REMJET a. (ing. ram-jet).
1. Uçakları ve roketleri itmede kullanılan tepkili motor. (Bk. ansikl. böl.)
2. Roketli remjet. seyir uçuşunda bir remjetten, kalkış ve hızlanma evresinde de bir roket-motordan yararlanan tepkili itici. (Roket-motorun görevi uçağa, remjetin çalışması için gerekli hızı sağlamaktır.) [Bk. ansikl. böl.]
—Ansİkl. 1911'de transız R. Lorin tarafından icat edilen remjet, daha sonra 1936'da R. Löduc tarafından geliştirildi ve uygulamaya geçirildi. Remjet, tepkili motorların en basitidir; hiçbir hareketli organı yoktur. Bu tepkili motor, bir hava girişinden oluşur; buradan doğrudan giren hava, uçağın ya da roketin hızıyla sıkışır. Motorun merkezinde ise, yakıtla beslenen enjektörleri taşıyan birkaç halka vardır; sıkıştırılmış hava içinde yanan bu yakıttan çıkan gazlar bir lüleyle hızlandırılarak atmosfere atılır ve bûylece oluşan tepkimeyle uçağın itilmesi sağlanır.
Hafif bir yapısı olan remjet, yüksek ses üstü hızlarda çok iyi bir verim sağlar; ayrıca günümüzde kullanılan tûrbojetlerle karşılaştırılamayacak kadar yüksek bir itme kuvveti vardır; bununla birlikte, düşük hızda oldukça fazla yakıt tüketir. Remjetin en önemli sakıncası, sabit noktada bir itme kuvveti sağlayamamasıdır. Taşıyıcı araç önceden belli bir hıza ulaşmamışsa bu tepkili motor çalışmaz. Bu nedenle, remjet genellikle bir türbojetle ya da bir roket-motor'la gerçekleştirilen bir ilk itme evresinden sonra kullanılır. Nord-Aviation tarafından geliştirilen Griffon uçağı, Fransa'da remjet kullanan ilk deney uçağıdır; burada, tek bir hava girişiyle beslenen bir türbojet-remjet (“türbo-rem") bileşimi söz konusudur. Birçok rus taktik güdümlü mermisinde, ikinci itici kat olarak bir remjet kullanılır. Havadan yere orta menzilli fransız güdümlü mermisi, kerosenle çalışan bir remjetle itilir.
• Roketli remjet. Günümüzde, ivmelendiricisi ya da katı yakıtlı roket-motoru rem- jetın yanma odasına yerleştirilmiş roketli remjetler yapılabilmektedir; böylece iki itme yönteminden, yanı remjet ve roket -motordan oluşan ve çok geniş bir hız yelpazesinde kabul edilebilir bir verimle çalışan basit bir itici elde edilir.
1. Uçakları ve roketleri itmede kullanılan tepkili motor. (Bk. ansikl. böl.)
Sponsorlu Bağlantılar
—Ansİkl. 1911'de transız R. Lorin tarafından icat edilen remjet, daha sonra 1936'da R. Löduc tarafından geliştirildi ve uygulamaya geçirildi. Remjet, tepkili motorların en basitidir; hiçbir hareketli organı yoktur. Bu tepkili motor, bir hava girişinden oluşur; buradan doğrudan giren hava, uçağın ya da roketin hızıyla sıkışır. Motorun merkezinde ise, yakıtla beslenen enjektörleri taşıyan birkaç halka vardır; sıkıştırılmış hava içinde yanan bu yakıttan çıkan gazlar bir lüleyle hızlandırılarak atmosfere atılır ve bûylece oluşan tepkimeyle uçağın itilmesi sağlanır.
Hafif bir yapısı olan remjet, yüksek ses üstü hızlarda çok iyi bir verim sağlar; ayrıca günümüzde kullanılan tûrbojetlerle karşılaştırılamayacak kadar yüksek bir itme kuvveti vardır; bununla birlikte, düşük hızda oldukça fazla yakıt tüketir. Remjetin en önemli sakıncası, sabit noktada bir itme kuvveti sağlayamamasıdır. Taşıyıcı araç önceden belli bir hıza ulaşmamışsa bu tepkili motor çalışmaz. Bu nedenle, remjet genellikle bir türbojetle ya da bir roket-motor'la gerçekleştirilen bir ilk itme evresinden sonra kullanılır. Nord-Aviation tarafından geliştirilen Griffon uçağı, Fransa'da remjet kullanan ilk deney uçağıdır; burada, tek bir hava girişiyle beslenen bir türbojet-remjet (“türbo-rem") bileşimi söz konusudur. Birçok rus taktik güdümlü mermisinde, ikinci itici kat olarak bir remjet kullanılır. Havadan yere orta menzilli fransız güdümlü mermisi, kerosenle çalışan bir remjetle itilir.
• Roketli remjet. Günümüzde, ivmelendiricisi ya da katı yakıtlı roket-motoru rem- jetın yanma odasına yerleştirilmiş roketli remjetler yapılabilmektedir; böylece iki itme yönteminden, yanı remjet ve roket -motordan oluşan ve çok geniş bir hız yelpazesinde kabul edilebilir bir verimle çalışan basit bir itici elde edilir.
Kaynak: Büyük Larousse
X-Sözlük Konusu: ne demek anlamı tanımı.