Arama

Mass Effect (X-Box 360)

Güncelleme: 22 Şubat 2007 Gösterim: 5.952 Cevap: 0
MaKaLeLe - avatarı
MaKaLeLe
Ziyaretçi
22 Şubat 2007       Mesaj #1
MaKaLeLe - avatarı
Ziyaretçi
Mass Effect

Sponsorlu Bağlantılar
mass effect skyline big

Bioware’i bilirsiniz. Artık bilmeyen yoktur bu güzide yapımcıyı. Baldur’s Gate serisi dersem, ilk Neverwinter Nights veya Knights of the Old Republic de hadi çıtlayayım. Artık size hatırlatmıştır kendilerini. Bioware’in bir aralar “Untitled Project” adı altında bir oyunu vardı. Yapımın X360’a geleceği biliniyordu, ancak ismi cismi ve içeriği hakkında detay yoktu. Gelgit zaman firma durdu ve bombayı patlattı “Mass Effect”.

Derin hikaye mi?

İnsanoğlu şimdiki gibi Mars’a gitmeyi daha yeni yeni planlarken, Mass Effect’e ise Andromeda’ya dolmuşla 5 dakikada gidebilecek bir teknolojiye sahip. Ciddi olarak insanlık çok gelişmiş ve en ücra köşelere kadar gitmiştir. Uzaydaki farklı ırklarla irtibata geçilmiş, hatta kanka bile olunmuştur. Fakat ortalıkta bir kehanet dolanmaktadır. Kehanete göre her 50.000 yılda bir kere; nereden geldiği belli olmayan bir makine ırkı ortaya çıkmakta ve tüm organik canlıları tamamen yok etmektedir. Bu durumda tüm ırkların bir olup, bu korkunç kuvvetteki makine ırkına karşı savaşması gerekmektedir. Fakat bu birleşme işi göründüğü kadar basit değildir. Sonuçta insanlar dışındaki medeniyetler kendi çıkarlarını ve geleceklerini düşünüyorlar. Irklar arasında anlaşmazlıklar, ufak çaplı çatışmalar vs… yaşanıyor. İşte bu kaos ortamında Shepard olarak devreye biz gireceğiz. Canlandırdığımız karakter insanların en önemli siyasi adamlarından ve askerlerinden biri. Yapmamız gereken makineler gelmeden ve büyük savaş başlamadan önce; ırklar arasında uzlaşmayı bulmak, yandaş sağlamak ve birleşmeyi oluşturmak. Ancak göz önünde olan biri olarak Shepard’ın işi söylendiği kadar kolay olmayacak.

Konuya dışarıdan düz bakıldığında klişe gibi durma potansiyeli var. Ancak burada ufak bir ikaz yapayım. Bioware gibi bir firmadan boş hikaye asla çıkmaz. Senaryoda ilerledikçe derinleşen bir çizgi ve türlü entrikalar göreceğiz. En önemli olaylardan biri ise ne olduğu belirsiz makine ırkı hakkında ilginç bilgilere ulaşabiliriz de, oyunda bunu göreceğiz.

Uzay boşluğu

Oyunun dikkat çekici ilk noktasını grafikler oluşturuyor. Özellikle yayınlanan bazı videolardaki diyalog sahneleri cidden etkileyici. Karakterin konuşurken oynayan gözleri ve mimikleri bizlere güzel bir deneyim sunacak gibi. Gerçi Oblivion’da da hoşuma giden diyaloglardaki karakterlerin yüz ifadeleriydi. Ancak Mass Effect’te bu daha etkili olacak. Grafikler her yerde değişecek. Gittiğimiz gezegenler aynı olmayacak, hepsinin kendine has bitki örtüsü ve mimari tasarımları olacak. Modellemeler genel olarak etkileyici olacak, ancak en dikkat çekici kısımlarını suratları ve kafa yapıları oluşturacak gibi. Diyaloglara gireceğimiz için Bioware kafa ve yüz detaylarına daha dikkat etmiş halde sanki. Sonuçta grafikler genel olarak güzel ve çoğu oyundan daha iyi olacaklar.

masseffect 06

Mass Effect’in diğer ilginç noktasını uzay yolculuğu oluşturuyor. Basit bir ara birimle gitmemiz gereken yere gideceğiz. İlk olarak karşımıza bir harita ekranı gelecek. Bu harita ekranında belli noktalar yer alacak. Bu noktalara zoom yaptığımız zaman, aslında takım yıldız olduğunu göreceğiz. Yıldız takımları arasında bir kere daha zoom olayına girdiğimiz zaman, bu sefer gezegen sistemlerini gösteren ayrıntılı başka bir görüntüye kavuşacağız. İşte her şey bu kadar basit bir şekilde tıkır tıkır işleyecek. Unutmadan eklersek, sadece uzay aracı kontrol etmiyoruz. Gittiğimiz gezegenlerde de araç kullanacağız. Sonuçta gezegen üstündeki birbirine uzak iki noktada yürümemiz bir hayli zaman alır. Bunun yerine bir araca binip onu sürerek gideceğiz. Hatta araçlar arasında zırhlı ve silahlı olanlar olacak. Böylece yol boyunca karşımıza çıkan veya gezegendeki görev icabı öldürmemiz gereken yaratığı avlayabileceğiz.

Geliştirmek

Mass Effect, bilim-kurgu ağırlıklı bir RPG. Sonuçta belli RPG kuralları ve tarzı var. İlk olarak fantastik diyarlardan akıp gelen “Magic” yani büyü yerine, “Biotic” kullanılacak. Biotic aslında büyünün Mass Effect’teki karşılığı. Biotic gücümüzle düşmanlarımızı bir anda dondurabilir veya parçalayabiliriz. Biotic kendi içinde sınıflardan oluşacak ve bunları geliştireceğiz.

Yalnız tek tabanca takılma imkanımız yok yanımızda iki adet arkadaşımız olacak. Sırtsırta çarpıştığımız takım arkadaşlarımızın belli sınıfta yetenekleri var. İstediğimiz şekilde yanımızdaki adamlarımızı donatabilir ve farklı şekilde becerilerini değiştirebiliriz. Adamlarımıza iyi bakmamız gerek, sonuçta işimize yarayacaklar ve bizim için dövüşecekler. Onları bulduğumuz veya aldığımız yeni iyi silahlarla ve zırhlarla destekleyebiliriz. Ayrıca ek özellikler de katma imkanımız olabilir. Her karakterin kendine has bir yeteneği var diye belirtmiştim. Mesela bu telekinetik bir güç olabilir. Düşmanı havaya kaldırıp, uçurumdan aşağı atmak gibi bazı aksiyonlar olabilecek.

Güçler yanında silah seçenekleri de oldukça fazla. Özel yapım silahlar olduğu gibi, bilindik silahlar da oyunda yer alıyor. Plasma silahından, pompalı gibi örneklere rastlayabiliriz. Ayrıca silahlarımızı ve üzerimizdeki zırhları da, topladığımız parçalarla geliştirebiliriz. Bu kullanabileceğimiz araçlar içinde geçerli.

Rakiplerle çatışmalar sıra tabalı değil, gerçek zamanlı olacak. Ama istediğimiz zaman oyunu durdurma şansına da sahibiz. Böylece yanımızdaki adamlarımıza gerekli emirleri verebilir, ayrıca onları stratejik konumlara yerleştirebiliriz. Özellikle sıkışılan anlarda veya boss yaratıklarla çarpışmalar için yararlı bir fonksiyon. Rakiplerimizi sadece normal atış ederek alt edeceğinizi düşünmeyin. Alternatif yollar da mevcut olacak. Çevredeki eşyaların sayısı ve silahların sayısı oldukça çok. Bu bize farklı şekilde katliam yapmamızı sağlayacak. Yinede bir hareketi yapmadan önce düşünmemiz gerekecek. Sonuçta yapacağımız bir şey, kendi adamımıza da zarar verebilir. Yine oyunu dondurma özelliği burada devreye girecek ve kritik kararları verebileceğiz.

Mass Effect (X-Box 360)

Akılcı düşmanlar

Mass Effect içinde son derece akılcı düşmanlar olacak. Karşımızda sütçü beygiri gibi dikilmeyecekler. Hatta direk olarak en zayıf halkadan başlayacaklar. Saklanıp siper alma, yer değiştirme ve şaşırtma gibi bazı özellikleri kulağa çalınanlar arasında. Aynı şekilde takım arkadaşlarımız da düşmanlar kadar zeki olacak. Adamlarımızın boş olacağını asla düşünmeyin hatta bazı anlarda kritik müdahaleler dahi yapabilecekler.

Oyunun en can alıcı bölümünü benimde oldukça ilgimi çeken diyalog kısmı oluşturuyor. Şöyle ki; normal olarak diyaloglar bellidir. Ne kadar karakteriniz karşısındaki adamı sövse de, küfür etse bile, sonuçta bu diyaloglar karşılıklı olur. İllaki konuşma bitene kadar diğeri saygıyla onu bekler. Ama Mass Effect’te bu kural değişiyor, hem de tamamen değişiyor. Artık karşımızdaki ile konuşurken o veya biz onun konuşması sırasında araya girebilecek veya sözünü kesebileceğiz. Ani sorularla karşımızdakini faka bastırıp ağzından laf alabileceğiz. İşin diğer güzel kısmı bunu yaparken ses tonumuzun alçalıp yükselmesi. İster bir beyefendi gibi alçak ve saygılı biçimde, istersek de yüksek bir tonla karşımızdakine bağırabiliriz. Her ikisinin de belli birer sonucu olacak ve bu hikayenin gidişatını değiştirebilecek. Bioware bir de bunu iki tuşla halletmeye çalışıyor. Kısaca anlatırken karışık gibi duran bir sistem, kontrollerde son derece basit ve kullanıcı dostu olacak.

Adamlar yapıyor


Bioware bu işi biliyor başka diyecek bir şey yok. RPG konusunda yine devrim yapabilecek özelliklerle firma yeni projesini geliştiriyor. Xbox Live üzerinden oyun üzerine ekleme yapma sözüde veriliyor. Bonus görev veya yeni eklentiler olabilir. Böylelikle Mass Effect daha uzun soluklu olacak gibi. Oyunun devamının yapılması da planlanıyor, hikaye ucu açık bir şekilde bırakılıp devam yapımlarına serpiştirilecektir. Ancak karışık ve merak uyandırıcı bir şekilde.

Firma bu şahaseri X360'a "Exclusive" yani konsola özel etiketi ile yapıyor. Hatırlanacağı üzere PC Gamer'ın önceki sayılarından birinde Mass Effect'in PC için çıkabileceği tahmin ediliyordu. Dedikodu kazanları yine bu durum için arada çalışıyor. Belki Microsoft, Mass Effect'i ilerde PC'ye çıkartabilir, fakat şimdilik X360'a özel olarak kalacak gözüküyor.



Benzer Konular

14 Eylül 2009 / MaKaLeLe Oyunlar
21 Şubat 2007 / MaKaLeLe Oyunlar
1 Mayıs 2014 / RuffRyders Oyunlar
22 Şubat 2007 / MaKaLeLe Taslak Konular
21 Şubat 2007 / MaKaLeLe Oyunlar