KAMPANYA a. (İtal. campagna).
1. Propaganda amacı güden, belli bir süreyi kapsayan politik, ticari vb. girişim: Satış kampanyası. Reklam kampanyası. Seçim kampanyası.
2. Mevsimlik bir işte (tarımda, avcılıkta vb.) yoğun etkinlik dönemi ya da yılın yoğun etkinliklerle geçen aylarına rastlayan dönem: Av kampanyası. Tütün kampanyası.
3. Kampanya açmak belli bir sorun hakkında kamuoyunda ilgi uyandırmak, ondan destek sağlamak amacıyla, medyalar aracılığıyla halka dönük etkinlikler, çalışmalar yapmak: Sigaraya karşı kampanya açmak.
—İşi. ikt. Ticari ya da sınai bir işletmede belirli bir amaca ulaşmak için uygulanan sıkı çalışma dönemi. (Bk. ansikl. böl.)
—Reklamc. Reklam kampanyası, bir ya da birkaç ürünü tanıtmak amacıyla, genellikle kitle iletişim araçlarından yararlanarak belli bir bölgede belli bir dönem için düzenlenen reklam çalışmaları.
—ANSİKL. işi. ikt. Kampanyalar genellikle yılın belirli bir dönemini kapsar. Ticari işletmelerde satışların hızlandırılmasını sağlamak için açılan satış kampanyası ya da hammaddesi mevsimlik üretime dayanan bir fabrikada, hammaddenin fabrikaya gelmesiyle başlayan üretim kampanyası gibi. Örneğin, şeker fabrikalarında şekerpancarının ekim alanlarından toplanıp fabrikaya getirilişiyle fabrikada sıkı bir çalışma dönemi başlar. Bu dönemin süresi fabrikanın kapasitesi ve hammaddenin miktarına bağlı olarak belirlenir.
Kaynak: Büyük Larousse