LEYL a. (ar. leyi). Esk.
1. Gece: "bir itilafı elemektir sabah ile leylin" (Tevfik Fikret).
2. Leyi ü nehar, gece ve gündüz: "Ya senin leyi û neharın kandadır" (Niyazi, XVII. yy.). || Leyl-i serair, gizli şeyleri barındıran gece: "...ebediyen/fikrimde sihr-hiz olacaktır sana dair/bir leyli serair" (Tevfik Fikret). || Leyli tarik, karanlık gece.
—Tasav. Leylet ûl-arus - ŞEBİ ARUS.
Leyi suresi, Kuran'ın 92. suresi. 21 ayettir. Mekke'de inmiştir. Sureye adını veren "gece" anlamına “leyi" sözcüğü, surenin ilk ayetinde geçer.
Surede cimriliğin kötülüğü, kelimei şahadeti onaylamanın erdemi anlatılır. Kötülerin, cimrilerin mezara girdikten, cehennemin dibine düştükten sonra mallarının onlara yarar sağlamayacağı dile getirilir. Sure, şu anlamdaki ayetlerle son bulur: “Sizi alev saçan ateşle korkuttum. Oraya ancak hakkı yalan sayıp ondan yüz çeviren bedbaht kimse girer. Sakınan, özü Allah yanında pak olur diye malını veren, o ateşten uzak düşecek. O, nimetine karşılık hiçbir kimseden ödül beklemez. Ancak yüce olan Rabbinin hoşnutluğunu ele geçirmek için böyle yapar. O hoşnut olacaktır" (XCII, 14-21).
Bazı Kuran tefsircileri, bu surenin müslüman olduktan sonra mal varlığını din uğruna harcayan halife Ebubekir için indiğini öne sürerler.
1. Gece: "bir itilafı elemektir sabah ile leylin" (Tevfik Fikret).
Sponsorlu Bağlantılar
—Tasav. Leylet ûl-arus - ŞEBİ ARUS.
Leyi suresi, Kuran'ın 92. suresi. 21 ayettir. Mekke'de inmiştir. Sureye adını veren "gece" anlamına “leyi" sözcüğü, surenin ilk ayetinde geçer.
Surede cimriliğin kötülüğü, kelimei şahadeti onaylamanın erdemi anlatılır. Kötülerin, cimrilerin mezara girdikten, cehennemin dibine düştükten sonra mallarının onlara yarar sağlamayacağı dile getirilir. Sure, şu anlamdaki ayetlerle son bulur: “Sizi alev saçan ateşle korkuttum. Oraya ancak hakkı yalan sayıp ondan yüz çeviren bedbaht kimse girer. Sakınan, özü Allah yanında pak olur diye malını veren, o ateşten uzak düşecek. O, nimetine karşılık hiçbir kimseden ödül beklemez. Ancak yüce olan Rabbinin hoşnutluğunu ele geçirmek için böyle yapar. O hoşnut olacaktır" (XCII, 14-21).
Bazı Kuran tefsircileri, bu surenin müslüman olduktan sonra mal varlığını din uğruna harcayan halife Ebubekir için indiğini öne sürerler.
Kaynak: Büyük Larousse
X-Sözlük Konusu: ne demek anlamı tanımı.