, 2007-2008 yıllarında kendisine Felipe Massa'nın eşlik edeceğini açıklamıştır.
Raikkonen 31 Temmuz 2004 tarihinde eski İskandinavya Güzellik Kraliçesi seçilen Jenni Dahlman ile evlenmiştir.

Formula Bir Kariyeri Öncesi
Räikkönen on yaşında kartinge başlayarak motorsporlarına girdi. 1998'de Finlandiya Karting şampiyonu oldu. 1999'da European Formula Super A kategorisinde ikinci oldu. Yirmi yaşında Formula Ford Şampiyonası'nda yarışmak için İngiltere'ye gitti. 2000 yılında Britanya Formula Renault Şampiyonası'nda on yarıştan yedisini kazanarak bu seride şampiyon oldu.

Sauber Takımı ve F1 Kariyerine Girişi
Ad:  R1.PNG
Gösterim: 237
Boyut:  9.0 KB
2000 yılında Peter Sauber takımında test pilotluğu yapması için Räikkönen ile anlaştı. Jerez ve Barcelona'daki testlerden sonra Sauber 2001 yılında Kimi'nin yarış pilotu olması konusunda anlaşmaya vardı. Ancak sadece 23 yarış tecrübesi ile süperlisans almış olduğu için çeşitli eleştiriler yapıldı. Fakat daha ilk yarışında puan alarak ve sezon boyunca 9 puan toplayarak beğeni kazandı. Ayrıca takım arkadaşı Nick Heidfeld ile toplam 21 puan toplayarak Sauber Takımı'nın Formula Bir'deki en yüksek dereceyi (şampiyona dördüncülüğü) almasını sağladı.

McLaren Mercedes (2002-2006)
Räikkönen'in Scuderia Ferrari ile anlaşacağı düşünülüyordu ancak kendisi ile anlaşan takım McLaren oldu. Kendisi Mika Häkkinen'in ayrılması ile boşalan koltuğa geçti.

2002 sezonu
Ad:  Raikkonen.jpg
Gösterim: 241
Boyut:  31.5 KB
Kimi Räikkönen, Amerika Grand Prix 2002.
McLaren'deki ilk yarışında Räikkönen, üçüncülük elde etti. Sezon boyunca aracı birçok kez mekanik arıza nedeniyle yarış dışı kaldı. Birçok kez yarış dışı kalmış olmasına rağmen üç defa üçüncü ve bir defa da ikinci oldu. Takım arkadaşı David Coulthard ile 65 puan toplayarak takımın üçüncü olmasına yardımcı oldu.

2003 sezonu
Räikkönen bu sezon son yarışa kadar şampiyonluk için mücadele etti. 2003 sezonunda ilk Grand Prix galibiyetini elde etti: 2003 Malezya. Bir sonraki yarış olan Brezilya Grand Prix'sinde meydana gelen karışıklıklardan dolayı (yarışın durdurulması ve birinciliğin belirlenememesi) birinciliği Giancarlo Fisichella aldı, kendisi de ikinci oldu.
2003 Macaristan Grand Prix'si podyumunda Fernando Alonso'nun birinci kendisinin ikinci ve Juan Pablo Montoya'nın üçüncü olmasıyla tarihteki en genç Formula Bir podyumunu oluşturdular.
Sezon boyunca üç defa yarış dışı kalmış olan Räikkönen son yarışa kadar şampiyonluk mücadelesini sürdürdü. Son yarış olan Japonya Grand Prix'sini Michael Schumacher'in takım arkadaşı Rubens Barrichello'nun yarışı kazanması, kendisinin bu yaarışta ikinci olması ve Michael Schumacher'in kendisine gereken bir puanı alarak bu yarıştan ayrılmasıyla sezonu ikinci olarak tamamladı.

2004 sezonu
Sezon boyunca McLaren MP4-19'un şasisinde oluşan problemlerden dolayı Räikkönen sekiz kez yarış dışı kaldı. İlk üç yarıştan hiç puan toplayamadı. Ancak Belçika Grand Prix'sinde birinciliği elde etti.
Sezonu hayalkırıklıkları ile geçiren Räikkönen, menajeri Steve Robertson ile Räikkönen - Robertson - Racing (R-R Racing) adı altında bir F3000 takımı kurdu ve bu takım 2005 yılından itibaren F3000 sersinde yarışmaya başladı.

2005 sezonu
Ad:  kimi_turkish_gp.jpg.jpg
Gösterim: 314
Boyut:  24.1 KB
İlk Türk GrandPrix birincisi
Kimi sezon başında MP4-19 şasisinden kalma problemlerin çözülmesi ile beraber sezonun beşinci yarışı olan İspanya Grand Prix'sini kazandı. Sezon boyunca üç kez yarış dışı kalan Kimi, bir kez yarış dışı kalan Fernando ile aynı sayıda yarış kazandı (7-7). Ancak sezonu daha çok podyumla kapatmış olan Fernando 2005 yılı şampiyonluğunu sezonun bitiminden üç yarış önce ilan etti.
Kimi Räikkönen 2005 yılında gösterdiği başarılardan dolayı kimi eleştirmenlerce sezonun en iyi sürücüsü ilan edildi. Ayrıca yedi yarış kazanarak sezon şampiyonu olamaması ile Alain Prost gibi rekor kırdı. Japonya GP'sine 17. başladı ve son turda bazı eleştirmenlerce tarihin en iyi geçişi ile yarışı kazandı. Japonya GP'sine 17. sırada başlayıp ve son turda C. G. Fisichell'yı geçişi onun ne kadar soğukkanlı ve iyi bir pilot olduğunu ayrıca F1 tarihinin en iyi geçişini yaparak bir çok F1 taraftarının gönlünde taht kurdu.

2006 sezonu
Ad:  300px-Kimmi_raikkonen_cheste_2006-02.jpg
Gösterim: 261
Boyut:  31.0 KB
Räikkönen Mclaren ile Valensiya'da test sürüşünde 2006
Fernando Alonso'nun sezon başında McLaren Mercedes ile anlaşma imzladığının açıklanması üzerine, Räikkönen'in 2006 sonunda bitecek sözleşmesi de göz önüne alınarak, hangi takıma gideceği spekülasyon konusu olmaya başladı.
Kış boyunca yapılan testlerde MP4-21'in yeterli seviyede olup olmadığı bilimiyordu. İlk yarış Bahreyn Grand Prix'si cuma idmanları sırasında araçta sorun çıkması sıralamalarda 22. sıraya düşmesi neden olsa da yarışı üçüncü olarak tamamladı. Ancak sezon boyunca çok kez yarış dışı kalması ve hiç yarış kazanamaması hayal kırıklığı yarattı.
İtalya Grand Prix'sinde Michael Schumacher'in yarışlardan çekileceğini açıklaması sonrasında Scuderia Ferrari seneye Kimi Räikkönen ve Felipe Massa ile yarışacağını açıklamıştır.

Scuderia Ferrari (2007-2009)
Kimi Räikkönen'in Ferrari ile üç yıllık anlaşma imzaladığı Ferrari'nin evinde düzenlenen İtalya Grand Prix'si sonrası açıklandı. Sezonun son yarışı olan Brezilya Grand Prix'sinin ardından beş sezon geçirdiği McLaren takımına ve çalışanlarına gelecekte başarılı olmalarını dilemiştir.

2007 sezonu
2007 sezonunun ilk yarışı Avustralya Grand Prix'sine pole pozisyondan başlayıp, bu yarışı kazanan Kimi, sezonun sonraki yarışlarında aynı performansı yakalayamadı. Malezya Grand Prix'si ve Bahreyn Grand Prix'sinde üçüncü oldu. Ancak bir sonraki yarış olan İspanya Grand Prix'sinde henüz 11. turda aracında elektrik problemi çıkması üzerine yarış dışı kaldı. Monako Grand Prix'sinde ise sıralamalarda Swimming Pool'a girerken aracını duvara sürtmesi üzerine yaşadığı sorunlar sonucu 16. sırayı alabildi, yarışta ise sekizinci oldu. Kanada Grand Prix'sine 4. sırada başlayan Kimi, yaşanan kazalar ve güvenlik aracının dört kez girmesi sonucu ancak beşinci olabildi. Agresif sürüş stiline uymayan yeni Bridgestone lastiklerine ilerleyen yarışlarda uyum sağlamaya başladı ve mühendisi Chris Dyer'la aracını agresif sürüş stiline uygun olarak geliştirdi. Bunun ilk sonuçlarını Amerika GP'sinde en hızlı tur (fastest lap) kaydederek aldı. Fransa Grand Prix'sine 3. sırada başlayan ve startta Lewis Hamilton'ı geçen Räikkönen in-out lap'ler denen rakibin ve kendinin pite girdiği/çıktığı turlarda attığı kusursuz turlar sonucu takım arkadaşı Felipe Massa'yı geçerek sezonun 2. zaferini kazandı ve 4 yarış sonra da podyuma çıktı. Britanya Grand Prix'sinde ise sıralamalarda son virajı geniş alması sonucu pole pozisyonu kaçırdı ve yarışa 2. sıradan başladı. Harika bir yarış sonrası Fernando Alonso'nun 2.4 saniye önünde bitirdi ve bu sezonki 3. birinciliğini kazandı. Olaylı geçen Nürburgring Avrupa Grand Prix'sine pole pozisyonda başlayan Räikkönen, yağan yağmur altında pit yolunu yağmur sonucu kaçırarak gerilere düştü. Yağmur sonrası iyi durumda ve podyuma çıkabilecekken yarışın 37. turunda gerçekleşen bir hidrolik arızası sonucu yarış dışı kaldı. Macaristan Grand Prix'sine 3. sırada başlayan Räikkönen, yarışın ilk turunda Nick Heidfeld'i geçerek 2. sıraya yükseldi. Yarışın son turlarında Hamilton'u zorlamasına rağmen, yarışı başladığı sırada bitirdi. Bu yarışta GP'lerde nadir rastlanacak şekilde en hızlı turu son turda kaydetti. Türkiye Grand Prix sıralama turlarında 3.lüğü elde eden Kimi, yarışın ilk virajında 2.liğe yükseldi ve pole pozisyonda başlayan takım arkadaşı Felipe Massa'yı zorlamasına rağmen, yarışı 2. olarak bitirdi. 26 Ağustos 2007 Türkiye Grand Prix'sini takım arkadaşı Ferrari pilotu Felipe Massa kazandı.Aynı zamanda sezonun 5. en hızlı turunu kaydetti. Bu hızlı tur da Macaristan gibi yarışın sondan bir önceki turunda geldi. (1.27.295) Raikkonen ikinciğini "..elimden geleni yaptım ama yarış sıralama turlarında planlanmıştı ve 1.lik için tek şansım Massa 'nın hata yapmasını beklemekti..şeklinde yorumladı.

Formula 1'de Kazandığı Yarışlar
  • 2003 Maleyza Grand Prix
Pist: Sepang
Motoru: McLaren MP4-17D
  • 2004 Belçika Grand Prix
Pist: Spa-Francorchamps
Motoru:
McLaren MP4-19B
  • 2005 İspanya Grand Prix
Pist: Catalogne
Motoru:
McLaren MP4-20
  • 2005 Monako Grand Prix
Pist: Monaco
Motoru: McLaren MP4-20
  • 2005 Kanada Grand Prix
Pist: Kanada
Motoru:
McLaren MP4-20
  • 2005 Macaristan Grand Prix
Pist: Hungaroring
Motoru: McLaren MP4-20
  • 2005 Türkiye Grand Prix
Pist: İstanbul Park
Motoru:
McLaren MP4-20
  • 2005 Belçika Grand Prix
Pist: Spa-Francorchamps
Motoru:
McLaren MP4-20
  • 2005 Japonya Grand Prix
Pist: Suzuka
Motoru: McLaren MP4-20
  • 2007 Avustralya Grand Prix
Pist: Albert Park Motoru: Ferrari F2007
  • 2007 Fransa Grand Prix
Pist: Magny Cours
Motoru:
Ferrari F2007
  • 2007 Britanya Grand Prix
Pist: Silverstone
Motoru: Ferrari F2007

Formula Bir sonuçları
Ad:  R2.jpg
Gösterim: 308
Boyut:  64.5 KB

Biyografi Konusu: Kimi Raikkonen nereli hayatı kimdir.
karayel - avatarı
karayel
Ziyaretçi
11 Mart 2009       Mesaj #2
karayel - avatarı
Ziyaretçi
Kimi Raikkonen
1979-...
Sponsorlu Bağlantılar

Kimi Raikkonen, 1979 doğumlu profesyonel formula 1 pilotu. Sakin ve serinkanlı davranışlarıyla kendisine ‘The Iceman ’(Buz Adam) lakabı takılan Raikkonen, 2003 ve 2005 yıllarında Dünya Şampiyonası’nda 2. oldu. F1 kariyerine 2001 yılında Sauber Petronas’ta başlayan Raikkonen, 2002’den itibaren McLaren-Mercedes takımıyla çalıştı. 2006 sonunda Ferrari takımı ile 3 senelik anlaşma imzalayan Raikkonen, 2007 sezonunda Ferrari Takımı’nın pilotu olarak yarışıcak.

Kimi Matias Raikkonen, 17 ekim 1979’da Finlandiya, Espoo’da dünyaya geldi. Daha 10 yaşından itibaren kart şampiyonalarında başarılar göstermeye başlayan Raikkonen, 1999 Avrupa Formula Süper A Şampiyonası’nda (European Formula Super A Championship) 2. lik kazandı. Aynı yıl Formula Ford Euro Cup’da yarışarak 5. oldu ve 20 yaşındayken British Formula Renault Winter Series’de ilk 4 yarışı kazanarak şampiyon oldu.

2000 yılında Formula Renault UK Championship‘e katılan Raikkonen, şampiyonadaki 10 yarıştan 7’sini kazandı. 2000 yılının sonlarına doğru katıldığı Formula Renault serisinde ise 23 yarıştan 13’ünü kazandı ve böylelikle %56’lık galibiyet yüzdesi yakaladı.

Bu başarılarıyla farkedilmesi sonucunda eylül 2000’de Peter Sauber, Fin pilota Sauber Formula 1 Takımı’nda test pilotluğu yapması için bir şans verdi. Jerez ve Barcelona’daki testlerden sonra Sauber 2001 sezonu için Raikkonen ile anlaşma imzalamaya karar verdi. 23 yarış tecrübesiyle F1 süperlisansı almış olması durumu ise FIA başkanı Max Mosley’de dahil olmak üzere bir çok kişinin eleştirilerine sebep oldu. Raikkonen, ilk formula 1 yarışı olan 2001 Avustralya Granprix’inde 6.oldu ve 1 puan aldı.

Raikkonen sağlam bir başlangıç yılı yaşadı. 4 yarıştan puan çıkardı ve 8 kere de yarışı ilk 8 içerisinde bitirdi. Sezonu 9 puanla tamamlayan Raikkonen ve 12 puan toplayan takım arkadaşı Nick Heidfeld, F1 takımlar şampiyonasında Sauber takımına, tarihinin en yüksek derecesi olan 4.lüğü getirdiler.

Ertesi sezon, Raikkonen’in Sauber takımına motor sağlayan Scudera Ferrari takımıyla anlaşacağı düşünülürken, 2 kez arka arkaya Dünya Şampiyonu olan Fin pilot Mika Hakkinen’in emekliye ayrılmasıyla Ron Dennis’in takımı, McLaren Mercedes ile anlaştı ve boşalan koltuğa geçti. McLaren ile çıktığı ilk yarış 2002 Avustralya Grand Prix’inde 3. olarak podyuma çıkan Raikkonen, 2002 sezonu boyunca bir çok yarışta, mekanik arızalar sebebiyle yarış dışı kaldı. Sezonu 24 puan ve 4 podyum zaferi ile tamamlayan Raikkonen, Fransa GrandPrix’inde ise ilk yarış 1.liğine çok yaklaşmıştı fakat bitişe bir kaç tur kala, Toyota pilotu Allan McNish’in arabasından sızan yağ yüzünden yoldan çıktı ve yarışı 2. olarak tamamlayabildi. Takım arkadaşı David Coulthard’ın bir sıra gerisinde sezonu 6. olarak bitiren Raikkonen, Couldhard’la birlikte toplamda 65 puanla, takımlar sıralamasında McLaren takımını 3.lüğe taşıdılar.

Raikkonen, ilk yarış birinciliğine 2003 sezonunda 7. sırada başladığı Malezya GrandPrix’sinde ulaştı. Sonraki yarış Brazilya GrandPrix’sinde ise yarışın 55’inci turda durdurulması üzerine kurallar gereği, yarış durdurulmadan 2 tur önceki sıralamaya bakılarak Raikkonen 1. olarak açıklandı. Fakat bundan 1 hafta sonra, yarış durdurulduğu sırada Giancarlo Fisichella’nın 56. turda olduğu, bu yüzden de sonuçların 54. tura göre berlirlenmesi gerektiği üzerine, Fisichella yarışın birincisi ilan edildi. Raikkonen ise 2. olarak açıklandı. 2003 Macaristan GrandPrix’sinde ise ilk üç sırayı Fernando Alonso, Kimi Raikkonen ve Juan Pablo Montoya’nın almasıyla F1 tarihinin en genç podyum seramonisi yaşandı.

Sezon boyunca sadece Avrupa ve Amerika Grand Prix’lerinde pole pozisyonunu kazanan Raikkonen, 3 kez de yarış dışı kaldı. 2003 sezonunun F1 tarihinin en çekişmeli şampiyonluk mücadelelerinden birine sahne olmasıyla, son yarışa kadar şampiyonluk şansını sürdürdü. Şampiyonanın son etabı olan Japonya GranPrix’sini Rubens Barrichello’nun kazanması ve Schumacher’in kendisine yetecek olan 1 puanı almasıyla sezonu şampiyonun sadece 2 puan gerisinde topladığı 91 puanla 2. olarak tamamladı. F1 Takımlar şampiyonluğunda ise 2.liği 2 puan farkla Williams takımına kaptırdılar ve sezonu 1. Ferrari’nin 12 puan gerisinde 3. olarak kapattılar. Son yarışta, her üç takımın da şampiyon olma şansı sürüyordu.

2004 sezonunda ise ilk 4 yarışın üçünde yarış dışı kaldı ve sadece 1 puan topladı. Aracındaki mekanik sorunlar bir türlü çözülemedi ve ilk 7 yarış sonunda puanı hala 1 idi. Rakibi Michael Schumacher ise 60 puandaydı. Kanada GrandPrix’sinde 5 kez pit stop yapmasına rağmen Williams-BMW ve Toyota takımlarının arabalarının diskalifiye edilmesi sayesinde finişte 5.liğe yükseldi. Amerika GrandPrix’sini 6. olarak tamamladı.

McLaren takımı, Fransa GrandPrix’sinde yeni araçları MP4-19B ile yarışmaya başladı. Raikkonen yarışı takım arkadaşı David Coulthard’ın gerisinde 7. olarak tamamladı. İngiltere GrandPrix’sinde ise pole pozisyonu kazandı ve Schumacher’in ardından 2. oldu. Belçika Grand Prix’sinde sıralama turlarında 10. olmasına rağmen 11.turda liderliği kazandı ve yarışı 1. bitirerek McLaren takımına 2004 sezonunun ilk birinciliğini kazandırdı. Raikkonen, sezonu da 45 puan ve 4 podyum zaferiyle 7. olarak bitirdi.

2004 sezonundaki hayalkırıklığına rağmen, Raikkonen spor dünyasında yükselen bir yıldız olarak görülmeye devam etti. 2005’de F3000 serisinde yarışması için menajeri Steve Robertson ile birlikte Raikkonen-Robertson-Racing adında bir takım kurdu.

2005 sezonunun ilk üç yarışında, yine mekanik sorunlarla uğraşan McLaren pilotlarının alabildiği en iyi sıralama derecesi 6.lık oldu. İlk yarış olan Avustralya GrandPrix’inde 8. oldu ve 1 puan aldı. İkinci yarış olan Malezya GrandPrix’sinde aracında yaşadığı sorunlar nedeniyle puan alamadı. Sezonun üçüncü yarışı olan Bahreyn GranPrix’sinde 3. olarak podyuma çıktı. Raikkonen daha sonra ardarda San Marino, Barcelona ve Monte Carlo GrandPrix’lerinde pole pozisyonlar kazandı. San marino GrandPrix’sini kazanmaya yaklaşmışken şaft arızası sebebiyle yarış dışı kaldı fakat Barcelona ve Monte Carlo GrandPrix’lerini kazanarak lider Alonso ile arasındaki farkı 22 puana düşürdü. Avrupa GrandPrix’sinde Jacques Villeneuve’e tur bindirirken, yaşadığı sorun sebebiyle yarışta ancak 11. olabildi. Amerika GrandPrix’sine lastik sağlayıcısı Michelin’in güvenlik garantisi vermemesi üzerine Mclaren’de dahil olmak üzere Michelin kullanan takımlar katılmadılar.

Fransa GrandPrix’sinde aracında motor değişikliği yapan Raikkonen, 10 sıra geride başlama cezası aldı ve sıralama turlarında 3. olduğundan yarışa 13. sırada başladı. Bu duruma rağmen yarışı Alonso’nun ardından 2. olarak bitirmeyi başaran Raikkonen, bir hafta sonraki İngiltere GrandPrix’sinde sıralama turlarında 2. olmasına rağmen yine 10 sıra geriden başlama cezası alarak yarışa 12. sırada başladı ve 3. sırada bitirdi.

Almanya GrandPrix’sinde herşey Raikkonen için iyi giderken ve zafer kazanmak üzereyken bu kez de bir hidrolik arızası yaşadı ve 10 önemli puanı, rakibi Fernando Alonso’ya kaptırdı. Bu onun bir yarışı lider götürürken yarış dışı kaldığı üçüncü yarış oldu. McLaren Takımı’nda çok rahatım demesine rağmen, eğer sorunlar giderilmezse kontratı bittiğinde takımı terkedeceğine dair sinyaller veren Raikkonen, Macaristan GrandPrix’sinden önce yaptığı açıklamada ‘Daha iyi şartlarda çalışmaya ihtiyacımız var, ki aracımızın güvenilirliğinden emin olabilelim.’ açıklamasını yaptı. Kötü sıralama pozisyonuna rağmen Macaristan GrandPrix’sinin kazanan, ardından da Türkiye’de yapılan ilk Formula 1 Yarışı’nı kazanarak tarihe geçen Raikkonen, iki hafta sonra İtalya GrandPrix’sinde pole pozisyonunu kazanmasına rağmen motor değişikliği yüzünden yine 10 sıra geriye düştü ve yarışı da ancak 4. olarak bitirebildi. Belçika GrandPrix’sini iki yıl üstüste kazandı ve bunu takip eden yarış, Brezilya Grand Prix’sinde Alonso’nun Montoya ve Raikkonen’den sonra 3. olması, sezon bitimine üç yarış kala Alonso’ya 2005 Formula 1 Şampiyonluğu’nu getirdi.

Japonya GrandPrix’sinde Raikkonen kariyerinin en iyi sürüşünü yaptı.Yarışa 20. sırada başlamasına rağmen yarışı birinci bitirerek sezonun kendi adına 7. birinciliğini elde etti. Birçok magazin dergisi tarafından da sezonun en iyi sürücüsü ilan edildi.

McLaren Mercedes takımı 2006 sezonunun başlangıcında, 2007 için Fernando Alonso ile anlaştığını açıkladı ve Raikkonen’in 2007 sezonunda hangi takımla yarışacağı 2006 boyunca sır kaldı. 2006 sezonunda McLaren takımıyla yarıştığı GranPrix’lerde, hiç birincilik alamayan ve büyük bir hayalkırıklığı yaratan Raikkonen, sezon boyunca sadece 6 kez podyuma çıktı. Aracından istediği performansı alamaması ve bir çok kez yarış dışı kalması sonucunda, sezonu 65 puanla 5. sırada tamamladı.

2006 İtalya GrandPrix’si sonrasında, Ferrari pilotu Michael Schumacher’in emekliliğini açıklaması üzerine, Scudera Ferrari takımı Kimi Raikkonen ile 3 yıllık sözleşme imzaladığını açıkladı. Bunun üzerine Raikkonen şu açıklamayı yaptı:
spacerFerrari ile yarışacak olmaktan dolayı çok mutluyum ve eski takımıma da gelecekte bol şans diliyorum.

Aralık 2006’da bazı bahis siteleri tarafından 2007 sezonunun favorisi olarak gösterilen Raikkonen’in toplam 102 GrandPrix’de 9 yarış birinciliği, 36 podyum zaferi, 12 pole pozisyonu ve 19 adet en hızlı tur zamanı bulunmaktadır. Soğukkanlılığı ve sakin yarış stratejisiyle ‘The Iceman’ lakabını alan ayrıca Kimppa, Raikka ve Kimster (mekanikleri tarafından) diye de çağrılan Kimi Raikkonen’e bazı Finlilerse, şakayla karışık fincede kibirli anlamına gelen ‘Raka’ diyorlar. Bunun, Mika Hakkinen’in fincede karbonmonoksit anlamına gelen ‘Haka’ lakabından bir uyarlama olduğu biliniyor. Raikkonen, Finli model Jenni Dahlman-Raikkonen ile evli ve İsviçre’de yaşıyor.


Benzer Konular

31 Mart 2012 / BrookLyn Sosyal Ağlar
9 Eylül 2008 / MaRCeLLCaT X-Sözlük
24 Şubat 2010 / _KleopatrA_ X-Sözlük