Ziyaretçi
Japonya'da iş yapmak isteyen Türk girişimcilere yönelik olarak görülen ihtiyacı gidermek amacıyla hazırlanmıştır. Bu site, yaşam, kültür, gelenek ve özellikle iş hayatı gibi kendine özgü özellikleri olan bu ülkenin kapılarının bir nebze olsa da bu ülkede iş yapmak isteyen Türk işadamlarına açmayı amaçlamaktadır
Japonya, 127 milyona yaklaşan nüfusu ve ABD’den sonra dünyanın 2. büyük ekonomisi olma özelliği ile, çok cazip bir pazar oluşturmaktadır. Kişi başına düşen milli gelirin yüksekliği ve halkın lüks ve kaliteli ithal mallara karşı tüketim eğilimi, bu pazarın cazibesini daha da artırmaktadır.
Japonya, şimdiye kadar girilmesi çok zor ve uzun uğraş gerektiren bir pazar olarak bilinirdi. Özellikle Japonya’da iş kurmak, hem maliyetlerin yüksekliği, hem de Japon halkının ve kurumlarının yabancı sermayeye sıcak bakmamasından dolayı çok zordu. Ancak, 1990’ların ortalarından beri bir ekonomik durgunluk yaşayan Japonya, ekonomiyi canlandırmak, yatırımları ve istihdamı artırmak ve global ekonomiyle daha çok entegre olabilmek amacıyla yabancı sermayeye olan yaklaşımını değiştirdi. Şu anda Japonya, yurt içine gelen yabancı yatırımları artırmak için iddialı bir promosyon çalışması yürütmekte olup, yabancı yatırımcılara her alanda kolaylık sağlama taahhüdü vermektedir.
Japonya’da iş kurma olanakları ve yatırım iklimi son on yıl içerisinde bazı gelişmeler göstermiştir. Bu gelişmeler özetle;
Deregülasyon politikaları sonucunda, kısıtlı sektörlerin çoğunda yabancılar için pazara girişin kolaylaştırılması (telekomünikasyon, finans, enerji, ulaştırma, toptancılık, perakendecilik gibi sektörlerde)
Ticaret Kanunu, anti-tekel Kanunu ve benzer mevzuatlarda yapılan iyileştirmeler sayesinde birleşme ve satınalmaların kolaylaştırılması
Japonya’nın istihdam yapısı ve mevzuatlarda yapılan iyileştirmeler sayesinde, esnek istihdam politikalarının mümkün kılınması
Şirket kuruluşu ve diğer ticari faaliyetler ile ilgili bürokrasinin azaltılması girişimleri, e-devlet uygulaması çalışmalarının hızlandırılması
Yabancı yatırımcılara yönelik bazı teşvik, kredi ve kolaylıkların sağlanması
Yabancı yatırımcılara Japon Dış Ticaret Kuruluşu (JETRO) ve Japon Kalkınma Bankası (JDB) tarafından danışmanlık, lojistik destek vb. verilmesi
Türkiye'den Japonya'ya yapılan yatırımlar yok denecek kadar azdır. Daha çok bu ülkeye çeşitli vesilerle gelen iş adamlarımız Japonya'da ağırlıklı olarak ticaret alanında faaliyet göstermektedirler. Türk-Japon Ticaret ve Sanayi Odası'na kayıtlı 28 Türk firması Japonya’da faaliyette bulunmaktadır. Bunlar ticaret alanında genellikle gıda, lokantacılık, hediyelik eşya, halı ve kilim ticaretiyle uğraşmaktadırlar. İki ülke arasındaki coğrafi ve fiziki uzaklık, yeterli işletme sermayesine sahip olmayan firmalar tarafından yapılan yatırımlar ve ayrıca işgücü, arazi ve bina fiyatlarındaki pahalılık neticesinde yeterli Türk sermayeli şirketinin Japonya'da doğrudan yatırımı bulunmaması nedeniyle iki ülke arasındaki ilişkiler ikili ticaret yoluyla yapılmakta olup, iki ülke arasındaki ticaret hacmi ülkemiz aleyhimize cereyan etmektedir. Şu da unutulmamalıdır ki Japonya'da kalıcı ve yüksek bir ticaret hacmine ulaşmak, bu ülkeye yapılacak doğrudan yatırımlardan geçmektedir.
Sponsorlu Bağlantılar
Japonya, şimdiye kadar girilmesi çok zor ve uzun uğraş gerektiren bir pazar olarak bilinirdi. Özellikle Japonya’da iş kurmak, hem maliyetlerin yüksekliği, hem de Japon halkının ve kurumlarının yabancı sermayeye sıcak bakmamasından dolayı çok zordu. Ancak, 1990’ların ortalarından beri bir ekonomik durgunluk yaşayan Japonya, ekonomiyi canlandırmak, yatırımları ve istihdamı artırmak ve global ekonomiyle daha çok entegre olabilmek amacıyla yabancı sermayeye olan yaklaşımını değiştirdi. Şu anda Japonya, yurt içine gelen yabancı yatırımları artırmak için iddialı bir promosyon çalışması yürütmekte olup, yabancı yatırımcılara her alanda kolaylık sağlama taahhüdü vermektedir.
Japonya’da iş kurma olanakları ve yatırım iklimi son on yıl içerisinde bazı gelişmeler göstermiştir. Bu gelişmeler özetle;
Deregülasyon politikaları sonucunda, kısıtlı sektörlerin çoğunda yabancılar için pazara girişin kolaylaştırılması (telekomünikasyon, finans, enerji, ulaştırma, toptancılık, perakendecilik gibi sektörlerde)
Ticaret Kanunu, anti-tekel Kanunu ve benzer mevzuatlarda yapılan iyileştirmeler sayesinde birleşme ve satınalmaların kolaylaştırılması
Japonya’nın istihdam yapısı ve mevzuatlarda yapılan iyileştirmeler sayesinde, esnek istihdam politikalarının mümkün kılınması
Şirket kuruluşu ve diğer ticari faaliyetler ile ilgili bürokrasinin azaltılması girişimleri, e-devlet uygulaması çalışmalarının hızlandırılması
Yabancı yatırımcılara yönelik bazı teşvik, kredi ve kolaylıkların sağlanması
Yabancı yatırımcılara Japon Dış Ticaret Kuruluşu (JETRO) ve Japon Kalkınma Bankası (JDB) tarafından danışmanlık, lojistik destek vb. verilmesi
Türkiye'den Japonya'ya yapılan yatırımlar yok denecek kadar azdır. Daha çok bu ülkeye çeşitli vesilerle gelen iş adamlarımız Japonya'da ağırlıklı olarak ticaret alanında faaliyet göstermektedirler. Türk-Japon Ticaret ve Sanayi Odası'na kayıtlı 28 Türk firması Japonya’da faaliyette bulunmaktadır. Bunlar ticaret alanında genellikle gıda, lokantacılık, hediyelik eşya, halı ve kilim ticaretiyle uğraşmaktadırlar. İki ülke arasındaki coğrafi ve fiziki uzaklık, yeterli işletme sermayesine sahip olmayan firmalar tarafından yapılan yatırımlar ve ayrıca işgücü, arazi ve bina fiyatlarındaki pahalılık neticesinde yeterli Türk sermayeli şirketinin Japonya'da doğrudan yatırımı bulunmaması nedeniyle iki ülke arasındaki ilişkiler ikili ticaret yoluyla yapılmakta olup, iki ülke arasındaki ticaret hacmi ülkemiz aleyhimize cereyan etmektedir. Şu da unutulmamalıdır ki Japonya'da kalıcı ve yüksek bir ticaret hacmine ulaşmak, bu ülkeye yapılacak doğrudan yatırımlardan geçmektedir.